Permalänk
Medlem

6970 LCS :)

Så då var det dags att testa galleriet för första gången och testobjekt blir ett powercolor 6970 LCS 2GB som blev inköpt från indomo.se för trevliga 2995kr.
Ett helt ok pris anser jag med tanke på att vattenblock EKwb är förmonterat så ingen förlust i garanti

Nåja, lite info om kortet då.

Gpu: 925mhz
Minne: 2GB gddr5
Minneclock: 1425MHz
Storlek: 275mm x 111.2mm x 38mm

Och där är väl det som betyder mest då kortet trots allt är referensdesign.

Kortet är inköpt inför mitt bulldozerbygge som kommer ske i sommar så det kommer ligga och villa upp sig lite inför detta ett par månader (troligen bara testköra för att se så det inte är doa dock).
Annat som är inköpt inför bygget är ett Corsair AX 850W som då kommer driva systemet.

Här kommer ett par länkar om kortet för dom som vill läsa på lite mer:
Review: http://www.overclockersclub.com/reviews/powercolor_radeon_hd6...
Powercolor: http://www.powercolor.com/Global/products_features.asp?id=314...

Så hoppas bilderna smakar trots mina totala brist på fotokunskaper samt med tanke på mitt första galleri ^^

6970 LCS

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

ser fin fint ut!
har själv samma kort, dom funkar kanon

Visa signatur

MB: Gigabyte GA-Z77X-UD3H CPU: Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz @4.4GHz Mem: Corsair Vengeance minne - 16 GB DDR3 1600MHz CL9, 9 9 9 24 T2 GPU: 2st HD 6970 WC Xfire Case: Corsair 800D PSU: Corsair AX1200 Cooling: Water EK
Min dator

Permalänk
Medlem

Tackar
Jo fungerar över förväntan väl och inget som helst coil whine trots refdesign.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Riktigt snyggt med svart kretskort och svart metallic vattenblock Du lyckades verkligen fånga stilen av kortet på sista bilden

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slipknot882222:

Riktigt snyggt med svart kretskort och svart metallic vattenblock Du lyckades verkligen fånga stilen av kortet på sista bilden

Tackar

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt