Program som sänker internethastigheten till t.ex. Spotify?

Permalänk
Medlem

Program som sänker internethastigheten till t.ex. Spotify?

Halloj!

Nu är det så här att jag sitter på en väldigt klen lina från BBB. Jag har 7mbit nedströms och 0.20mbit uppströms (som bäst). Det resulterar i att varje gång min kära mor ska in på aftonbladet, hotmail, google eller vad som helst så tar det (tydligen) så mycket internet att jag får 999 ping i t.ex. League of Legends. Jag kan inte röra mig tills hennes sida har refreshat färdigt.

Därför undrar jag om det finns ett program som man kan sänka internetåtkomsten på ett visst program eller på en dator? Jag vill ju inte att mor ska äta hela internet-kakan varje gång hon ska ut på någon sida.

Samma sak är det med spotify, den drar alldeles för mycket bandbredd när jag spelar på min stabila 0.20mbit-lina.

Jag har redan varit i kontakt med BBB-support och tydligen är det driftstörningar sedan 3 månader tillbaka, eller så kan det tydligen bero på ledningar som blir kalla och varma... (?)

Har redan googlat och det enda som liknar min fråga är en fråga här på sweclockers som gjordes 2006 och fick 2 svar. Jag menar INTE att stänga vissa portar för det har jag ingen aning om hur man gör, och jag menar inte heller något i en brandvägg som man kan stänga portar heller.

Jag vill alltså kunna limitera hastigheterna till/från ett utvalt program eller dator.

Tack för svar!

Permalänk