g2play.net, lita på dem?

Permalänk
Medlem

g2play.net, lita på dem?

Tjenare!

Läste lite både här och på flarre om g2play.net och det verkade vara en seriös sida. Sagt och gjord så köper jag MAss Effect 2 ifrån dem och väljer att betala med paypal. Då får jag detta mail:

Hello mate
Please send scan or photo of ID card, passport or driving license (document) - in colour.
We must confirm your identity.
It's nothing personal really. We must be very careful because we have many frauds...
It is important to provide any document proving your identity otherwise we will be forced to refund your payment.
This is is a one time procedure.
You will not be asked for it again in the future.
Sorry for any inconvenience caused.

1. Det är helt värdelöst skrivet, vilket företag börjar sina brev med "hello mate"

2. Varför i helvete skulle jag behöva skicka en bild på mitt id till detta företag för att dem inte ska råka ut för bedrägeri? Jag har ju redan betalat via paypal och ifall inga pengar kommer in så är det ju bara att inte skicka produkten.

3. Har någon annan gått på detta? Jag kommer inte göra det, utan snällt be om en refund och istället köpa spelet från Steam trots att det är dyrare.

/Saliv

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Låter märkligt ja. Prova att googla på det.

Permalänk
Medlem

Svarade:
"Please refund my payment as I do not see any point in sending you a picture of my ID, that does not comply with my standards or any other form of internet corporations which I have dealt with in the past."

och fick

"Hello mate
Don't worry. We must verify you. It's nothing personal really.
I promise we delete your ID card after that.
We want only see your name surname and city you live.
Rest you can hide.
Best Regards
G2PLAYTEAM"

Tillbaks...

Hmm...

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Helt vanligt, har inte själv varit med om det från g2play. men jag vet att många onlinebutiker kräver detta ibland.

Bara att scanna in ditt körkort eller pass. Och skicka så är det klart

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Låter jävligt skumt

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Helt vanligt, har inte själv varit med om det från g2play. men jag vet att många onlinebutiker kräver detta ibland.

Bara att scanna in ditt körkort eller pass. Och skicka så är det klart

Jag har då aldrig varit med om detta fenomen förut.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Ta ett foto av ngt id och täck över allt som kan vara viktigt, som de sa så behöver de endast namn, efternamn och stad

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Helt vanligt, har inte själv varit med om det från g2play. men jag vet att många onlinebutiker kräver detta ibland.

Bara att scanna in ditt körkort eller pass. Och skicka så är det klart

Jag har då aldrig varit med om detta fenomen förut.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

I vilket land är dom i ?
Detta som dom begär bryter mot lagen..
Jag skulle inte skicka någon form av id..
Antagligen så kan det också vara någon hos dom som inte är riktigt ren ..
Skicka ett kundtjänst mess och titta på sidan ifall dom kräver någon sådan handling.
Kan vara 1 person där som gör lite tjuv grejor..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
I vilket land är dom i ?
Detta som dom begär bryter mot lagen..
Jag skulle inte skicka någon form av id..
Antagligen så kan det också vara någon hos dom som inte är riktigt ren ..
Skicka ett kundtjänst mess och titta på sidan ifall dom kräver någon sådan handling.
Kan vara 1 person där som gör lite tjuv grejor..

Singapore är företaget ifrån.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Det låter skumt. Har handlat från g2play många gånger och de har aldrig bett mig om något liknande. Däremot vet jag att de ibland begärt lösenord till vissa tjänster i supportärenden och de har alltid varit ärliga. Tror inte de försöker lura dig.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Re: g2play.net, lita på dem?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
Tjenare!

Läste lite både här och på flarre om g2play.net och det verkade vara en seriös sida. Sagt och gjord så köper jag MAss Effect 2 ifrån dem och väljer att betala med paypal. Då får jag detta mail:

Hello mate
Please send scan or photo of ID card, passport or driving license (document) - in colour.
We must confirm your identity.
It's nothing personal really. We must be very careful because we have many frauds...
It is important to provide any document proving your identity otherwise we will be forced to refund your payment.
This is is a one time procedure.
You will not be asked for it again in the future.
Sorry for any inconvenience caused.

1. Det är helt värdelöst skrivet, vilket företag börjar sina brev med "hello mate"

2. Varför i helvete skulle jag behöva skicka en bild på mitt id till detta företag för att dem inte ska råka ut för bedrägeri? Jag har ju redan betalat via paypal och ifall inga pengar kommer in så är det ju bara att inte skicka produkten.

3. Har någon annan gått på detta? Jag kommer inte göra det, utan snällt be om en refund och istället köpa spelet från Steam trots att det är dyrare.

/Saliv

Det är ett helt legit företag som du kan lita på, har köpt väldigt många spel där osv och har aldrig en gång haft problem. kan dock ta några timmar innan du får din nyckel.

Problemet du beskrev ovan hände även mig första gången, jag tog helt enkelt en bild på mitt ID-kort, strök över allt förutom namnet och skickade in. Behövde bara som sagt första gången.

Så mitt tips är att lita på dem

Permalänk
Medlem

Har inte råkat ut för det men g2play har typ räddat mitt spelande, köper spel som aldrig förr nu

Men gör som grontoankan, även om det känns fel kan det vara värt det. Om du har gjort det en gång lär du ju inte behöva göra det igen.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Kan instämma på att g2play är helt ok, har handlat spel där i flera år utan ett endaste missförstånd.

Permalänk
Medlem

Jag råka ut för det när jag handla från allcdkey som är en likadan tjänst. Detta kan hända ibland. Likadant är det med pokersidor som ibland gör stickprov för utbetalningar och inbetalningar.

Det är inget och oroa sig över.

Om man är nojjig kan man kolla sina kontoutdrag några månader framöver, men de får ju rätt kasst rykte när de väl utsatt personer för nåt fraud så de sysslar troligen inte med något sådant.

Om du är osäker så mörka det du tycker är känsligt.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa mitt Battlefiled Bad Company 2 via den här sidan.

Hur pass seriöst är företaget?
Hur kan dom erbjuda spel mycket billigare än exempelvis steam och andra internet butiker med nerladdning?
Får man en äkta kopia?

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajli
Funderar på att köpa mitt Battlefiled Bad Company 2 via den här sidan.

Hur pass seriöst är företaget?
Hur kan dom erbjuda spel mycket billigare än exempelvis steam och andra internet butiker med nerladdning?
Får man en äkta kopia?

1. Tror det är seriöst har ju läst nästan bra reviews på nätet.
2. Köper i länder där spelen inte är dyra och säljer till Europa
3. Vet ej, vissa spel blir ju låsta men det verkar gå att fixa med att maila dem så får man en ny cd-key gratis.

Skickade en bild på mitt leg.
Födelsedatum
Efternamn
Förnamn
Vilken myndighet som utfärdade det.

Allt annat var maskerat och anti-exifat också.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Jag har också köpt spel av dem utan problem billigt som faen är det med!

Har dock inte behövt visa / skicka ID. Har iofs betalat med visa kortet (behöver inte komma kommentarer om det, jag vet vad jag gör)

Men de vill ju bara verifiera att det är DU som köper det, så det inte är så att du "snott" ett paypal konto etc etc :=) samt helt enkelt bevisa att det är du. Går du in på en spelbutik och betalar med kort UTAN att slå in pinkod, då frågar de efter LEG. Visar du det då? yes u do. De kan inte göra något vettigt ändå om du visar ditt ID och suddar ut "viktiga" saker

Så enligt min mening: REKO företag!

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem

Jag har inte varit med om något med ID krav/bekräftelse eller liknande tidigare av g2play, men detta verkar ha kommit upp efterhand pga "fraud" händelser. Nåväl, ge bara den information dem behöver så ska det väl fixa sig - det är ju one-time-thingy.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajli
Funderar på att köpa mitt Battlefiled Bad Company 2 via den här sidan.

Hur pass seriöst är företaget?
Hur kan dom erbjuda spel mycket billigare än exempelvis steam och andra internet butiker med nerladdning?
Får man en äkta kopia?

Jag och min kompis köpte Bc 2 där och båda spelar fortfarande på bra och ser ingen anledning varför de koderna skulle bli bannad. Även köpt Left 4 dead 2 och 1:an och inga som helst problem Köpte även Half life 2 förra lördagen vid 23 och fick koden 11 min senare, hur grymt som helst!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Fick koden nu men den fungerade inte för verifiering i EA download manager.
hmm...

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Säker på att du skrivt rätt? ( Antar det men värt att testa igen ) Om den inte funkar så är det bara att slänga iväg ett mail och bifoga ordernummer och sånnt så ska det lösa sig.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Fick en ny kod som inte heller fungerade...
Den var alldeles för lång och tecken som inte hör hemma i en cd-key...
Får se om det fungerar på detta försök då!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
Tjenare!

Läste lite både här och på flarre om g2play.net och det verkade vara en seriös sida. Sagt och gjord så köper jag MAss Effect 2 ifrån dem och väljer att betala med paypal. Då får jag detta mail:

Hello mate
Please send scan or photo of ID card, passport or driving license (document) - in colour.
We must confirm your identity.
It's nothing personal really. We must be very careful because we have many frauds...
It is important to provide any document proving your identity otherwise we will be forced to refund your payment.
This is is a one time procedure.
You will not be asked for it again in the future.
Sorry for any inconvenience caused.

1. Det är helt värdelöst skrivet, vilket företag börjar sina brev med "hello mate"

2. Varför i helvete skulle jag behöva skicka en bild på mitt id till detta företag för att dem inte ska råka ut för bedrägeri? Jag har ju redan betalat via paypal och ifall inga pengar kommer in så är det ju bara att inte skicka produkten.

3. Har någon annan gått på detta? Jag kommer inte göra det, utan snällt be om en refund och istället köpa spelet från Steam trots att det är dyrare.

/Saliv

Säkert sagt innan i tråden men du borde verkligen inte lägga upp foto på ditt ID osv
Har köpt spel där många gånger men de har aldrig frågat mig efter något.
Man bara betalar sen får man nyckeln direkt på mailen!
Svårare än så ska det inte vara (:

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Jahapp, KEYN är redan använd står det nu. Går det att se vilka spel man har på sitt EA Konto så jag kan se ifall det redan är aktiverat hos mig eller ifall koden är någon annans?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

F*N va sugen jag blev på CnC4 nu.... 220kr!

Vågar nog inte köpa förens du fått rätt på ditt så posta gärna hur det går....

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrTin
F*N va sugen jag blev på CnC4 nu.... 220kr!

Vågar nog inte köpa förens du fått rätt på ditt så posta gärna hur det går....

Väntar också på hur det ska gå

Jag vill köpa Bad company 2

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrTin
F*N va sugen jag blev på CnC4 nu.... 220kr!

Vågar nog inte köpa förens du fått rätt på ditt så posta gärna hur det går....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajli
Väntar också på hur det ska gå

Jag vill köpa Bad company 2

Sitter och laddar ner det via EADM nu, fick key att fungera tillslut. Verkar som att dem ska skicka en till key som komp eller något, vad det nu ska vara bra för.

Så ja det är att lita på! Lite strul visst men man får svar på mail inom en timme vilken tid det än är på dygnet. Hög arbetsmoral!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

La beställning sent igår, hade inte fått mejl nu på förmiddan gick in och kolla då var min order "processed", klicka på "resend codes" vips kom meljet med koden och nu tankar jag för fullt

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Avstängd

det finns ju redan en lång tråd om detta. sluta nojja.

Dom löser oftast alla strul och är dessutom generösa

Visa signatur

lolclockers