Permalänk
Medlem

Har inte Apple patent på multi touch?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Har inte Apple patent på multi touch?

Jag tror inte man kan ta patent på konceptet i sig. Utan de har patent på en teknik för det, vilket i sig är stört.

Patent varar dessutom bara ett visst antal år.

Apple tar väl patent på luft nu i dagarna, så andras försiktigt!

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Dom har patent på två fingers zoomning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnis
Dom har patent på två fingers zoomning.

LG arena kan man zooma med 2 fingrar...så det verka lustigt

Permalänk
Medlem

Man får inte ta patent på mjukvarufunktioner i Europa, Apple vill ju dock se till att belägga telefonerna med importförbud i USA. I USA får man tydigen ta patent på saker som redan existerar och den som skriker högst vinner typ. Där får man även ta patent på mjukvarulösningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrezoreR
Jag tror inte man kan ta patent på konceptet i sig. Utan de har patent på en teknik för det, vilket i sig är stört.

Patent varar dessutom bara ett visst antal år.

Apple tar väl patent på luft nu i dagarna, så andras försiktigt!

Jo precis. Den tekniken som stödjer flera fingrar på samma plan, var det jag menade. Lite drygt.

Permalänk
Medlem

Men som sagt var, patenten som man tycker är helt vansinniga gäller bara i USA. Ingenting att oroa sig för.

Permalänk
Medlem

Då borde väl HTC Desire kunna ha samma multi touch som iPhone då den släpps utanför USA?

Permalänk

HTC hero är ju multitouch? Den finns väll i USA?

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem

Apple håller ju på och stämmer sönder HTC nu, så där är din förklaring

Google backar upp HTC dock

Permalänk

Så en desire beställd. Ett par långa arbetsveckor kvar då innan man får hem skönheten...:)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Har en Hero nu som jag köpte när den kom i somras. Men var bara tvungen att beställa en Desire. Dubbelt så bra prestanda i princip och otroligt skön display etc.

Längtar som fan!

Permalänk
Medlem

Vet ni om den har plastskärm eller om det är härdad glas som i tex iphone?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Vet ni om den har plastskärm eller om det är härdad glas som i tex iphone?

Glas ..

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem

Skulle inte kunna tänka mig något annat än glas. Speciellt som Hero t ex har det också. Går fan inte att repa.

Permalänk
Medlem

Samma som nexus one = glas

Permalänk
Medlem

i US tror jag man får ta patent på DNA, levande organismer .. säger väl allt.

Har i alla fall beställt en Desire, verkar som en lur som kommer bli riktigt het.

HTC Legend har plast, men tror Desire har glas.

Permalänk
Medlem

Någon tog förresten patent på "länkad-list", för er som håller på med programmering förstår ni hur löjligt det är.

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Invectus
i US tror jag man får ta patent på DNA, levande organismer .. säger väl allt.

Har i alla fall beställt en Desire, verkar som en lur som kommer bli riktigt het.

HTC Legend har plast, men tror Desire har glas.

HTC Legend har glas också

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rydberg
HTC Legend har glas också

Gött, blev lite "rädd" där med plast. Jag funderar på Legenden framför Desire pga bättre batteritid och design. Någon som vet om 600MHz processorn stödjer OC om man lyckas roota?

Permalänk
Medlem

Någon som kan säga något om musikuppspelning på Desire?
Finns det exempelvis equalizerinställningar, olika alternativ som bas/stereo osv?

Har blivit helt kär i Desire men det är just musikuppspelningen som jag tvekar på
då jag är rätt kräsen när det kommer till ljud. Och jag veet att jag egentligen
borde köpa en mp3-spelare då men har jag gått upp till 5000kr så vill jag kunna
använda telefonen som mp3-spelare också.

Är ljudet t.ex. bättre eller sämre än i en iPhone?

Permalänk
Medlem

Ljudet är nog inte lika bra som i en iPhone av uppenbara skäl. Ingen EQ finns heller.

Men jag använder Koss The Plug och tycker ljudet är helt okej ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moshi
Någon som kan säga något om musikuppspelning på Desire?
Finns det exempelvis equalizerinställningar, olika alternativ som bas/stereo osv?

Har blivit helt kär i Desire men det är just musikuppspelningen som jag tvekar på
då jag är rätt kräsen när det kommer till ljud. Och jag veet att jag egentligen
borde köpa en mp3-spelare då men har jag gått upp till 5000kr så vill jag kunna
använda telefonen som mp3-spelare också.

Är ljudet t.ex. bättre eller sämre än i en iPhone?

Jag såg att det finns en FLAC-app till android men jag vet ju inte hur det funkar hårdvarumässigt.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Tänkte på det här med mobilsurfande... Har just nu Tele2 Kompis Student och då kan man ju skaffa
Mobil surf Small - 29 kr/mån
200 MB/mån med hastigheter upp till 6 Mbit/s, (data över 200Mb, 1:69/MB, hastigheten oförändrad).

Klarar man sig på 200 MB om man har WiFi hemma och i skolan och i princip bara kollar mail och googlar eller söker på wikipedia då och då samt kollar fattiga KTH-sidor som den här? Jag antar att trafikmängden inte registreras när man är på WiFi.

Vad tror ni? Kommer luren sjunka ett par hundralappar någon vecka eller två efter släppet?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

jag har oxå Tele2 med deras Mobil surf Small.. och det räcker ganska länga med 200mb.. såvidare du inte streamar video från t.ex SVT Play..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

En fråga som kanske är dum, men jag lik förbannat inte har en aning om. Är menyspråket på svenska i Android-lurarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
En fråga som kanske är dum, men jag lik förbannat inte har en aning om. Är menyspråket på svenska i Android-lurarna?

Om du köper telefonen i butik i Sverige så är menyerna på Svenska. Om du köper luren utomlands kan du få menyerna på svenska med lite manualläsning, tid och ork.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
En fråga som kanske är dum, men jag lik förbannat inte har en aning om. Är menyspråket på svenska i Android-lurarna?

Spelar nog ingen roll hur kass man är på engelska, du kommer kunna orientera dig utan att störa dig på språket, kan jag nästan lova. Ifall det nu är anledningen till att du frågar.

Permalänk
Medlem

Jag kollade på htc's hemsida angående videouppspelning och .avi verkar inte ingå, kan man ladda ned något program och spela upp .avi på det viset eller är det helt kört?

Permalänk
Medlem

Någon som har sätt den svarta versionen av Desire