APB - All Points Bulletin

Permalänk
Medlem

Jag fick min 5 dagar efter jag skrev upp mig. Det var ungefär 1,5 vecka sedan.

Visa signatur

Herrow

Permalänk
Medlem

jo, jag skrev också upp mig ganska nyligen ( ca 2-3 veckor), är det hårdvara baserat på vem som får en nyckel ? i och med att man fick fylla i allt sådant och också bekräfta det med en fil.

Permalänk

men...jag upplevde inget lagg alls och jag körde på en 555, 9800gt, 3gb ram...

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av genii
jo, jag skrev också upp mig ganska nyligen ( ca 2-3 veckor), är det hårdvara baserat på vem som får en nyckel ? i och med att man fick fylla i allt sådant och också bekräfta det med en fil.

Jag reggade mig för ungefär 2 veckor sen jag med.. Fick en invite för några dagar sen. Missade min tid iofs >.<

Permalänk
Sötast

Skumt, att även i spelet klagar vissa på enormt mycket lagg.

Vissa på sweclockers tycker det laggar sönder, andra och jag - upplever absolut inget lagg alls.

Vi hade samma diskussion ingame i torsdags, vissa laggar det sönder för, andra märker inga problem.

Det är inte så att ni tar fel på laggar*1 eller hackar*2 ?
1* Lagg dvs hög latency - ping - fördröjning mellan dator och server (400ms)
2* Hack dvs att din dator är undermålig och inte orkar köra spelet korrekt. (15fps)

Permalänk
Medlem

För mig var det rent lagg i början, en gång så jävla mycket så det gick inte att köra bilen ens. Var mest i bilen man kände av det, var sådant satans lagg, så en runt mig kraschade till höger och vänster (som jag också) och på gick i ca 1 minut.

Sen var det bra i några minuter sen kom en liten laggperiod igen.
Men somsagt, är många som klagar på detta och APB vet att det är ett fel, och tweakar servrarna om man läser i deras forum för varje test. Dem har även gjorde det för testen iförgår (25)

Permalänk
Medlem

kände inte av något lagg alls när jag spelade, låg runt 20-50MS hela tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av genii
jo, jag skrev också upp mig ganska nyligen ( ca 2-3 veckor), är det hårdvara baserat på vem som får en nyckel ? i och med att man fick fylla i allt sådant och också bekräfta det med en fil.

Ja, det är en stängd beta och som alla andra sådana så är den till för att hjälpa utvecklarna testa saker, vilket självklart innefattar olika konfigurationer av hårdvara.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Nej? Var sa jag det? Men ett MMO är ju för massivt spelande, så om dom skulle ha GTA IV körkänsla med massa fysik inräknat tror jag det blir kaos och att folk inte kan spela spelet riktigt stabilt.. alltid något som blir neddummat i MMO spel ju. Fast den är väl bra mycket bättre än den i Saints Row 2?

GTA 4 stöder ju 64 spelare medans APB stöder 100/stad.. Så jävla jobbigt kan det väll inte vara om man har dedikerade serverar anpassade för spelet att fixa.. Kan ju jag tycka iaf.. Saints Row 2 är ju underbart, skäms på dig.
Iofs har du bara spelat PC versionen så kan jag hålla med. Sämsta konsollport någonsin!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Nån som kan skicka PM om tiderna?
Jag fattar inte exakt när det börjar idag, det är tydligen DST dom följer idag
Och DST är GMT+1.

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Medlem

Nej det är GMT

Furious Fighters: Closed Beta Playsession
Sunday 28 March 2010
2000 GMT – 2200 GMT

Och igår skruvade vi fram 1 timma, blir det någon ändring i tiden eller är det fortfarande GMT +1 klockan 21.00?

Permalänk
Medlem

http://eu.beta.apb.com/forums/showthread.php?t=28591
Logga in, där står det DST på testet ikväll.

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Medlem

Visste att jag hade läst också detdär någonstans, men tänkte att det hade stått på Playtimes innan och dem ändrat till GMT igen.

Någon som vet hur det blir med tider nu?

Permalänk
Medlem

Eftersom DST är GMT+1 tror jag att det börjar samma tid vid klockan nio.
Jag tror det betyder att DST ligger en timme före, alltså blir det samma vanliga tid

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Medlem

Det är nog också vad jag kommit fram till, då BST och DST var samma, BST = Flytta fram klockan 1 timme samtidigt som vi, British Summer Time

Men det hela beror ju på om det är det som står i den tråden eller om det är Playtimes som står på sidan =/

Permalänk
Medlem

Jao, man får ju hoppas på att det blir vid klockan nio.. måste upp tidigt imorgon :/

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Godn0ken
Jao, man får ju hoppas på att det blir vid klockan nio.. måste upp tidigt imorgon :/

Samma här, vill fan inte uppe till klockan 24, är förvirrad nu, för i forumet skrev precis en från RTW såhär bara för några minuter/timme sen

"Since you have only just received your beta key, you will almost certainly be a Furious Fighter. Try logging on today at 8pm GMT. "

Och 8GMT är ju nu 22.00 för oss

Och samtidigt skriver en annan från RTW detta idag också

"Our time moved forward an hour at the same time yours did, so the time difference did not change. We are having the servers up between 8 and 10 our time, so the servers will be up between 9 and 11 your time.
Check out HellKnightX88's link for a count down to the servers going up."

Och då enligt han är det denna countdown som stämmer

http://www.timeanddate.com/counters/customcounter.html?day=28...

om 1 timma och 59 minuter

Permalänk
Medlem

Okej, men den första snubben syftar nog på det som står på playtime där det står GMT.
Så nio stämmer nog bra tror jag
Btw, är du reggad på Fz?
Känner igen dit namn o.O

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Godn0ken
Okej, men den första snubben syftar nog på det som står på playtime där det står GMT.
Så nio stämmer nog bra tror jag
Btw, är du reggad på Fz?
Känner igen dit namn o.O

30 minuter kvar, Jepp FortuN nickar FortuN på massa sidor ^^

Stämmer mycket väl att jag även gör det där

Permalänk
Sötast

Satan vad detta spelet är grymt.

Det blir utan tvekan min första MMO-Preorder.

Riktigt jävla roligt är det.

La ner lite tid på att modda min karaktär, bil och pulade lite med auktioner å grejer denna gången och det var ju riktigt trevligt.

Sjukt roligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Satan vad detta spelet är grymt.

Det blir utan tvekan min första MMO-Preorder.

Riktigt jävla roligt är det.

La ner lite tid på att modda min karaktär, bil och pulade lite med auktioner å grejer denna gången och det var ju riktigt trevligt.

Sjukt roligt

Kände precis samma nu!

Första gången 2timmars spelet var så när det var slut så var jag tveksam. Men nu andra gången var det 5 gånger roligare när jag gick in Social district och ändrade lite, och sen gick in i en grupp med några, som körde uppdragen seriöst, jävlar vad kul det var då. Kommer nog också preordra detta som mitt första MMORPG preorder

Permalänk
Medlem

Bah, jag har lite problem med att lära mig skiten..

Kört typ 3 playsessions men såg aldrig hur man fyllde på ammo vid vendings.

Kunde inte ändra färger på mina kläder heller..

Blev bara svart.

Sen var det lagom irriterande med enforcers som kom och jagade mig speciellt när jag höll på att lämna in väskor och skit.. Vilket avbröts då. Irriterande.

Permalänk
Medlem

Jag fattar typ ingenting av detta spel... inget spel för mig helt klart

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Sötast

Waddafack?

11. How much will APB cost?

The game will be available as a full-price PC title. We'll offer you flexibility on ongoing costs to guarantee great value - APB won't require a subscription commitment, nor will it rely on traditional micro-transaction offerings.

Så APB kommer inte ens ha en månadskostnad?
Sinnesjukt oväntat, kan inte ens förstå varför? MMO's är ju guldgruvor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Bah, jag har lite problem med att lära mig skiten..

Kört typ 3 playsessions men såg aldrig hur man fyllde på ammo vid vendings.

Kunde inte ändra färger på mina kläder heller..

Blev bara svart.

Sen var det lagom irriterande med enforcers som kom och jagade mig speciellt när jag höll på att lämna in väskor och skit.. Vilket avbröts då. Irriterande.

När jag skulle måla bilen idag, så blev den bara svart.
Har inte provat förut, så vet inte om det är en bugg eller tillfälligt låst.

Har du inte kört tuturial?
Kör den, den förklarar det mesta du kommer behöva veta till en början.

Vet dock inte hur man startar den, om man nu nekat den från början.
Kanske skapa en ny karaktär?

---

Hela poängen är just det, att när du gör ett brott, så kommer jag (vi snutar) och jagar dig. Hela poängen med spelet!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennisen
Jag fattar typ ingenting av detta spel... inget spel för mig helt klart

Då har du inte lirat Saints Row eller nåt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz

Så APB kommer inte ens ha en månadskostnad?
Sinnesjukt oväntat, kan inte ens förstå varför? MMO's är ju guldgruvor.

Folk vill inte betala för Saints Row 2 online
Guild wars kostade inte och var väldigt lyckat.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Att det blev svart råkade jag också ut för.

Gick in och kollade på forumet, det är en bugg som dem ska fixa i en kommande patch, så oroa er inte.

För att fylla på ammo gå nära en Ammo vending och tryck på T knappen, står info om det annars på deras sida med guider och i forumet med massa nyttiga saker

Permalänk
Medlem

Vem har sagt att det inte kommer att kosta? Allt de har sagt är att det inte blir månadsavgift. Guild Wars hade ju store med skills för PvP etc.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Sötast

Jag läste om texten (angående pris på APB) idag då jag inte var dödstrött, och det stod att de tänkte vara flexibla med den *fortsatta* kostnaden. Mycket troligt kommer de erbjuda månadsbetalning+ kanske vecko och dagsbetalning.

Mycket trevligt att se att det kommer med en kostnad, kanske kommer dra ner en liten del på kidsen iallafall

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dennisen
Jag fattar typ ingenting av detta spel... inget spel för mig helt klart

Jag antar att du sket helt i tutorial?...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Då har du inte lirat Saints Row eller nåt.

Öhh? Så för att förstå APB så ska man spela Saints Row? o_O
Ja... och för att förstå doom 3 så ska man spela Half-life 2!
(dödssmart uttalande)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Folk vill inte betala för Saints Row 2 online

Antar att ungefär som i fallet med The Saboteur ( http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=9012... ), så har du inte ens provat spelet och jämför ändå det med ett helt annat spel, vilket inte ens är vidare likt.

Ja! Det finns en stad! JA! Bilar också! och vapen! SAMMA SPEL!

Mmmm.........

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Öhh? Så för att förstå APB så ska man spela Saints Row? o_O
Ja... och för att förstå doom 3 så ska man spela Half-life 2!
(dödssmart uttalande)

Antar att ungefär som i fallet med The Saboteur ( http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=9012... ), så har du inte ens provat spelet och jämför ändå det med ett helt annat spel, vilket inte ens är vidare likt.

Ja! Det finns en stad! JA! Bilar också! och vapen! SAMMA SPEL!
Mmmm.........

APB är i princip SR2 fast multiplayer, spela SR2 sedan APB betan. Båda känns identiska faktiskt.

Saboteur är kiss, har spelat spelet på 360 och PC, lika skit på båda plattformarna, fast, PC versionen är ju sönderbuggad.

Edit: Glömde bort att det var du, alltid du som ska hoppa på en.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
APB är i princip SR2 fast multiplayer, spela SR2 sedan APB betan. Båda känns identiska faktiskt.

EDIT:
Äh... skit i det.

Orkar inte ge mig in i puckad diskussion igen.