Permalänk
Medlem

Tjena!

Såg att ni säljer LED-lampor på Dustinhome. Har ni några planer på att plocka in DELTACO LED-lampa E27, 230V - 5W klot (LMP-M19E27P05-08C) i sortimentet? Denna är ju något ljusstarkare än de ni säljer för närvarande.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Tänkte höra med er om chassit: LIAN LI HTPC PC-V351B M-ATX BLACK
Är brådskande behov av chassit och tänkte beställa det men det står att det kommer vara i lager om 1 - 2 dagar.

Håller det eller är den längre bort?

Mvh: Tobias

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag såg precis att ni fått in Zotac Atom D510 WIFI MINI-ITX i sortimentet och undrar nu om ni kommer ta in den lite större varianten i MINI-DTX format (Zotac NM10-DTX)? Hade passat perfekt till min filserver!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | ASUS STRIX B550-F GAMING | 16GB DDR4 3200MHz | Asus RTX 4070 12GB Dual OC | 2TB Samsung 980 PRO | Apple LED Cinema Display 27 | Bärbar: iPad Pro 12.9 2022 M1
Server: Xeon E3 1280v2 | 16GB DDR3 ECC | 4x8TB Raidz | Esxi

Permalänk
Medlem

Förstår inte folk som blir sura över att få sega svar på mail om dom är stressade. Om ni inte orkar vänta någon dag på svar - RING dom.

Permalänk
Medlem

Jag mailade er för ett tag sen om min skärm (T200) för ett tag sen och jag fick snabba svar tills jag skrev mitt 3:e mail som jag inte fått svar på över 2 veckor. Det vore snällt om ni kunde svara på mitt mail!

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixoon
Jag mailade er för ett tag sen om min skärm (T200) för ett tag sen och jag fick snabba svar tills jag skrev mitt 3:e mail som jag inte fått svar på över 2 veckor. Det vore snällt om ni kunde svara på mitt mail!

Bara ett tips - kan vara bra att hänvisa till något referensnummer, bifoga din mail, eller liknande så att dom har någon aning om vilket/vilka mail du pratar om.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNkeY-05
Bara ett tips - kan vara bra att hänvisa till något referensnummer, bifoga din mail, eller liknande så att dom har någon aning om vilket/vilka mail du pratar om.

Bra idé, skickade JMartoja ett pm

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Jag har gjort två beställningar där jag klantat mig och velat ändra saker i efterhand.
Båda gångerna har eran support varit både vänlig och hjälpsam, sånt känns alltid bra.

Permalänk
Dustin AB

Hej!

LillOgi - finns på hyllan i skrivande stund.
Pengen - Ska kika på det!

Alla: I skrivande stund har jag full rulle med diverse projekt så tyvärr har jag inte hunnit scanna av läget här lika ofta som vanligt. Men maila mig som vanligt när det gäller konkreta ärenden så får ni snabbast återkoppling

Trevlig helg!

Mvh
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk

Finns det någon möjlighet att följa RMA-ärenden på hemsidan? Skulle vara guld värt men kan tyvärr inte hitta det (Har jag missat något? )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr0wN
Tjena!

Såg att ni säljer LED-lampor på Dustinhome. Har ni några planer på att plocka in DELTACO LED-lampa E27, 230V - 5W klot (LMP-M19E27P05-08C) i sortimentet? Denna är ju något ljusstarkare än de ni säljer för närvarande.

Ytterligare en röst på denna, har den på 3W och den lyser ju inte så mycket.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Menar ni den här:
http://www.dustinhome.se/pd_5010383874.aspx

Jäklar, nu var de snabba!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Dustin AB

Hej!

@ Replica93
Det finns en enkel funktion som visar returärendets status på dustin.se, men denna funktion är inte implementerad på Dustinhome.se. Då en del av våra interna system ligger under ombyggnad så kommer funktionen för tracking av returer mest sannolikt implementeras när de andra bitarna är på plats.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Hejsan dustin. för 2 år köpte jag en KASS hp dator hos er, jag trodde att allt skulle gå smärt fritt. men det gjorde det inte...

*köpte snabb leverans så jag skulle få hem datorn så snabbt som möjligt. datorn kom 4 dagar senare... trots att jag beställde den på en tisdag förmiddag och att varan fanns i lager.

* Packar upp datorn. kopplar in alla kablar. startar datorn, inget händer, svart på skärmen, men alla fläktar är på.

*jag ringer till eran Support. låter inte så villiga att hjälpa mig. ber mig ringa till HP, och jag sägar också klart och tydligt att jag vill skicka tillbaka varan. Då säger ni igen att jag ska skicka datorn till HP. va e det för bullshit? http://www.konsumentverket.se/Tema_ehandel/Efter-kop/Angerrat... . Hp säger att det erat problem och vägrar hjälpa mig, så höll det på i 5 dagar när jag ringde er, alla skyllde på varandra.

Jag fick tillslut gå och köpa ett nytt grafik kort för 1500 kr eftersom jag hade tröttnat på att ringa er..

Nu två år senare så pajade moderkortet. Grymt jobbat Hp/dustin home...

så nu har jag 1 fråga till er
1. har ni börjat ta alla era kunder på allvar nu?

skulle vara kul att veta om man vågar köpa nåt från er nu..

jag vet att det inte e erat fel att datorn var trasig. så om någon från HP läser detta så ska dom fan också ta åt sig av detta. men ni på dustin kunde iaf ha tagit tillbaka det trasiga datorn...

//En något bitter Erik

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

@ Replica93
Det finns en enkel funktion som visar returärendets status på dustin.se, men denna funktion är inte implementerad på Dustinhome.se. Då en del av våra interna system ligger under ombyggnad så kommer funktionen för tracking av returer mest sannolikt implementeras när de andra bitarna är på plats.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Är det möjligt att du/kundservice kan kolla upp status på ärendet om ni får mitt RMA-nummer? Vill gärna få lite mer information

Permalänk
Medlem

hej dustinhome

nu till problemet för snart 2 år sen (i sommras) så köpte jag högtalare från er rättare sagt logitech Z-5500 som har funkar hur bra som helst men den senaste månaden så har dom bara stängt av sig utan nån som helst anledning de har funkar o ändra bassen från 250 till 188 wat har hjälp förut men nu så vägrar den att svara och snackade me en polare som kom hit o kolla och hans slut sats är att de inbyggda slutsteget är totalt paj och jag har garanti kvar men jag har skickat iväg ett mail ( har väntar drygt 2 veckor) och testat o ringdt men har fått vänta i telefon kö utan några som helst resultat så min fråga är hur gör ni ?
för jag har ingen lust o köpa likadant ljud för 4000 kr nu när studenten börjar närma sig med all studentmössa o kläder o ska vi snacka om all sprit ^^

/henke

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Dustin AB

Hej!

@ Kire6
Ångerrätt och garanti är väldigt olika saker. Om du önskade lämna tillbaka datorn på ångerrätten så har HP givetvis inget med det att göra, men om man önskar få felet avhjälpt så är det HP som står för lösningen. MEN, om felet uppstår och anmäls till oss inom de första 30 dagarna så kan man ordna ett DOA-utbyte via HP, och då behöver man bara kontakta HP om det gäller en business-modell (då HP inte tillåter utbyten av business-produkter om de först inte haft möjligheten att bedöma felet).

Men som sagt, om det gällde ångerrätt så ska du inte hänvisas någonstans. Maila gärna ditt RMA nummer till mig så kan jag se vad som hänt och varför. Spontant låter det som något slags missförstånd.

@ Replica93
Givetvis, maila mig! jm@dustin.se

@ 24mbit
Udda, både svarstiden på mail och telefon är för närvarande under hyfsad kontroll, och dessutom har vi CallBack-funktion på telefonen så att du blir uppringd om du lämnar ett fungerande tel nr. Vidarebefordra mailet till mig så drar jag det till kundservice för åtgärd.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

@ Kire6
Ångerrätt och garanti är väldigt olika saker. Om du önskade lämna tillbaka datorn på ångerrätten så har HP givetvis inget med det att göra, men om man önskar få felet avhjälpt så är det HP som står för lösningen. MEN, om felet uppstår och anmäls till oss inom de första 30 dagarna så kan man ordna ett DOA-utbyte via HP, och då behöver man bara kontakta HP om det gäller en business-modell (då HP inte tillåter utbyten av business-produkter om de först inte haft möjligheten att bedöma felet).

Men som sagt, om det gällde ångerrätt så ska du inte hänvisas någonstans. Maila gärna ditt RMA nummer till mig så kan jag se vad som hänt och varför. Spontant låter det som något slags missförstånd.

Ja, kanske skrev galet. Tredje dagen sa jag till killen att jag vill skicka tillbaka varan på "ångerrätten", men han sa att jag skulle kontakta Hp isåfall. Eftersom nån hjälp dom första två dagarna hade jag ju inte fått. lite mer exakt så var det en HP PAVILION A6345 beställd 2008-03-19 by the way. Hmm, vad skulle du kunna göra om jag maila RMA nummret till dig? datorn e ju hel död nu

Bra att ni svara här iaf ett plus iaf

//Erik

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kire6
Ja, kanske skrev galet. Tredje dagen sa jag till killen att jag vill skicka tillbaka varan på "ångerrätten", men han sa att jag skulle kontakta Hp isåfall. Eftersom nån hjälp dom första två dagarna hade jag ju inte fått. lite mer exakt så var det en HP PAVILION A6345 beställd 2008-03-19 by the way. Hmm, vad skulle du kunna göra om jag maila RMA nummret till dig? datorn e ju hel död nu

Bra att ni svara här iaf ett plus iaf

//Erik

Allright, vi önskar få feedback om vad som fungerar och inte fungerar Om ett ärende har gått till som du beskriver så önskar vi gärna följa upp det för att se vad det handlade om. Hittade tyvärr inte din order med de uppgiferna, så om du hittar något ordernummer eller liknande så får du gärna skicka det till mig.

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Allright, vi önskar få feedback om vad som fungerar och inte fungerar Om ett ärende har gått till som du beskriver så önskar vi gärna följa upp det för att se vad det handlade om. Hittade tyvärr inte din order med de uppgiferna, så om du hittar något ordernummer eller liknande så får du gärna skicka det till mig.

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja
Dustin AB

okidoki, jag drar iväg ett mail ikväll till dig

//Erik

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk

Tråkigt att ni inte håller samma leveranstider som ni tidigare har gjort.. la en beställning kl 11:42 idag och var säker på att det skulle skickas några timmar senare så att jag kan få det på måndag, men så blev det inte. Paketet har fortfarande inte skickats och allt finns på lager.. Har ni ovanligt mycket att göra eller har nivån bara sjunkit?

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem

Tänkte höra lite om ni har några datum och uppskattade priser på plasmorna av 2010 års modeller, främst LG men även Panasonics modeller? Främst då 50PK950

Är lite problematiskt att flytta nästan 100 mil med en 50" plasma och kanske bättre att låta föräldrarna vara med och betala delar av en ny TV till nya bostaden sedan mot att den andra lämnas kvar här

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

Undrar samma sak som henrik, fast 50PK750
Har inte så mycket guld i fickorna

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem

Tjena, jag undrar om ni kommer ta in Onkyos nya förstärkare serie?
t.ex. Onkyo TX-SR508.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Ingenting att klaga på

Jag har handlat lite av er och det har aldrig varit några problem så att jag har behövt komma tillbaka. Bara det är ju bra....
Ett bättre filter för sökning vore underbart. Kanske ett system med Radio-buttons för varje produkt i var kategori?

Visa signatur

• Asus 27".
Mac Mini 2014
PS3 PS4

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersson89
Tråkigt att ni inte håller samma leveranstider som ni tidigare har gjort.. la en beställning kl 11:42 idag och var säker på att det skulle skickas några timmar senare så att jag kan få det på måndag, men så blev det inte. Paketet har fortfarande inte skickats och allt finns på lager.. Har ni ovanligt mycket att göra eller har nivån bara sjunkit?

Om allt orderrelaterat var OK så brukar paketen smita iväg väldigt snabbt, vilket ordernummer gäller det? PM:a eller maila mig.

EDIT Svar till er andra kommer

EDIT 2:
"Vi kommer att sälja allt nedan men det är inte klart med priser och datum för våran del.", det gäller alltså 50PK950, 50PK750 samt Onkyo TX-SR508.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Om allt orderrelaterat var OK så brukar paketen smita iväg väldigt snabbt, vilket ordernummer gäller det? PM:a eller maila mig.

Nu har paketet skickats Men om du vill kolla upp det så är ordernumret 9259668.

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Om allt orderrelaterat var OK så brukar paketen smita iväg väldigt snabbt, vilket ordernummer gäller det? PM:a eller maila mig.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Du får gärna kolla upp order 9252385.
Gjorde beställningen den 17/3 och betalade direkt med mitt visa.
Men när jag kollar bankutdrag så finns ni inte med. Har försökt att få tag i er men ni tycks inte tycka om telefon eller svara på mail. DÅLIGT

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke7406
Du får gärna kolla upp order 9252385.
Gjorde beställningen den 17/3 och betalade direkt med mitt visa.
Men när jag kollar bankutdrag så finns ni inte med. Har försökt att få tag i er men ni tycks inte tycka om telefon eller svara på mail. DÅLIGT

Hej!

Betalningen för denna order har inte gått igenom, det ska du även ha fått ett meddelande om när det failade.

Om du går in på ordern i din orderhistorik så kan du klicka på "betala"-länken för att genomföra den biten.

Telefon svarar vi på och det finns en callback funktion som innebär att du inte behöver vänta i kö om det är lite längre väntetid, och behåller din plats i kön. Mailkön ligger f.n på ett par arbetsdagar för kundservice, men detta är ett order-ärende och där brukar man få svar samma dag.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se