Modern Warfare 2 versioner?

Permalänk

Modern Warfare 2 versioner?

Jag tänkte köpa Modern Warfare 2, men finns det bara tillgängligt på Steam? En polare som har spelet på Steam, sa att spelen som säljs i butiker också är Steam versioner. Dock trodde han att det finns Windows Live versioner också..

Men hur fungerar då detta egentligen? När jag går till affären och ska köpa spelet, hur vet man om man får Steam versionen eller inte? Och kan sånna som spelar på Steam versionen spela multiplayer med sånna som inte har Steam versionen (windows live?).

Permalänk

Det är bara steam som finns :).

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Det är bara steam som finns :).

Precis, köper du i affär så får du steamversionen. Helt sjukt att det är sådan prisskillnad också. Dagen efter release så hade mediamarkt spelet för 350 kr lite drygt och Steam kostar fortfarande 59,99€.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det är ju steam, dem tillhandahåller nedladdningslänkar, butik, de köper in spelen själva, har diskutrymme för alla spel, kontakter med speltillverkare osv osv osv så klart att priset är lite högre men för att ladda ner i 3MB/s så klagar jag inte.

Att trycka en plastskiva med lite alu på kostar absolut ingenting och dessutom görs det bara en masterskiva sen kopieras den till x antal miljoner..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Det är ju steam, dem tillhandahåller nedladdningslänkar, butik, de köper in spelen själva, har diskutrymme för alla spel, kontakter med speltillverkare osv osv osv så klart att priset är lite högre men för att ladda ner i 3MB/s så klagar jag inte.

Att trycka en plastskiva med lite alu på kostar absolut ingenting och dessutom görs det bara en masterskiva sen kopieras den till x antal miljoner..

Jo men man behöver inte använda skivan för att installera, jag köper alltid från butik med skiva men installerar genom steam utan skiva.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Okej tack för svaren

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Jo men man behöver inte använda skivan för att installera, jag köper alltid från butik med skiva men installerar genom steam utan skiva.

Alltid? .... nej.

Permalänk
Medlem

ÅH! någon som kan hjälpa mig?, Sitter och spelar CoD4 mw, och efter ca 3 minuter så kommer denna ruta upp och stänger ner spelet.
BILD: http://www.pici.se/p/sFQGZdbAl/?size=fullsize

Skulle vara gulligt om någon nisse kan hjälpa mig.. Så man slipper sitta och nöta css ;/

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semplezz
ÅH! någon som kan hjälpa mig?, Sitter och spelar CoD4 mw, och efter ca 3 minuter så kommer denna ruta upp och stänger ner spelet.
BILD: http://www.pici.se/p/sFQGZdbAl/?size=fullsize

Skulle vara gulligt om någon nisse kan hjälpa mig.. Så man slipper sitta och nöta css ;/

Uppdatera PB/sluta hacka!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Uppdatera PB/sluta hacka!

Jag har uppdaterat :S Eller kan du skicka länk, så jag kan se om jag gjorde rätt. haha Fusk har inte fört mig framåt i spel;) jag har aldrig fuskat på nått spel. förutom typ gta o:O haha

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semplezz
Jag har uppdaterat :S Eller kan du skicka länk, så jag kan se om jag gjorde rätt. haha Fusk har inte fört mig framåt i spel;) jag har aldrig fuskat på nått spel. förutom typ gta o:O haha

http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php
Tanka ned, installera/starta upp leta upp COD4 och uppdatera via detta prog.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200