Permalänk
Medlem
Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Ser jag som bra då MW2 var ett totalt misslyckande

Permalänk
Medlem

Modern warfare 2 är en av de bästa spelen jag kört, trots alla problem med iw net.
riktigt synd om de inte blir ett till av samma guys.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Skönt att nån satte stopp för dårskapen Passionen för att utveckla ett spel för fansen var som bortblåst efter COD4, där endast hur mycket pengar dom kunde lura av sina fans fanns. Som man bäddar får man ligga typ

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggaaaa
Modern warfare 2 är en av de bästa spelen jag kört, trots alla problem med iw net.
riktigt synd om de inte blir ett till av samma guys.

Jag tyckte också att det var riktigt kul! Men när jag insåg att IWNet inte fungerade och att det var alltför lätt att fuska utan att bli tagen så tröttnade jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Skönt att nån satte stopp för dårskapen Passionen för att utveckla ett spel för fansen var som bortblåst efter COD4, där endast hur mycket pengar dom kunde lura av sina fans fanns. Som man bäddar får man ligga typ

Många anklage Activision för att vara den typen av girigbukar. IW ska tydligen ha pressats av Activision och förlorat "passionen" pga detta. Och det är därför grundarna har hoppat av.

Vi kan nog se fram emot mer spel från originalskaparna som uppenbarligen har talang. Men då från en annan utgivare.

COD 1,2 och 4 är ju riktigt grymma spel enligt mig även om 4 gick lite på tomgång (och MW2 ännu mer) trots att konceptet var "fräscht". Jag tycker nämligen inte om den otroligt odynamiska designen och jag störde mig lite på det redan i COD2. Men annars är det toppenlir.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asaska

COD 1,2 och 4 är ju riktigt grymma spel enligt mig även om 4 gick lite på tomgång (och MW2 ännu mer) trots att konceptet var "fräscht". Jag tycker nämligen inte om den otroligt odynamiska designen och jag störde mig lite på det redan i COD2. Men annars är det toppenlir.

Kan visserligen hålla med om att COD4 gick på tomgång men de hade ändå något nytt, modern krigsföring. Grymt trött på WW2 temat.

Att göra en spinoff på de kändes som att gräva sin egen grav. Visst finns BC2 men va som får mej att inte viljaköra de är alla fordon, känns som om pub kan bli väldigt lame (precis som COD4 är med sina noobtubes martyrdoom å andra death perks).

Problemet om man ser tillbaka på gårdagens FPS lir är att allt blivit så meckigt, istället för att börja noob å utveckla sej i spelet, är de inga problem att gå från noob till pro på en dag med alla hjälpmedel som finns i spelet.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Kan visserligen hålla med om att COD4 gick på tomgång men de hade ändå något nytt, modern krigsföring. Grymt trött på WW2 temat.

Att göra en spinoff på de kändes som att gräva sin egen grav. Visst finns BC2 men va som får mej att inte viljaköra de är alla fordon, känns som om pub kan bli väldigt lame (precis som COD4 är med sina noobtubes martyrdoom å andra death perks).

Problemet om man ser tillbaka på gårdagens FPS lir är att allt blivit så meckigt, istället för att börja noob å utveckla sej i spelet, är de inga problem att gå från noob till pro på en dag med alla hjälpmedel som finns i spelet.

Stämmer ganska bra där, dock kan ju inte CoD4 få titeln att tagit in FPS till modern krigsföring. Det var ju faktiskt Dice som bröt mark där med. Precis som dom alltid gjort.
CoD har ju faktiskt bara "hängt med". Det skapades av några MoH avhoppare och var ett spel nästan likadant som MoH. När Dice körde nutid hoppade IW på. Nu när Dice återigen bryter mark med Frostbite motorn så vad får vi av IW? En demo av deras förra spel, kanske klarade dom helt enkelt inte av tempot i utvecklingen, eller hade bara riktigt dålig kreativitet.

Permalänk

Enda chansen för ett nytt mw spel är att dom skulle gå tillbaka till cod 4 och jobba på där.
Altså dedicated servers mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
Ser jag som bra då MW2 var ett totalt misslyckande

Ett misslyckande som dragit in över 1 miljard dollar. Ett "totalt misslyckande" drar inte in 550 miljoner dollar på 5 dagar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
...dock kan ju inte CoD4 få titeln att tagit in FPS till modern krigsföring. Det var ju faktiskt Dice som bröt mark där med. Precis som dom alltid gjort...

Var inte det Operation Flaspoint? Kom ju 2001, var verkligen Dice ännu tidigare?

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Flashpoint:_Cold_War_C...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Konstigt att alla tycker MW2 var ett totalt misslyckande och ändå så har spelet sålt triljoner kopior!!! (smal överdrift)

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Ett misslyckande som dragit in över 1 miljard dollar. Ett "totalt misslyckande" drar inte in 550 miljoner dollar på 5 dagar.

Håller helt klart med, så dåligt verkar ju inte den stora massan tycka att spelet är.

Som tur är väl tycke och smak olika och alla kan ju så klart inte gilla MW2. Men det verkar också finnas en liten skara som känner att de "måste" tycka att spelet är dåligt pga av andra orsaker än själva spelandet av spelet

Tycker personligen att det är ett kanon bra spel.

Permalänk
Avstängd

cod suger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Var inte det Operation Flaspoint? Kom ju 2001, var verkligen Dice ännu tidigare?

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Flashpoint:_Cold_War_C...

Var tvungen att kolla in Operation Flashpoint på YouTube eftersom jag aldrig har lirat det och .... hahaha... nog har det hänt en HEL DEL på bara några år. Första träffen på YT: http://www.youtube.com/watch?v=-kfh5QIhodk
Stenhård action! Inser nu att man blir rätt fort bortskämd med bra grafik. Hade nästan glömt hur spelen såg ut "förr i tiden".

Edit: Angående MW2 tycker jag det är hur bra som helst. MW3 kan nog få svårt att överträffa 2:an, men behövs kanske för storyn i SP-läget?
Det sämsta med spelet är alla gnällspikar med NPD som inte kan anpassa sig, eller som Clintan så fint uttryckte sig i Heartbreak Ridge : Improvise, Adapt and Overcome - FFS! Sen har vi ju så klart alla ryssar (?) som bara måste få säga "Fuck" hela tiden. Mycket spännanden ord tydligen.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas dom lägger ner multiplayer helt efter fiaskot med MW2 i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Ett misslyckande som dragit in över 1 miljard dollar. Ett "totalt misslyckande" drar inte in 550 miljoner dollar på 5 dagar.

Har 2 teorier

Den ena: Folk dyrka COD4, så de spela ingen roll va de handla om, en regelrätt uppföljare var att vänta. Å de var de ju till viss mån.

Den andra: COD4 multiplayer överträffade sej själv (nåja själv har ja lirat bättre, å lirar än idag... RTCW ). Men där blev de inte riktigt som folk tänkt sej. Vissa försökte intala sej att de var nog inte så farligt, och i ivern efter en uppföljare nochalerades den halvdana multiplayern.

Tror nog oxå att hypen gjorde sitt, folk köpte utan att egentligen veta varför, men mest för att "alla andra gjort".

Tror dock inte att de skulle gå lika bra med facit i hand med en 3dje uppföljare, folk har lärt sej att de är lätt att bli överkörd.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
teorier...

Är en produkt genuint dålig så säljer den inte, så enkelt är det! Lojala spelare och irrationella köpare är bara hjärnspöken.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Är en produkt genuint dålig så säljer den inte, så enkelt är det! Lojala spelare och irrationella köpare är bara hjärnspöken.

Jag säger inte att MW2 är ett direkt dåligt spel, men det är absolut inte så bra som försäljningssiffrorna säger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Är en produkt genuint dålig så säljer den inte, så enkelt är det! Lojala spelare och irrationella köpare är bara hjärnspöken.

Vilket förmodligen ett "Moderwarfare3" skulle visa.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Tror ju knappast att den stora flocken P12 bryr sig om det är en annan utvecklare..

Permalänk
Hedersmedlem

MW2 är ett bra spel för den stora målgruppen - Casualspelarna. För oss som har lite högre krav på ett multiplayerspel är det riktigt dåligt. Casualspelarna är otroligt många fler, det är därför spelet har blivit så stort. Här på Sweclockers finns det däremot en stor majoritet "seriösa" spelare med högre krav, och "vi" väsnas oftast ganska mycket.

Permalänk
Medlem

Bäh, cod serien är klockren, skitbra, mw2 inkluderat, dock är hela iw.net påfundet trasigt.

Istället för att bajsa ut nya titlar stup i kvarten kunde de försökt satsa mer på dedikerade servrar och modtools, så hade de fått en stor skara nöjda fans.

Tyvärr verkar ju trenden gå åt motsatt riktning, inte bara gällande cod.

Permalänk
Medlem

Modern Warfare-spelen hade varit bra om det bara hade funnits realistiska vapen*, och serversystemet i tvåan är katastrof..

* = militära vapen som används i någon utsträckning och inga jävla guldpläterade desert eagles..
Hellre SCAR, HK MP7 och FN FAL än D.Eagle, P90's och Uzi's. (bara exempel)

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Var inte det Operation Flaspoint? Kom ju 2001, var verkligen Dice ännu tidigare?

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Flashpoint:_Cold_War_C...

Hm, hur menar du nu? Operation flashpoint utspelar sig på åttiotalet, inte så värst mycket mer modern än battlefield vietnam.
Om något spel ska ta åt sig äran är det counter strike.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Hm, hur menar du nu? Operation flashpoint utspelar sig på åttiotalet, inte så värst mycket mer modern än battlefield vietnam.
Om något spel ska ta åt sig äran är det counter strike.

Bara för att vara lite av en besserwisser!

The Vietnam War, also known as the Second Indochina War, the Vietnam Conflict or the American War [12], was a Cold War military conflict that occurred in Vietnam, Laos, and Cambodia from September 26, 1959 to April 30, 1975.

Det är rätt stor skillnad på 1959 och 1980!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Modern Warfare-spelen hade varit bra om det bara hade funnits realistiska vapen*, och serversystemet i tvåan är katastrof..

* = militära vapen som används i någon utsträckning och inga jävla guldpläterade desert eagles..
Hellre SCAR, HK MP7 och FN FAL än D.Eagle, P90's och Uzi's. (bara exempel)

Guldplätade vapen finns bara att dom används av militären dels pga att dom förbannat dyra och dom sticker ut på tok för mycket. Alla grejer som finns i Modern warfare spelen finns i verkligenheten... Dock har tyvärr Mw2 Riktigat ut sig till den stora massan och skitit i det som får spel som cs och cod4 att leva längre än det första året.. Dvs möjligheten till smidigt klanspel. Sen att Mw2 multiplayer system är total fail och kommer aldrig funka lika bra som det gör på konsol är ju bara totalt fail och bör inte ens nämnas i historiebökerna

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
MW2 är ett bra spel för den stora målgruppen - Casualspelarna. För oss som har lite högre krav på ett multiplayerspel är det riktigt dåligt. Casualspelarna är otroligt många fler, det är därför spelet har blivit så stort. Här på Sweclockers finns det däremot en stor majoritet "seriösa" spelare med högre krav, och "vi" väsnas oftast ganska mycket.

Du menar att genre FPS är för lättfil för dig och din väsnande följeslagargrupp??

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Modern Warfare-spelen hade varit bra om det bara hade funnits realistiska vapen*, och serversystemet i tvåan är katastrof..

* = militära vapen som används i någon utsträckning och inga jävla guldpläterade desert eagles..
Hellre SCAR, HK MP7 och FN FAL än D.Eagle, P90's och Uzi's. (bara exempel)

tycker att codmw2 är bra och att vapnen är tusen gånger bättre än vad bfbc2 lyckats får fram ja nästa allt är bättre förutom teamplay, då spelar i mw2 heller knivar en motståndare än skjuter han, innan han dödar teammate.

självklart är det förkastligt att dom inte har dedicated servers och död åt akimbo, vilket inte är så praktiskt som det verkar i spelet

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax89
Du menar att genre FPS är för lättfil för dig och din väsnande följeslagargrupp??

Ursäkta? Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar. Det jag menar är, rent förenklat, att MW2 är ett riktigt dåligt spel om man har höga krav på en bra spelupplevelse i multiplayer. Jag orkar inte beskriva alla brister, jag är säker på att du kan hitta mer info om det här på sweclockers eller runtomkring på nätet.