Permalänk

Gammal dator + 4650 = Svart skräm

Hej.

Jag skulle hjälpa min släkting med att byta upp RAM och grafikkort i deras Dell, modell äldre. RAMet funkar perfekt, dock är det problem med AGP-kortet.
När jag startar datorn med det nya kortet i (4630) går hela BIOSen igenom ok, fram till den svarta Windows-laddnings-bilden. När denna är klar händer dock inte någonting. En svart skärm med en vitt muspekare är det enda som syns.
Jag har provat att omformatera hela datorn, för drivrutinernas skull. Jag har även använt mitt egna 650W-agg, så det bör det inte vara fel på. Komplett har tagit hem kortet och sa att det är felfritt.

Är det någon som har några idéer på vad felet kan vara?

MVH Jonas

Permalänk

Testa att flasha bios till senaste versionen, enda jag kan komma på :S
Om du har ett riktigt gammalt moderkort kan det sakna stöd för w7 om det är det du kör (Krävdes t.ex. en bios-uppgradering på min eee1000h för att köra w7 på den). Du kan också testa att flasha grafikkortsbios men avråder dig från detta.

Mvh

Permalänk

Tack för hjälpen Replica, men dåligt minne som jag har glömde jag skriva att jag redan installerat senaste BIOS. W7 kör jag inte, det är kvar ett gammalt XP på den.

Inga fler råd?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DasErdbeerkuchen
Tack för hjälpen Replica, men dåligt minne som jag har glömde jag skriva att jag redan installerat senaste BIOS. W7 kör jag inte, det är kvar ett gammalt XP på den.

Inga fler råd?

Om du vet vilket moderkort du har kanske jag kunde hjälpa dig mer.
En sak jag kom att tänka på var det att muspekaren fortf syntes? Tyder ju på att grafikkortet gör sitt (chansning ) vilket bekräftas av Komplett. Kan ju vara något kompabilitetsproblem, skulle som sagt ovan hjälpa oerhört om du säger vilket moderkort du har. Cpu-z funkar utmärkt för att ta reda på det