Permalänk
Medlem

mediaspelare

Hej!

Finns det några vettiga mediaspelare till mac os för att spela upp t.ex anime eller liknande

Totalvägrar VLC då den strular alldeles för mycket med subs för att det ska vara värt det.

Men finns det något typ, zoomplayer/coreplayer/mediaplayer classic till mac?

Permalänk
Medlem

Quicktime X och Perian kanske?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Movist är en riktigt nice spelare. Snabbare än Quicktime+Perian på att öppna MKV-filer, vilket är nice när man ser anime.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

en får tacka och bocka för tipsen!

Permalänk
Medlem

Jag använder quicktime + perian och om det inte klara av att spela upp någon film så använder jag MPlayer

Permalänk

Själv använder jag Plex. Kanske det kan vara något?

Permalänk
Medlem

Jag kör allt mitt via XBMC. Funkar galant och tycker det flyter på bättre än Qucktime med Perina. Men det kanske bara är mina ögon som är konstiga

Permalänk
Medlem

Jag måste tipsa om mplayerx. Det är alltså *inte* mplayer extended jag pratar om, utan ett nytt projekt som använder mplayer och ffmpeg som bas.
Det är relativt minimalt, och passar nog den som anser att VLC/Movist är lite för mycket, men att QT-X är för lite. Så, är du intresserad av massor av inställningar och "features", kanske mplayerx inte är att föredra.