SweClockers 5.0 i april

Permalänk
Melding Plague

SweClockers 5.0 i april

Nästa version av SweClockers ser dagens ljus om en månad. Det handlar om en total ombyggnation där samtliga delar skrivs om från grunden.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Blir mycket spännande att se

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Ja, det ser riktigt nice ut faktiskt

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk

Strålande!

Hoppas ni sett över tekniker som bäst avlastar era webtjänster, netscaler är ett hett tips. Svårt att argumentera bort att det är den ledande lastbalanseraren/optimeraren på vår kula.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk

Kommer bli awesome. Kommer det också bli bättre anpassat för mobilen? Är i dagsläget oerhört seg och osmidig att surfa på i mobilen.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Vill ha det nu! Mest för att swec är så segt nuförtiden. De nya servrarna kommer kännas guuuuld.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Kommer bli awesome. Kommer det också bli bättre anpassat för mobilen? Är i dagsläget oerhört seg och osmidig att surfa på i mobilen.

Jag vill inte påstå att det är anpassat för mobilen, men vi ser till att webbplatsen fungerar betydligt bättre än tidigare på bland annat Iphone.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Trevligt! Jag ser fram emot ett prestanda lyft för ibland kan man få vänta ett tag innan man kommer in på tråden etc som man klickat på.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

hahaha, "ninjasök" vad är det? skönt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut, man längtar! Dock tycker jag att det ser förbannat rörigt ut på den andra bilden, men man vänjer väl sig kanske med tiden

Visa signatur

Corsair Obsidian 650d | Asus P9X79 LE | Intel Core i7 3820 @ 4.7 GHz | Corsair XMS3 1650 MHz 16 GB vengenance | MSI GeForce GTX680 2GB Twin Frozr III x2 SLI | Samsung SA24A350H | Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Avstängd

Kommer att bli roligare att vistas nu på swec nu när 5.0 släpps.

På kvällarna när det är typ 2000pers som surfar här på swec kan det bli rätt så slött å jag sitter på 30/30 lina

*Väntar med spänning*

BTW; har ni fixat buggen när man surfar med Iphone på swec 5.0?

EDIT; Läste att ni hade fixat lite saker med iphone surfning gött!

Så bilden hoppar inte längre när man skriver ett inlägg på swec via Iphonen?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Gött mos! Ska bli intressant att se vilka förändringar som har skett och hur lastbalanseringen med virtualisering fungerar!

*Håller tummarna för att man kan byta användarnamn*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
hahaha, "ninjasök" vad är det? skönt.

Om jag fatatt det rätt så är det typ som prisjakt med flera har, att när man skriver så söker den direkt efter det som man hunnit skriva i sökflätet.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Jag vill inte påstå att det är anpassat för mobilen, men vi ser till att webbplatsen fungerar betydligt bättre än tidigare på bland annat Iphone.

Så med andra ord kommer alla "buggar" försvinna för oss med iPhones?

Har tidigare nämnt det men "buggarna" är:
När man inte rör omkring på sidan, utan har bilden stilla på samma ställe så hoppar bilden lite upp och ner hela tiden.
Medan man skriver kan bilden helt plötsligt hoppa till toppen av sidan, sen när man trycker på en bokstav till så hoppar den tillbaka ner till var man var.
Ofta när man skriver och bilden hoppar omkring så händer det att visaren hoppar till mitten av ett ord, så hela meningen blir förstörd om man inte märker något. Exempelvis om jag skulle skriva mitt användarnamn på min iPhone på sweclockers, "Apamedvapen", så skulle det kunna hända att pga denna bugg blir det som att jag skrev in "Apamapenedv".
Ibland när man zoomar så blir hela bilden grå tills man zoomar in/ut ett snäpp.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Så med andra ord kommer alla "buggar" försvinna för oss med iPhones?

Har tidigare nämnt det men "buggarna" är:
När man inte rör omkring på sidan, utan har bilden stilla på samma ställe så hoppar bilden lite upp och ner hela tiden.
Medan man skriver kan bilden helt plötsligt hoppa till toppen av sidan, sen när man trycker på en bokstav till så hoppar den tillbaka ner till var man var.
Ofta när man skriver och bilden hoppar omkring så händer det att visaren hoppar till mitten av ett ord, så hela meningen blir förstörd om man inte märker något. Exempelvis om jag skulle skriva mitt användarnamn på min iPhone på sweclockers, "Apamedvapen", så skulle det kunna hända att pga denna bugg blir det som att jag skrev in "Apamapenedv".
Ibland när man zoomar så blir hela bilden grå tills man zoomar in/ut ett snäpp.

Det är inte samma kod bakom SweClockers 5.0 som den nuvarande. Det är som att du frågar om Windows-buggar är lösta i Mac OS X.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ser fram emot premiären, ser riktigt bra ut i förhandstittarna.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul och se hur det blir

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Trevligt

Permalänk
Medlem

ser riktigt fräscht ut

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Galet roligt! Ser fram emot den nya versionen oerhört mycket. Inte minst den nya designen, utan även nya funktioner. Kan knappt vänta längre, jag vill surfa med den nya versionen nu!

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

\o/

Bra jobbat SweC

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kommer det att finnas någon beta test av SweC 5.0 för oss vanliga medlemmar?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Kommer det att finnas någon beta test av SweC 5.0 för oss vanliga medlemmar?

Det har vi inte beslutat än, i så fall handlar det om en mindre grupp användare som bjuds in. Vi får se hur det ser ut när vi är klara med den interna testningen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Musikälskare

Omtalade funktionen ninjasök?

Var har den varit omtalad och vad är det?

För övrigt bra jobb SweC, bättre prestanda behövs då jag tycker sidan har varit lite seg nu mot slutet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut och om buggarna till iPhone som tidigare nämnts blir utrotade så är det perfekt!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Ser riktigt bra ut och om buggarna till iPhone som tidigare nämnts blir utrotade så är det perfekt!

+1

Det är riktigt frustrerande att försöka skriva ett inlägg på en iphone/ipod touch. Markören hoppar runt som en tok och texten blir helt omkastad. Fixa det = guld

Visa signatur

Tiden uppenbarar allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Omtalade funktionen ninjasök?

Var har den varit omtalad och vad är det?

För övrigt bra jobb SweC, bättre prestanda behövs då jag tycker sidan har varit lite seg nu mot slutet

Ninjasök gör det möjligt som jag förstår det att söka på ord som har tre bokstäver elelr mindre typ AMD 965.
Dessutom kommer sökningen om i real tid. Skrivker man A så kommer det upp kanske trådar om Asus och Apple. Skriver man sedan AM så kanske AMD börjar komma upp. Fortsätter man med AMD så blir det ännu mera specificerat med endast AMD trådar. Testa använd prisjakts sökfunktion, där har de "ninjasök".
Har du windows vista eller 7 så finns där också en "ninjasök" om du trycker start och sedan "sök efter program och filer"

Permalänk
Medlem

Det är ska bli intressant att få se det nya forumet och jag får hoppas det blir bra SweClockers när de nya sakerna är uppe och rullar framåt våren/sommaren i år.

/Saint25

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående inlägg om iphone, irreterande!

Men det här ser riktigt najs ut! Längtar!