Hårddisk som försvann?

Permalänk
Medlem

Hårddisk som försvann?

Satt arbetade vid datorn HELT plötsligt märker jag att spel ikonerna har försvunnigt och är ersatt av windows standard bild, humm,,,

testa starta ett av spelen det gick inte den hittade inte sökvägen, tänkte va fan , gick in i den här datorn då är min D disk bortsprungen,

grejen är att C. och D: är samma disk men bara annan partition och C: funkar perfekt, går man in i diskhanteraren så ligger D: disken där men utan enhetsbokstav, testar högerklicka på den och ge den ny men då envisas diskhanteringen att jag ska testa updatera eller starta om datorn för det blir något fel, har nu testat i någon timme med massa olika tillvägagånssätt att få till baka min disk, givetvis har jag startat om flertalet gånger men samma resultat, nu testar jag köra Get Data Back och försöka rädda det jag hade på D: disken iallafall, men tycker detta verkar mega konstigt, någon som varigt med om detta tidigare?

alla andra diskar i datorn funkar perfekt.

testade även att välja funktionen format men inte ens formatering funkar blir fel ....

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Prova återställa partitionstabellen med testdisk

Testade testdisk samt massa andra program INGET kunde återställa det fick ingen åtkomst hur jag än gjorde blev det bara fel,
MEN däremot med Testdisk lyckades jag kopiera allt innehåll till en annan disk, (håller på för fullt nu) så får vi se om jag lyckas ta bort partitionen och skapa ny.. återkommer med mera info

"Edit" Allt funka prima efter kopieringen, och partitionen gick att ta bort och sedan skapa ny och formatera,

tack för hjälpen.

Visa signatur

Mvh Andy