Förslag på VPN med bra routing mot utlandet.

Permalänk
Medlem

Förslag på VPN med bra routing mot utlandet.

Efter flera månader av svordommar mot Bahnhof och deras värdelösa routing mot utlandet, tänker jag lösa problemet med att gå via en VPN under uppsägningstiden. Som det är nu så har jag tex en ping gentemot vissa servrar i europa på 300ms, helt ospelbart det vill säga. Så någon som har något förslag på en VPN tjänst som inte köper bandbredd av bahnhof, eftersom det skiter sig ändå i slutändan i så fall.

Anonine är Bahnhofs egna VPN, så dom är ute.
Ipredator går via Bahnhofs nät även dom.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

vpntunnel.se funkar bra för mig när jag även när jag spelar.

Permalänk

Jag förstår inte varför man vill spela med vpn ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Jag förstår inte varför man vill spela med vpn ?

Jag vill egentligen inte spela via en VPN eftersom det egentligen fördröjer allting. Problemet är ju som sagt att Bahnhofs routing gentemot resten av EU är helt jävla horribel, vilket gör att pingen blir skyhög. Kör jag gentemot en VPN som routas på ett vettigt sätt mot EU får jag kanske 10ms påslag jämfört med en normal lina, vilket får ses som en bra grej jämfört med Bahnhof.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Jag är bara lat, orkar inte stänga ner den. Märker dock inte av någon försämring av ping. Eller inte så jag har tänkt på det iaf.