Permalänk

Öppet Nät: Nya möjligheter

Hej!

Min hyresvärd inför nu s.k. öppet nät i alla sina fastigheter. För mig som hyresgäst innebär det att jag nu kan välja mellan flera bredbandsoperatörer. Förändringen sker den 1 april i år men redan från den 15 mars ska man kunna beställa Bredband, Bredbandstelefoni (IP-Telefoni) och IP-TV, lagom för leverans den 1 april alltså.

De nya operatörerna heter:

Tele2
Bahnhof
Blixtvik
Bredband2
T3bredband
Seth's

Den som redan har Tele2 som operatör behöver inte göra något eftersom Tele2 är en av operatörerna som ingår i det nya utbudet. Alla avtal fortlöper som vanligt. Jag är en av de som har Tele2 idag. Ska jag behålla Tele2 eller byta till någon av de här andra operatörerna?

Tack på förhand!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Dåligt formulerad tråd skulle jag säga, du säger ingenting om att du bryr dej om pris eller hastighet så.... Behåll tele2 du, blir nog bra.

Permalänk
Medlem

Antingen T3 eller Bahnhof! Alla andra kan du glömma ;D

Permalänk
Medlem

Bahnhof eller Blixtvik.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Ta en av varje...

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem

Ta inte bb2! Bredbandet fungerar men inte deras kundtjänst eller administration! Har inte fått en räkning på över ett år! Svårt att få svar på mail!
Fler som tycker som jag!
http://www.danielwestman.se/ovrigt/varning-bredband2-ar-ett-o...

Permalänk
Medlem
Citat:

Har inte fått en räkning på över ett år!

Det låter inte helt fel!

Permalänk
Medlem

Re: Öppet Nät: Nya möjligheter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Hej!

Min hyresvärd inför nu s.k. öppet nät i alla sina fastigheter. För mig som hyresgäst innebär det att jag nu kan välja mellan flera bredbandsoperatörer. Förändringen sker den 1 april i år men redan från den 15 mars ska man kunna beställa Bredband, Bredbandstelefoni (IP-Telefoni) och IP-TV, lagom för leverans den 1 april alltså.

De nya operatörerna heter:

Tele2
Bahnhof
Blixtvik
Bredband2
T3bredband
Seth's

Den som redan har Tele2 som operatör behöver inte göra något eftersom Tele2 är en av operatörerna som ingår i det nya utbudet. Alla avtal fortlöper som vanligt. Jag är en av de som har Tele2 idag. Ska jag behålla Tele2 eller byta till någon av de här andra operatörerna?

Tack på förhand!

Känner igen det där. Låter som samma operatörer och datum som gäller för mig.
Bor i Norrköping antar jag

Sitter på Tele2 själv och är rätt nöjd. Speciellt deras tjänst för fast IP smiskar något annat jag hittat. Jag kommer sitta kvar på det om jag inte lyckas övertala bredbandsbolaget att ge mig 100/100 med fast IP till motsvarande eller i alla fall liknande pris.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Som sagt, INTE Bredband2. Inget fel på nätet men kundtjänsten, om de nu ens har en sådan, är obefintlig. Helt omöjligt att få tag på någon på det företaget.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

Jag ber om ursäkt för min otydliga formulering. (Det är nog bäst så va?! För annars?!)

Bahnhof III
Tele2 II
T3 I
Blixtvik I

Det verkar som att Bahnhoff leder för tillfället. Jag har fått flest rekommendationer för Bahnhoff.

Atreyus förslag om att ta en av varje är inte så tokig faktiskt. Jag skulle kunna testa de alla. Men jag vet inte om jag beredd att vara försökskaning, men jag kanske kan intala mig att jag gör det för ett högre syfte, att jag gör det för vår gemenskaps skull, for the community yo.

Jag undrar vad Frank skulle säga om att jag lämnar Tele2. Tele2 är bra men jag har alla mina tjänster hos dem och jag känner att jag vill prova på något nytt.

Vad jag ville veta var vilken av dessa operatörer som ni tyckte var bäst, eller sämst för den delen. Med bäst så menar jag den operatör som har bäst leveranssystem, bäst kundsystem och bäst supportsystem.

Det kan väl inte vara så svårt att förstå? ComHem gick ju senast i december ut med att de ska investera 200 miljoner kronor i nya IT-system t.ex. och det gör man ju naturligtvis för att det ska bli enklare att vara bättre på alla de punkter som så många kunder har klagat på ComHem för både det ena och det andra. Mycket av de besvär som kunderna har haft har haft sitt ursprung i dåliga och/eller (det ena utesluter inte det andra) gamla IT-system. Jag vet hur det kan vara, jag har jobbat på Telia och även där använder man flera gamla system i kombination med nya toppmoderna system. Man lappar och täpper till hål som uppstår och så håller man på fram och tillbaka.

Jag vill ha någon operatör som har erfarenhet. Någon som har modernt IT-system också för då vet jag att de kan arbeta effektivt, att de kan hantera mina ärenden snabbt och enkelt, och att de kan leverera mina tjänster i tid och administrera de korrekt när det behövs.

  1. Rent konkret så vill jag ha:

  2. 10/10 Mbit/s

  3. E-postkonton

  4. E-faktura

  5. Stabil uppkoppling utan frekventa avbrott.

  6. Samma operatör ska även kunna leverera IP-telefoni.

  7. Integritet!!! Det är fan jävligt viktigt! Inte för att jag vill kunna ladda ner illegalt material ostört utan för att jag inte vill att någon jävel ska nosa i vad jag göra oavsett vad jag har för mig.

  8. Säkerhetspaket! Man ska kunna prenumerera på något antivirusprogram, helst F-Secure eller Kaspersky (även om jag inte har för höga förväntningar att det senare finns hos någon operatör). Det får absolut inte vara Norman eller Norton!

Det är vad jag kan komma på just nu.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111