Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Som det står, inte behöva använda skivan alls

Jaja, men man var väll tvungen att registrera cd keyn på EA eller nåt liknande? kanske inte?

Det går inte ladda ner patchen från internet någonstans istället? Så kan jag göra det imorgon och ta med hem på USB minne.
Kommer ALDRIG kunna ladda ner den med mobila skit bredbandet... nyss kom jag inte ens 1/4 innan routern var av.

Permalänk

koden kanske redan är reggad?

skapa en ny soldat utan att försöka mata in koden, spela online och se efter?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Urk. Har uppdaterat PB men blir ändå kickad utan felmeddelande efter typ 10-15 min...

Hade samma problem men enbart på TV2 servrar. Hittade nån random Multiplay server och nu funkar det nästan perfekt. Förutom 2 sekunders lagg varje gång man dör :/

Lägg till Frook om ni vill köra lite mer Teamwork. Spelar alltid Medic.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
haha fan vad najs, jag är grym som assault med 40mm granatkastare, bra som fan på att hoppa undan från krypskyttar e jag oxå, akta era ryggar

Granatkastarn kallas n00b-tube, bara så att du vet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torandi
Granatkastarn kallas n00b-tube, bara så att du vet

Är sååå trött på folk som inte kan använda annat än noobtube.

Permalänk

Jävligt fula vapen -.-

När jag ska försöka joina servrar står de att dom är fulla fast dom inte är de, precis som någon ovan nämnt. Åkte nyss ut spelet bara, kniva en sen åkte jag ut i windows. inge felmeddelande eller nått? Kör windows7 64B.

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk

N00btuber OCH bunnyhopper? Jösses :/

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
Nu vart jag förbannad.

Jag startade spelet och loggade in på mitt konto. Skapade en soldier och allt var frid o fröjd. Matade in min redeem kod som jag fått från Steam, inget händer.

Jag provar starta spelet men det totalcrashar. Startar om och min nyskapade soldat är borta och när jag försöker mata in redeem code så är den "in-use" eller en invalid inmatning.

Vafan ska man nu göra?

Koden är bindad till ditt konto och inte till soldaten.
Ingen fara.
Skapa ny soldat så ska grejerna finnas där.

Generelt om koderna: Man låser upp allting inom 5 timmar iaf. Så det spelar verkligen ingen roll. Sen , om du ska inte spela RECON med en assault rifle spelar unlocks som man fick i limited edtion ingen roll alls.

Permalänk
Medlem

Jag ser fortfarande inte nått ping? >.< Win7 x64

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Fick mitt spel idag men skivan fungerar inte i minDVD samsung writemaster, däremot fungerar den i min hp laptop. Kan man tanka ner spelet via ea och spela med cd keyn man fick med skivan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kossan90
Hur kan jag lägga till servrar i favoriter? tex Battlefield Gotlands serverar? Man ska kunna skriva något i en fil som finns i mina dokument. Någon som vet vad jag ska skriva?

Varför inte bara klicka på pilen längst till vänster om servern och -> add to favorites?

Kul att Gotlands serverna är uppe nu

Visa signatur

i7 920, 4850 512MB, 640GB HDD, 3GB 1333 MHZ, Windows 7 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ahlen
Jag ser fortfarande inte nått ping? >.< Win7 x64

Fick upp ping när jag ställde in i firewallen att spelet skulle släppas igenom, men kommer ännu inte in på någon som helst server..har win7 64bit

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Tall Man
Hej

Du får detta från oss eftersom du har beställt Battlefield Bad Company 2. Tyvärr har leveransen från producenten av spelet blivit försenad, vilket gör att vi får produkten först i morgon fredag. Vi beklagar åter förseningen skall se till att skicka spelet så fort vi får det imorgon.

I praktiken innebär det att du kommer ha spelet på tisdag.

Med vänliga hälsningar

Spelbutiken.se

Ååhhh, varför ska sånt här alltid hända mig? Lyckas fan alltid välja att beställa från butiker där det försenas..

meh
avbeställ åk och köp omedelbart.

Permalänk
Medlem

*TILL ALLA ER SOM KÖPT FRÅN EA STORE*

Tjena alla, installerade mitt spel inatt 00.00 och jag vet inte hur man ska alla regga limited edition. Jag kan ha rensat min mail med koden osv, någon som vet hur man kan få tillbaka?
Kundsupporten på EA är stängd nu annars hade jag ringt dit.

Mina polare som köpt från webhallen fick en kod i manualen i spelet + en kod i ett mail med "aks47u".
Kan detta ha något med att jag köpt spelet digitalt?

Tack på förhand!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eD@RCP
Fick mitt spel idag men skivan fungerar inte i minDVD samsung writemaster, däremot fungerar den i min hp laptop. Kan man tanka ner spelet via ea och spela med cd keyn man fick med skivan?

Tråkigt att det ej funkar i din stationära, som "tur" är så finns det andra sätt att få tag på själva mjukvaran. Dock säger jag ej hur för jag vill inte ha en varning

*hint*
Vad har det pratats om mycket frekvent de senaste året med tanke på FRa och annat...
*hint*

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Inaktiv

Nån som vet hur man faktiskt använder det fina veteran upplåsta epic snipervapnet?

Ser det inte som val ingame nämligen, bara i weapons and gadgets..

Sen undrar jag hur man får fram alla de bra serverserna med grym ping gotland tv etc.

Permalänk

fan man kan inte joina en endaste satans server. Har senaste punkbuster, uppdaterat steam osv. men den vill inte joina..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ahlen
Jag ser fortfarande inte nått ping? >.< Win7 x64

Höger click - kör som administrator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiXiE__
Tråkigt att det ej funkar i din stationära, som "tur" är så finns det andra sätt att få tag på själva mjukvaran. Dock säger jag ej hur för jag vill inte ha en varning

*hint*
Vad har det pratats om mycket frekvent de senaste året med tanke på FRa och annat...
*hint*

Well jag förstår också att man kan tanka ner spelet, nu är frågan om det är möjligt att regga spele på ea download och tanka ner en kopias från dennasom man då kan spela ifrån.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vet varför jag inte kan joina ngn server? Står att man inte kan connecta till servern bla bla och att man skall kolla till sin uppkoppling -.-

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Tall Man

Med vänliga hälsningar

Spelbutiken.se[/I]

Ååhhh, varför ska sånt här alltid hända mig? Lyckas fan alltid välja att beställa från butiker där det försenas.. [/B]

Status: Skickad 2010-03-03
Står det för mig på spelbutiken.se, när beställde du?

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinjed
Någon som vet varför jag inte kan joina ngn server? Står att man inte kan connecta till servern bla bla och att man skall kolla till sin uppkoppling -.-

Samma här!
Ska jag öppna nån port i brandväggen?
Testade singelplayer och då kraschade spelet ut till skrivbordet. Inte alls så roligt som jag förväntat mig...:(

Edit: Glömde skriva att jag hade betan installerad innan.

Edit 2: Får ibland upp meddelande om att servern är full. Ändå så är det bara tex 7/32 spelare på den.

Visa signatur

Lite eldrivna saker....

Permalänk

Fan va konstigt. Jag kan lira utan problem, har inga connection problems (förutom att det tar tid efter varje runda att uploada stats mm.) men när jag leavade servern så uppdaterades inte mina stats till min profil. Min unlock code som jag fick med spelet funkar inte heller. <.<
Men spela går det iaf. Roligt som fan.

Visa signatur

stay true to yourself and stay the course

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eD@RCP
Well jag förstår också att man kan tanka ner spelet, nu är frågan om det är möjligt att regga spele på ea download och tanka ner en kopias från dennasom man då kan spela ifrån.

Testa att lägga in spelet på steam via din laptop, det går väl? så tar du sedan och tankar det på din stationära via steam?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrooK
Hade samma problem men enbart på TV2 servrar. Hittade nån random Multiplay server och nu funkar det nästan perfekt. Förutom 2 sekunders lagg varje gång man dör :/

Lägg till Frook om ni vill köra lite mer Teamwork. Spelar alltid Medic.

Tack för den infon, det var nämligen TV2 jag körde på!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem

Kan man tweaka spelet något? har ett ATI 5870 1GB kort och har mellan 20 - 30 i bad company 2 (1680x1050 - low inställningar) :/

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
En jobbig sak är att det inte finns crosshair ALLS, inte på vapen ( ok, man har iron sights , men fordon? turrets? wtf lixom) det kommer säkert fixas av i nästa patch, annars blir det RAGE och någa email till DICE.
Sitter i helikoptern och ska gissa vart jag skjuter, just det. utan crosshair har man ingen "hud" i helikoptrarna när man flyger dom , man ska gissa sin position relativt till horisonten själv.
Vadå? är det meningen att det ska vara så? snälla?

mm, för i verkligheten har man ju ett stort crosshair som svävar i luften och visar vart du siktar.... Facepalm på dig -.-'

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

jaha, "Mo0rbid" är redan upptaget.. Vad ska jag då göra. Det är kört

edit: Blev "dibr0oM" .. fantasin är på topp

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

SNÄLLA hjälp! Någon som beställt från eastore här? Vart hittar man upplåsningskoden till alla vapen? Can't find

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
mm, för i verkligheten har man ju ett stort crosshair som svävar i luften och visar vart du siktar.... Facepalm på dig -.-'

.................

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.