Permalänk
Medlem

Datorn stängs av.

Så min dator stänger av sig själv utan någon uppenbar anledning men jag har misstankar om att det är mitt nätagg som ligger bakom problemet. På mornarna när jag startar upp datorn så kan den hålla på och slockna helt utan någon förvarning om och om igen i flera timmar.

Förr eller senare så brukar den sluta dock och sedan hålla igång hela dagen... Men vad tusan kan orsaka ett sådant problem? Det är inte överhettning i CPU, det är jag säker på.

Har en GA-M55S-S3 Gigabyte moderkort
Windows 7 ultimate 64 bit
550W Nätagg av något okänt märke
Grafikkort ATI Radeon HD 2900 PRO
AMD Athlon 64 X2 Dual Core 6400+ (3.20 GHz)
2 gigabite i minne

Jag ska försöka ta reda på vilket märke mitt nätagg är snart samn vilka minnen jag egentligen har. Fråga gärna ifall det är något mer som jag borde säga eller ge detaljer om.

Permalänk

Nätagg av okänt märke säger ju allt.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Nätagg av okänt märke säger ju allt.

Hehem tänkte det också, men då jag inte har en jättebred kunskap så tänkte jag att det var bäst att fråga ifall det kanske finns andra orsaker som skapar ett sådant problem innan jag köper ett nytt nätagg.

Är mest konfunderad hur det kan stängas av hela tiden och sedan funka hela dagen. Oftast så går det inte starta upp den direkt (Ibland dock). Som sagt, inte överhettning då jag redan har haft uppsikt på tempen.

Så jag antar att jag kan dra slutsatsen att det är nätagget som är orsaken till problemet? Återkommer imorgon med vilket märke det är när jag kommer hem imorgon.

Tack för svaret iallafall (: Hoppas att det är nätagget som är boven i dramat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Efrath
Hehem tänkte det också, men då jag inte har en jättebred kunskap så tänkte jag att det var bäst att fråga ifall det kanske finns andra orsaker som skapar ett sådant problem innan jag köper ett nytt nätagg.

Är mest konfunderad hur det kan stängas av hela tiden och sedan funka hela dagen. Oftast så går det inte starta upp den direkt (Ibland dock). Som sagt, inte överhettning då jag redan har haft uppsikt på tempen.

Så jag antar att jag kan dra slutsatsen att det är nätagget som är orsaken till problemet? Återkommer imorgon med vilket märke det är när jag kommer hem imorgon.

Tack för svaret iallafall (: Hoppas att det är nätagget som är boven i dramat.

Låter helt klart som nätagget köp ett bra nätagg så som corsair, fsp, be quiet, fractal.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d