Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
42h ? snacka om att man skulle ha tröttnat på samma gamemode.

Har 14h och har galet tröttnat på rush och C4 tricket =S

Man skulle ? Man har !

Permalänk
Medlem

Aa faktiskt, när man attackerar är saiga + c4 det ända som är värt att ha. Det är jävligt mycket roligare att försvara, även om man förlorar ofta, för där får man använda olika klasser utan att det är dåligt för laget :/

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
hahaha ok
haha

va skrattar du åt..?

Man skjuter med mellanslag, eftersom man inte har 3 armar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ovard
1. Vilket fantastiskt trevligt inlägg, du måste få många brudar med den attityden.

2. Vet du hur många timmar jag spelat? Man får en "Pin" när man spelat ett dygn, jag har inte den. Jag uppskattar min totala speltid till kanske 12-14 timmar. Om jag någon gång under dygnet orkar dra igång spelet igen så ska jag ta reda på den totala tiden åt dig.

3. Vart är dina stats då?

4. Nej jag tänker inte lugna mig, du var oförskämd och du är cancern.

gb2fragbite

Va sjutton är ditt problem då..?

Och vilken attityd?? Jag påpekade att du hade tröttnat efter så kort tid och fyllde ut inlägget med att jag spelat mycket mer och fortfarande inte tröttnat, därav mina högre scores.

Och ja, jag har fått medaljen som visar att man spelat ett dygn.

Nu var det snarare du som var oförskämd, dummer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Aa faktiskt, när man attackerar är saiga + c4 det ända som är värt att ha. Det är jävligt mycket roligare att försvara, även om man förlorar ofta, för där får man använda olika klasser utan att det är dåligt för laget :/

Jag tycker man oftast vinner som försvarare, i alla fall på hardcore.

Helikoptern är verkligen helt sjukt galet stark när man har en bra pilot och någon som kan tänka sig att reparera ibland.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Newklear
Jag spelar på vanliga gottland servrarna oftast De är sjukt roliga att lira på!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
@Newklear
Jag spelar på vanliga gottland servrarna oftast De är sjukt roliga att lira på!

Gotland och TV2 servrarna är utan tvekan dom bästa som går att lira på

Permalänk
Avstängd

avbeställde, inte nöjd med hur spelet är gjort.
blir mest irriterad på designen.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Gotland servrar ftw! hoppas det kommer upp lite mer Svenska servrar sen med grym ping efter release!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrooK
Hur många Ace Pins har ni? Skriv även hur länge ni har spelat..

Har du en sån?

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom alla inlägg, men är ny på BF och har några frågor.

1. Hur fungerar health-boxarna som kastas ut lite här och var? Jag verkar aldrig kunna ta upp dem, trots att jag är skadad så att det blinkar rött.

2. Om man blir skadad, får man då tillbaka hälsan när det röda blinket försvinner efter ett tag?

3. Hur länge ligger anti-tank minerna ute på slagfältet? Kan fienden desarmera dem? Går det att fylla på med minor mha ammoboxar?

4. Går det att se vad man har för ping i spelet på något sätt?

Permalänk

Spela med äldre dator

Jag sökte igenom denna tråd och hittade inget som innehöll "settings.ini" så jag antar att ingen skrivit om det förut.

För er spelare som kanske sitter och kör betan och vill ha lite högre framerate, ni kan göra en liten ändring så spelet flyter lite bättre.

Öppna Settings.ini som ni hittar i /My documents/BFBC2Beta/settings.ini

Öppna filen med t.ex. Anteckningar/Notepad.

Jag ändrade till följande:

[WindowSettings]
Width=1024
Height=768
Fullscreen=true
RefreshRate=60
VSync=false
[Sound]
Quality=low
VoipEnable=true
[Graphics]
Effects=low
Soldiers=low
Vehicles=low
Overgrowth=low
Undergrowth=low
StaticObjects=low
Terrain=low
Shadows=low
Bloom=false
HSAO=false
MSAA=0
Water=low
MainQuality=custom
Texture=low
DxVersion=9
Aniso=0
Detail=low

Och kör nu med 24 fps i snitt istället för 12, med min bärbara.

Good hunt!

Visa signatur

-----------------------------------------
Asus X56TA - 2,1 GHz AMD Turion X2 Ultra ZM-80, 4 GB DDR2 800 MHz, ATI Mobillity Radeon HD 3650 512 GB DDR2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Gotland servrar ftw! hoppas det kommer upp lite mer Svenska servrar sen med grym ping efter release!

Japp, dom är grymt bra! Men hittade inga BFG servrar igår, vad beror det på..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
http://img695.imageshack.us/img695/1408/tagon.jpg

Har du en sån?

2008?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Har du en sån?

nej Jag är grymt dålig på att förstöra dom faktist.. Aktiverar dom alltid men sen blir jag antingen dödad och sen så disarmar dom den.. Eller så aktiverar jag och sen blir den sprängd med C4

Har några 10,000 pts insignas iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Har inte läst igenom alla inlägg, men är ny på BF och har några frågor.

1. Hur fungerar health-boxarna som kastas ut lite här och var? Jag verkar aldrig kunna ta upp dem, trots att jag är skadad så att det blinkar rött.

2. Om man blir skadad, får man då tillbaka hälsan när det röda blinket försvinner efter ett tag?

3. Hur länge ligger anti-tank minerna ute på slagfältet? Kan fienden desarmera dem? Går det att fylla på med minor mha ammoboxar?

4. Går det att se vad man har för ping i spelet på något sätt?

1. Medbox sakerna ger bara ökad regeneration när du är nära dom.. Alltså det röda runt din skärm försvinner mycket fortare.

2. Röda " blinket " är din HP mätare När det är lite rött har du tagit lite skada, är det massa blod osv på skärmen är du nästan död. " find a medic "

3. Vet inte riktigt hur länge dom ligger på backen men jag vet att dom kan explodera med hjälp av granater/C4.

4. Nope.. Du kan se serverns ping i Friendslist på dina vänner men jag tror inte det finns något sätt än. Får vänta på retail

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mollusk
2008?

Det verkar va en bugg som kommit nyligen. Alla de senaste Awards jag har fått har också datumet 2008/01/01........

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Har inte läst igenom alla inlägg, men är ny på BF och har några frågor.

1. Hur fungerar health-boxarna som kastas ut lite här och var? Jag verkar aldrig kunna ta upp dem, trots att jag är skadad så att det blinkar rött.

2. Om man blir skadad, får man då tillbaka hälsan när det röda blinket försvinner efter ett tag?

3. Hur länge ligger anti-tank minerna ute på slagfältet? Kan fienden desarmera dem? Går det att fylla på med minor mha ammoboxar?

4. Går det att se vad man har för ping i spelet på något sätt?

1. man står nära dom några sekunder så healar man

2. ja

3. tills du dör tror jag, i BF2 ligger dom där tills dom exploderar, i betan vet jag at C4 försvinner när du dör, inte säker om AT mines

4.Nej, ska finnas i retail nästa vecka

Permalänk
Medlem

Måste säga att detta lir är bättre på Ps3a än pc, iaf betan/demot

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

De har satt upp jättelika reklam bilder i stockholm tunnelbana där det står
Made in stockholm
Battlefield bad company 2
*Stockholm ingår ej som karta i spelet

Jag tror stockholm är en karta i spelet och att detta bara är en "hint"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
3. Hur länge ligger anti-tank minerna ute på slagfältet? Kan fienden desarmera dem? Går det att fylla på med minor mha ammoboxar?

De ligger kvar tills någon kör på eller spränger dem, pansarvagnen kan t ex skjuta sönder dem om han ser dem i tid. De fylls på från ammoboxar, men likt alla andra explosiva och specialvapen tar det längre tid än det gör för vanlig ammo.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clyne
De har satt upp jättelika reklam bilder i stockholm tunnelbana där det står
Made in stockholm
Battlefield bad company 2
*Stockholm ingår ej som karta i spelet

Jag tror stockholm är en karta i spelet och att detta bara är en "hint"

Jag hoppas det. Skulle inte skada att få spränga sönder hela fjollträsk.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrooK
Gotland och TV2 servrarna är utan tvekan dom bästa som går att lira på

Jovars, men dom har väl inga hardcore servrar?

Efter att ha kört hardcore ett tag så går det verkligen inte att gå tillbaks till vanliga, det är så mycket roligare med hardcore läget.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
1. man står nära dom några sekunder så healar man

2. ja

3. tills du dör tror jag, i BF2 ligger dom där tills dom exploderar, i betan vet jag at C4 försvinner när du dör, inte säker om AT mines

4.Nej, ska finnas i retail nästa vecka

Tack för svaren. (och ni andra)
Men va dåligt att det inte är någon indikation på att man tar upp hälsa då..

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Tack för svaren. (och ni andra)
Men va dåligt att det inte är någon indikation på att man tar upp hälsa då..

Det märker man ju.... om man på 3 sekunder blir frisk, istället för 20 sekunder, så vet man att man står på en med-pack. Eller så tittar man bara ner på marken i 2 sekunder så ser man om man står på en med-pack.... så jag förstår inte vad du klagar på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
va skrattar du åt..?

Man skjuter med mellanslag, eftersom man inte har 3 armar.

Ett förslag som någon annan också kom med är att skjuta med vänsterknappen på musen.

Space hoppar man med.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Jovars, men dom har väl inga hardcore servrar?

Efter att ha kört hardcore ett tag så går det verkligen inte att gå tillbaks till vanliga, det är så mycket roligare med hardcore läget.

Det är riktigt nice att slippa dessa miljarder assists man får om man spelar som sniper dvs..

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Ett förslag som någon annan också kom med är att skjuta med vänsterknappen på musen.

Space hoppar man med.

Ja du kan ju pröva hoppa med UAV-helikoptern, det kommer få oanade effekter, så som att den SKJUTER. Dummer!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Tack för svaren. (och ni andra)
Men va dåligt att det inte är någon indikation på att man tar upp hälsa då..

Tänk på att medic-lådan "pulserar" ut hälsa var 2-3 sekund, ger ungefär 15% av hälsan tillbaks varje gång. Mina observationer, tar mycket längre tid om du inte hade haft lådan bredvid dig!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Fick hem en ny prolle idag FPSen i betan gick från 20-30 till 70-120 nu går det ju att spela

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Ja du kan ju pröva hoppa med UAV-helikoptern, det kommer få oanade effekter, så som att den SKJUTER. Dummer!

Vem har sagt att man ska hoppa med helin? Dummer!

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZKYNET
detta spel är avföring om man gämfört med med BF & BF2, varför lär dom sej inte EA,BF 2142 är väll ingen hitt & detta känns presis lika jävla dåligt.
jag gillar sniper, då prövar jag sniper ser ut som mitt befäl & alla hans bögpolare haft mitt kikarsikte i röven hela helgen, sedan gav han det till mej.
jag tycker dom andra kalsserna är lika jävla dåliga, är lite som quakelive allt handlar om att gissa vart en fiende brukar hoppafram.

Vaknat upp på fel sida idag, eller?

Att jämföra det här med quakelive är en så otroligt dålig jämförelse, finns INGA likheter alls. Du får nog ta och lägga dig igen, lilla troll.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.