Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Medlem

Skulle då inte tro att betan är precis så långt de kommit i spelet tills den dagen då de släppte den. Tror snarare att det är en halvfärdig version för att testa alla basic buggar i multiplayer. Helt ooptimerat för alla grafikkort.

Det är en beta.

Permalänk
Medlem

Nu är jag ingen "P12" men jag funderar faktiskt på att avboka också. För att vänta och se på hur spelet kommer att bli i sin helhet. Spelet i sig är riktigt kul men jag kan inte hjälpa det, jag stör mig så fruktansvärt på att man får full hälsa genom att bara ta skydd en stund. Det är endast detta jag stör mig på men jag kan inte hjälpa det.

Kan dock ha förbiseende med detta om spelet blir riktigt bra. Jag vill bara inte ha ett spel för 450:- som bara ligger i hyllan oanvänt.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Nu är jag ingen "P12" men jag funderar faktiskt på att avboka också. För att vänta och se på hur spelet kommer att bli i sin helhet. Spelet i sig är riktigt kul men jag kan inte hjälpa det, jag stör mig så fruktansvärt på att man får full hälsa genom att bara ta skydd en stund. Det är endast detta jag stör mig på men jag kan inte hjälpa det.

Du kan ju alltid spränga skyddet:]

Jag gillar då inte att behöva förlita mig till en viss klass för att fylla på med HP som i BF2, alla klasser som inte har med-pacs blir ju helt värdelösa.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Nu är jag ingen "P12" men jag funderar faktiskt på att avboka också. För att vänta och se på hur spelet kommer att bli i sin helhet. Spelet i sig är riktigt kul men jag kan inte hjälpa det, jag stör mig så fruktansvärt på att man får full hälsa genom att bara ta skydd en stund. Det är endast detta jag stör mig på men jag kan inte hjälpa det.

Kan dock ha förbiseende med detta om spelet blir riktigt bra. Jag vill bara inte ha ett spel för 450:- som bara ligger i hyllan oanvänt.

Hardcore mode har inte health regen, så det är valfritt om man vill spela med det.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whiip
Du kan ju alltid spränga skyddet:]

Jag gillar då inte att behöva förlita mig till en viss klass för att fylla på med HP som i BF2, alla klasser som inte har med-pacs blir ju helt värdelösa.

Jag är den som gillar teamplay där alla klasser samarbetar för att nå ett mål.

Som det är nu så främjar det inte teamplay. Nu kan vem som helst köra sitt egna race utan att behöva bry sig. Blir man skadad så drar man sig tillbaka nån minut för att sedan köra på.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Hardcore mode har inte health regen, så det är valfritt om man vill spela med det.

Jaså, detta har jag faktiskt inte provat. Det funkar precis som i bf2?

Mumma i moset!

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Jag är den som gillar teamplay där alla klasser samarbetar för att nå ett mål.

Som det är nu så främjar det inte teamplay. Nu kan vem som helst köra sitt egna race utan att behöva bry sig. Blir man skadad så drar man sig tillbaka nån minut för att sedan köra på.

Sant sant, men det finns ammo- och livboxar så man kan ju köra teamwork om man vill, livet stiger inte heller särskilt snabbt. Sen så har man inte alltid tillgång till spelare som är villiga att köra så, då är det ju bra att i.a.f. kunna köra som en lone-wolf.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem

Ser fram emot hardcore, riktigt störande att sätta 4 träffar på lite avståndmed kulsprutans 7,62mm på någon bara för att behöva sätta ytterligare en för att sänka denne. Totalt värdelöst mode det här normala läget som körs nu. Ser fram emot release... De som tänkt ut detta normala läge har verkligen ingen vetskap om de riktiga vapnen.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Hedersmedlem

- tagen -
Fick en kod för mycket, hugg å var glad.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Ser fram emot hardcore, riktigt störande att sätta 4 träffar på lite avståndmed kulsprutans 7,62mm på någon bara för att behöva sätta ytterligare en för att sänka denne. Totalt värdelöst mode det här normala läget som körs nu. Ser fram emot release... De som tänkt ut detta normala läge har verkligen ingen vetskap om de riktiga vapnen.

Det är som sagt en tidig beta-stadie, och förhoppningsvis kommer skadan av vissa vapen fixas till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
"kod"
Fick en kod för mycket, hugg å var glad.

Tackar så mycket! Nu ska det provas!

Permalänk
Medlem

DICE har la inte uppdaterat betan alls utan satsar allt på final release (vilket jag tycker är bra)

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Vad brukar ni lira som?

Jag personligen körde medic ett bra tag fram tills jag upptäckte att engineer är ett helt knippe asskicking murdering machine. Rätt kul att snipea snipers med rocket launchers med.

PS: Någon mer som avskyr recon? Känns rätt kasst att hoppa in i en squad och två av dem är recon. Då blir det byte direkt. Jag som alltid är i frontlinjen vill ju inte spawna där bak i bushen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TreD
Vad brukar ni lira som?

Jag personligen körde medic ett bra tag fram tills jag upptäckte att engineer är ett helt knippe asskicking murdering machine. Rätt kul att snipea snipers med rocket launchers med.

PS: Någon mer som avskyr recon? Känns rätt kasst att hoppa in i en squad och två av dem är recon. Då blir det byte direkt. Jag som alltid är i frontlinjen vill ju inte spawna där bak i bushen.

Jag älskar att vara recon
Gillar att smyga och panga hs från buskarna.

Spelar jag inte som recon blir det assault.
Engineer har jag spelat lite som, medic nästan ingenting alls.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Roligast är om man lirar recon och faktiskt smyger in i deras bas och snipear från nån byggnad... fast då krävs ögon i nacken. ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TreD
Roligast är om man lirar recon och faktiskt smyger in i deras bas och snipear från nån byggnad... fast då krävs ögon i nacken. ;D

ja, om man är ryss och har klarat första så sticker man snabbt fram till sniperberget mot bas 3 och sniprar mot bas 2.
Fungerar även bra att stå där om man ska skydda bas 2.

Ingen fattar var man står XD

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk

Jag beställde Bad Company 2 igår hos siba, men jag har fortfarande inte fått någon Beta kod, när får man en sådan?

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whiip
Du kan ju alltid spränga skyddet:]

Jag gillar då inte att behöva förlita mig till en viss klass för att fylla på med HP som i BF2, alla klasser som inte har med-pacs blir ju helt värdelösa.

Meh, vad är det för dumheter. Man hade ingen hp-regen i BF2 och det är ett av de bästa onlinespel jag någonsin spelat. Där fungerade det perfekt utan health-regen.

Jag tycker det är helt värdelöst att dem kopierar alla andra och kör med health-regen, lite besviken på dice faktiskt. Det leder ju ännu mer till att folk skiter i teamwork och kör solo och bara kör för stats.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

protip: bfbc2 is not a sequel to bf2

Även om man hade laserpistoler och kunde flyga tefat så skulle det inte spela någon roll. Man borde inte dra linjer mellan det här spelet och BF2

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem

Tycker också att healthregen är riktigt skit, speciellt då man respawnar så snabbt och kan spawna på alla i sitt squad istället för bara ledaren som det var i BF2.

Permalänk
Medlem

Har problem med NAT på min xbox, då i spelet MW2.

Har fått för mig att det har med att det går på ett "match-making" system för att komma in i servers, medan BC2 kör på dedicated server.

Kommer jag ha problem med NAT på BC2 på pc?

Vill då inte köpa ett spel som krånglar med NAT, då jag inte kan fixa det i routern, det går inte på min modell.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar Assaullt med 40mm + extra granater. 4 st 40mm granater + 2 st vanliga, samt kunna fylla på med ytterligare ammo och granater.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
protip: bfbc2 is not a sequel to bf2

Även om man hade laserpistoler och kunde flyga tefat så skulle det inte spela någon roll. Man borde inte dra linjer mellan det här spelet och BF2

Håller helt o fullt med dig, folk håller på o grinar över att det inte alls är som BF2 när det gäller points, health och accuracy osv.

Det är ju inte ens samma spel, det är en uppföljare till BAD COMPANY 1

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusDazE
Jag beställde Bad Company 2 igår hos siba, men jag har fortfarande inte fått någon Beta kod, när får man en sådan?

Någon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusDazE
Någon?

Kan det vara så att Siba inte längre ger ut beta nycklar, eller att de aldrig gjort det? Jag har då ingen aning.

Permalänk

Det står på BfBc2 sidan att man ska få en beta nyckel om man förbokar hos siba :/

Från produkten på sibas hemsida "-Det ingår en betaversion som skickas ut vid förbokning. Gäller fram till 25/2."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusDazE
Det står på BfBc2 sidan att man ska få en beta nyckel om man förbokar hos siba :/

Från produkten på sibas hemsida "-Det ingår en betaversion som skickas ut vid förbokning. Gäller fram till 25/2."

Du kan få en beta key av mig om du ger din till någon annan i denna tråd, när du väl får den.

Permalänk
Medlem

http://badcompany2.ea.com/beta så svårt var det? xD så fick jag min key iaf men fick dock vänta lite men men bättre sent än aldrig;)

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perkabalo
Du kan få en beta key av mig om du ger din till någon annan i denna tråd, när du väl får den.

Okej, tack, men jag ger bort min i tråden så fort jag får den

Permalänk
Medlem

Ingen som har en key över ^^? vill gärna testa detta grymma spel!!! skulle vara väldigt tacksam (skicka pm)