Permalänk

Söker ett bra spel

Tja jag söker ett bra spel som man helst kan "gå upp i level på"

Helst FPS skulle vara najs med ett FPS-RPG

Spel jag spelat:WoW , Fallout3 , S.T.A.L.K.E.R..........

Tackar för svar

//Marcus

Permalänk
Medlem

GunZ (Y)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Borderlands, Mass Effect 2, Dragon Age. finns massor.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Hedersmedlem

Mass Effect 1 och 2 - sjukt bra spel.

Permalänk
Medlem

Letar efter exakt samma sak ,har inte funnits något vettigt (mmo) FPS-RPG sedan Neocron och Neocron 2 ... Saknar verkligen dessa spels glansdagar !

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk

Call of Duty 4: Modern Warfare och Call of Duty: Modern Warfare 2.

Dock rekommenderar jag MW1 före MW2 då jag har fått många problem med serversystemet, det finns inte heller support för moddar.

Du kan även spela Battlefield Bad Company 2 som släpps nu precis första dagarna av mars. Finns en beta till PC och demo till 360 och PS3 att ladda hem.

Permalänk
Medlem

batman

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk

Modern Warfare 2, helt klart. Sure, det laggar då och då och är eländigt. Men det är fortfarande förbannat skoj!

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

varför svarar vissa inte på hans fråga? Han önskade fps-rpg. Det är Borderlands eller Mass Effect.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas13
varför svarar vissa inte på hans fråga? Han önskade fps-rpg. Det är Borderlands eller Mass Effect.

Han har ju fått svar på frågan, han skrev inte att han bara ville ha tips på fps-rpg spel utan helst.

Vill han ha bättre svar som "passar honom" får han vara mer specifik:)...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Modern Warfare 2, helt klart. Sure, det laggar då och då och är eländigt. Men det är fortfarande förbannat skoj!

jo det är ju det ligger på 190 timmar spelande nu synd bara att spelet har blivit fusk spelet nr 1 fan, idag spelade jag på 5 servrar det var minst 1 som har fuskat rank hack dock det gör inget egentligen, så folk med aimbot..... alltså ser bara mer och mera folk som fuskar har riktigt förstört spelet för mig börjar bli tråkigt när man har roligt så pank kommer det en fuskare in i spelet och nollar en och på killcam ser man att han har aimbot.. IW behöver fixa fusk problemet snarast, fan nästa värre än cs 1.6, dock i gamla heliga cs 1.6 så kunde man lätt äga fuskare, det var inte så svårt men i mw2 går det fan inte

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Wingman92, offtopicsvar: Fuskare finns i alla spel, de försvinner så småningom och så kommer det nya. Man får bita i det sura äpplet

Permalänk
Medlem

Bad company 2

Permalänk
Medlem

Eftersom alla nämnvärda fps-rpg jag känner till är nämnda ska jag tipsa om ett annat fps. GRAW2 (Obs! Till PC!) Multiplayerdelen är grymt kul och precis i min smak. Lite dåligt med servrar ibland dock.
Det är realistiskt, men inte så att det tär på spelbarheten. En perfekt mix av realism och spel till skillnad från Arma m.fl.
Inget leveltrams här inte. Det är pure skill och taktik som gäller. Bra ljud är ett måste.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TungRuffel
Wingman92, offtopicsvar: Fuskare finns i alla spel, de försvinner så småningom och så kommer det nya. Man får bita i det sura äpplet

Jo men det finns gränser. Spel som Gunz som det tipsades om tidigare så har en majoritet fusk. När jag spelade spelet så var det alltid 2 av 10 på varje server som hade fusk och på en del var det upp mot 6 av 10.
Det var heller inte svårt att se fuskarna för dom hade ett stort gult moln framför sig och alla som kom i närheten av den dog av dom hundra slag i sekunden dom slog.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Global Agenda som är nysläppt =D bara några veckor gammalt! grymme skoj!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cancerskalle
Tja jag söker ett bra spel som man helst kan "gå upp i level på"
Helst FPS skulle vara najs med ett FPS-RPG
Spel jag spelat:WoW , Fallout3 , S.T.A.L.K.E.R..........
Tackar för svar
//Marcus

Det går rykten om att Blizzard planerar ett FPS-MMORPG.
Hoppas sjukt mycket på att det stämmer, skulle vara hel fräckt!

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Deus Ex

Håller med! Spela dock inte 2an...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Är förvånad att ingen sagt

Dark Messiah of Might and Magic
http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_Messiah_of_Might_and_Magic
Klockrent blodigt mycket action och man kan ''lvla'' och välja 1-3olika klasser eller ''spelsätt'' att ta sig igenom alla hinder och fighter.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Är förvånad att ingen sagt

Dark Messiah of Might and Magic
http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_Messiah_of_Might_and_Magic
Klockrent blodigt mycket action och man kan ''lvla'' och välja 1-3olika klasser eller ''spelsätt'' att ta sig igenom alla hinder och fighter.

Roligt lek med Havok också, bra action. Synd bara att storyn är så urkass. Jag spydde nästan när jag träffade den där bruden för första gången...

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asaska
Roligt lek med Havok också, bra action. Synd bara att storyn är så urkass. Jag spydde nästan när jag träffade den där bruden för första gången...

Plus att spelet är riktigt fult!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Plus att spelet är riktigt fult!

Ja usch graffiken är så jätte dålig........

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur folk kan säga modern warfare 2, det är ju helt förstörd jämfört med 4an, spawnsen är helt och helvete, nuke boosters, inga servrar. Ja mitt tips är inte MW 2 i alla fall.