Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
antar att det inte är någon som behöver keys längre , fick precis en key från
bfbc2 hemsidan , antar att alla fick det

om det är någon som inte signat upp än

http://battlefieldbadcompany2.com/beta

Testade, dock får jag bara upp felmeddelanden.
# You need to enter a valid email address.
# You need to sign-up for the Battlefield Newsletter to submit your entry.
# You need to select a country.
# Enter your Date of Birth

Har ändå fyllt i allt detta...konstigt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hmm det verkar ju inte som att de delar ut gratis keys från fileplay längre. Någon som fått därifrån nyligen?

Permalänk

Jag har en extra nyckel skicka ett PM gärna med en bra förklaring till varför just du ska få den

**TAGEN**

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
för att det står som release datum på webhallens hemsida

Står bara 2010, innebär inte att BF3 släpps 2010.
Ta det med en nypa salt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harman
Hmm det verkar ju inte som att de delar ut gratis keys från fileplay längre. Någon som fått därifrån nyligen?

Fick en key från dom natten mellan Söndag och Måndag

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Testade, dock får jag bara upp felmeddelanden.
# You need to enter a valid email address.
# You need to sign-up for the Battlefield Newsletter to submit your entry.
# You need to select a country.
# Enter your Date of Birth

Har ändå fyllt i allt detta...konstigt.

kolla om du fått ett mail eller ej , verkar som många får felmeddelanden , men ändå får ett mail med bekräftelse på att de signat upp

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harman
Hmm det verkar ju inte som att de delar ut gratis keys från fileplay längre. Någon som fått därifrån nyligen?

som sagt, tog en nyckel igår, vid 22:00. (åt en kompis, skulle aldrig vara så åpen att jag tar 2st sj)

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Fick en betakey i e-mailen som "present" från ATI, hade inte ens efterfrågat en så det var en fin överraskning.

Har kört lite och spelet verkar okej... men banan man får spela var väl ingen höjdare.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

nej, ganska tråkig nu efter runt 24 timmars spelande

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

Det blir enformigt men riktigt roligt de första timmarna. Kommer bli skoj när spelet lanseras

Permalänk

Har också några nycklar att ge ut PM så får ni ;)! Först till kvarn!

Permalänk

Är det någon fler som får som "ryck" i grafiken, lagg, när ni sprintar eller kör tex fyrhjulingen?

Permalänk
Medlem

min gubbe ska hålla på och "rycka" en jvla massa, eller rubberbanda som det heter. Trots att browsern säger 16 ping till servern... Från och till får jag total-lag, gubben kan inte röra sig utan "såsar" runt och rubberbandar tillbaks till samma ställe igen. Skjuter man då och försöker ladda om så laddar han om för evigt, går inte ens att byta vapen. Förstår inte vad som får det att lagga sönder, antar att det är Bredbandsbolaget som suger

Permalänk
Medlem

Jag skulle jätte gärna vilja ha en nyckel om nån har kvar

Visa signatur

i7-4820k 3,7 GHz | ASUS P9X79 | Corsair 8 GB | ASUS 660GTX x2

Permalänk

nån som har en key till övers ?

Visa signatur

eru

Permalänk
Medlem

Tack mrcolgate!
Nu är man äntligen med i klubben!

Funka bra på min core i7 med Radeon 4890.

Blev nästan sjösjuk efter ett par rundor eftersom det gungar när man springer. Är inte van det för i BF2 svävar man fram

Ska bara stänga av bloom också så man inte får ont i ögonen.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

nån som vet om man får ha kvar sin gubbe och stats efter betan?

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dempa88
nån som vet om man får ha kvar sin gubbe och stats efter betan?

Stats raderas men nicket är reserverat till retail har jag for mig.

Permalänk

Lyckades sno åt mig en nyckel från deras twitter sida, hunnit testa lite nu (mest sniper ) och skulle gärna haft en tutorial bana med måltavlor att öva lite på innan man börjar köra mot folk, men nog var det kul ändå.

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk

Är det någon annan som tappar koppling till servern ni spelar på? Det händer var tredje/fjärde match för mig och tråkigt när det går bra. Vill kolla upp om det kan vara mitt internet, vilket jag inte haft några problem med förut, eller om det är pga beta.

Edit. Kan nämna att jag enbart spelar på TV2/Gotland

Permalänk

Tja, Jag kom över en beta-nyckel via EA i förrgår.

Kollade upp system requirements och fann att min dator klarar MINIMUM med nöd och näppe. Här kommer kraven:

Battlefield: Bad Company 2
Publisher: EA Games
Developer: EA DICE

Minimum System Requirements
OS: Windows XP
Processor: Core 2 DUO @ 2 GHz
Memory: 2 GB
Hard Drive: 15 GB for Digital Version, 10 GB for Disc Version
Video Memory: 256 MB (NVIDIA GeForce 7800GT/ATI X1900)
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 9.0c
Keyboard and Mouse
DVD Rom Drive

Recommended System Requirements
OS: Windows Vista/7
Processor: Any Quadcore Processor
Memory: 2 GB
Hard Drive: 15 GB for Digital Version, 10 GB for Disc Version
Video Memory: 512 MB (NVIDIA GeForce GTX 260)
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 10
Keyboard and Mouse
DVD Rom Drive

Jag sitter på en gammal (2 år) bärbar ASUS F3KA med:
AMD Turion 64 X2 M TL-60, 2x2 GHz, 2x512 KB L2.
2 gb DDR2, PC2-5300.
ATI Mob Readeon HD 2600, 512 MB, DDR2.

Jag ligger sällan över 10 fps i LOW och 1024x768.

Ska det vara så illa?

Är det grafikkortet eller minnet som sätter stopp?

Finns det något sätt att stänga av rök-effekterna, för jag antar att de tynger en hel del?

Tacksam för svar.

Johan

Visa signatur

-----------------------------------------
Asus X56TA - 2,1 GHz AMD Turion X2 Ultra ZM-80, 4 GB DDR2 800 MHz, ATI Mobillity Radeon HD 3650 512 GB DDR2.

Permalänk
Medlem

Core 2 duo presterar förmodligen mycket bättre än din bärbara Turion. Sen kräver detta spel rätt mkt GPU, så ett hd 2600 ger väl inte mycket. Bärbara är allmänt dåliga att gamea med, då man får lite prestanda för pengarna.

Permalänk
Avstängd

Hejsan alla.

Har försökt får tag på en beta nyckel till PC version sedan PC beta släpptes. Hade uppskattat det enormt mycket om någon skulle kunna guida mig i rätt riktning. Har testat diverse sajter utan framgång.

Tack på förhand

//R.T.C

Visa signatur

CMS 831, Seasonic M12 700W, EVGA 680i SLI A1, C2D E6600, Noctua NH-U12F, Geforce 9800GTX+, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB, WD Raptor 74GB, WD Caviar 500GB, Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R.T.C
Hejsan alla.

Har försökt får tag på en beta nyckel till PC version sedan PC beta släpptes. Hade uppskattat det enormt mycket om någon skulle kunna guida mig i rätt riktning. Har testat diverse sajter utan framgång.

Tack på förhand

//R.T.C

skriv upp dig på deras hemsida som jag gjorde, fick 2st efter 3 dagar
http://badcompany2.ea.com/beta

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elghinnarisa
skriv upp dig på deras hemsida som jag gjorde, fick 2st efter 3 dagar
http://badcompany2.ea.com/beta

Kungligt mannen! Fick den efter 5min! Tack som fan!

Visa signatur

CMS 831, Seasonic M12 700W, EVGA 680i SLI A1, C2D E6600, Noctua NH-U12F, Geforce 9800GTX+, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB, WD Raptor 74GB, WD Caviar 500GB, Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Core 2 duo presterar förmodligen mycket bättre än din bärbara Turion. Sen kräver detta spel rätt mkt GPU, så ett hd 2600 ger väl inte mycket. Bärbara är allmänt dåliga att gamea med, då man får lite prestanda för pengarna.

Ok. Jag bättrade på prestandan, lite pinsamt hade jag inte installerat nyaste 9/9-09 Catalyst driven utan körde på det som Win 7 erbjöd.

Det blev en rätt bra boost:

2010-02-10 11:32:06 , 219.0 , 297.0 ,

Date , GPU Core Clock [MHz] , GPU Memory Clock [MHz] ,

2010-02-10 12:02:38 , 499.0 , 396.0 ,

Så ett hett tips om ni har/hade samma problem som mig.

Visa signatur

-----------------------------------------
Asus X56TA - 2,1 GHz AMD Turion X2 Ultra ZM-80, 4 GB DDR2 800 MHz, ATI Mobillity Radeon HD 3650 512 GB DDR2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulig
Är det någon annan som tappar koppling till servern ni spelar på? Det händer var tredje/fjärde match för mig och tråkigt när det går bra. Vill kolla upp om det kan vara mitt internet, vilket jag inte haft några problem med förut, eller om det är pga beta.

Edit. Kan nämna att jag enbart spelar på TV2/Gotland

Händer mig också ibland riktigt irriterande :-/

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harman
Stats raderas men nicket är reserverat till retail har jag for mig.

Japp helt rätt nicket får man ha kvar, låna detta från deras blogg.

Heads Up: PC Beta Players will secure their gamer alias (Soldier Name) for retail.

Visa signatur

Fractal Design Define R2, Titanium | Corsair TX 650W | Gigabyte GA-MA790X-UD4 |AMD Phenom II X3 720 BE@ 3.4GHZ | XFX radeon HD4850 XXX 512MB | Kingston HyperX DDR2 PC8500/1066MHz 2x2GB | 250GB Seagate Barracuda ES.2 SATA II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillRambo
Händer mig också ibland riktigt irriterande :-/

Har aldrig hänt för mig. Dock lider jag av gummibandslagg och teleport lagg i massor.

(fan va weird det låter)

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

"Lost connection to server" dyker upp varje gång jag försöker joina servern..

Rätt lyckat!

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit