Relationer i MMORPG's

Permalänk

Relationer i MMORPG's

Hej vi är tre studenter från Södertörns Högskola som forskar kring relationer i MMORPG's. Vi är väldigt tacksamma för alla svar på vår enkla enkät. Fyll i den här:

MMORPG enkät

För mer info och frågor, kontakta oss på avatar@pressveck.se

När vår forskningsrapport är klar och betygsatt får ni gärna ta del av den!

Permalänk
Medlem

Done. Men tycker fråga 10 var aningen löjlig haha. Man kan ju inte bedömma sina vänner efter bra, lika och sämre.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk

Tack för ditt svar Bandless!

Fråga 10 var svår att formulera utan att den blev för lång. Det vi syftar på med en "bra vän" är att man har en djupare relation med personen, kan relatera mer till den och så vidare. Vi tror iaf att man har närmre vänner och vänner som är mer som "bekanta".
Om det inte är någon skillnad på era vänner - fyll i "LIKA" som svar.

Permalänk

Done. Lirar WoW i seriös raiding guild och vi raidar 3-4 dagar i veckan. Helt osannolikt att en guildpolare i princip bodde granne med mig, så därav har jag fått irl friends genom WoW.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hehe vf inte.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Done, ska bli intressant att läsa forskningsrapporten när den är färdig. Det är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat då jag träffade frugan i ett onlinespel.

Permalänk
Medlem

Klart!

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Färdigt

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

klart Lycka till :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

done

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Eftersom ni har valt att inte berätta i vilket syfte ni gör undersökningen i så kommer jag inte svara på formuläret. Om det är en forskningsrapport så bör ni förklara att ni frångick de forskningsetiska principerna och varför ni gjorde så.
Sen är jag nyfiken på varför ni har valt att ha så få svarsalternativ. Färre svarsalternativ desto svårare att generalisera ert material tror jag

Jag är lite nyfiken redan nu på antalet som deltog i undersökningen.
Lycka till med rapporten.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Har skaffat mig vänner runt om i sverige och världen genom åren. Några har jag besökt ett flertal gånger (inom europa) och det blir nog någon resa längre bort i framtiden.
Har de senaste somrarna spenderat ett par veckor i Slovakien och kommer nog göra så i många år framöver också.

Alla dessa är kanske inte från MMO's, men olika online multiplayer-spel så som t.ex. Quake.

Sitter man och snackar med någon genom voice chat 3-4 timmar per dag under en längre tid hinner man snacka om mycket annat än just spelet. När man sedan träffar människan "irl" så känns det väldigt naturligt.

Att jag nu det senare året flyttat till en mindre ort på landet i princip så ter det sig naturligt att vännerna i spelet tar upp större plats.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.