Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk

jo det beror på hur mycket man har att lägga och hur mycket man får för sina gamla delar, fast man _måste_ som sagt inte bygga ihop en helt ny dator.. annars är det bra läge att skaffa ett i5-system nu när det just kommit så det lär hålla tills intel släpper nästa arkitektur (jag tror inte att bulldozer blir nån höjdare 2011 direkt fast man kan ju alltid hoppas..)

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
jo det beror på hur mycket man har att lägga och hur mycket man får för sina gamla delar, fast man _måste_ som sagt inte bygga ihop en helt ny dator.. annars är det bra läge att skaffa ett i5-system nu när det just kommit så det lär hålla tills intel släpper nästa arkitektur (jag tror inte att bulldozer blir nån höjdare 2011 direkt fast man kan ju alltid hoppas..)

Släpps det 2011? Vafan!

Kan inget hålla 5 år eller något

Edit: Kan bekräfta att det är processorn iaf, fast det visste jag ju redan.

Det är även delay när saker förstörs, tex om man skjuter ett staket så dröjer det ca 1 sek innan något händer.

Dock en sak jag blir lite sur på, en polare som har ATI grafikkort, 2gb ram, och E7200 och han säger att det funkar fin fint på hans..

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morganrone93
Släpps det 2011? Vafan!

Kan inget hålla 5 år eller något

Edit: Kan bekräfta att det är processorn iaf, fast det visste jag ju redan.

Det är även delay när saker förstörs, tex om man skjuter ett staket så dröjer det ca 1 sek innan något händer.

Dock en sak jag blir lite sur på, en polare som har ATI grafikkort, 2gb ram, och E7200 och han säger att det funkar fin fint på hans..

Kolla vilken server du är inne på.
Jag klicka på "Play now" och skickades automatiskt in på en server i Taiwan.
Delayen låg på typ 1-2 sek då.

Finns några servrar i Gotland som fungerar bra att spela på.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morganrone93
Orkar inte läsa igenom alla 57 sidor, men.

Är jag den enda som har totalt VÄRDELÖS prestanda?

Känns som om det är max 15+ fps.

8800GT 512
MSI P31 Neo
2GB Ram 680MHz 4-4-4-12
E6750 2.66 @ 2.72

Jag har rätt liknande system som du och enligt fraps ligger min fps ligger på ca 30 med skärmupplösning 1680 x 1050 och medium.

Permalänk
Medlem

Det tycks som att spelet är låst till max 91 fps, ser aldrig min fps gå under det och inte heller över det.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Hur hittar man de norska och svenska servrarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rumpnisse
Kolla vilken server du är inne på.
Jag klicka på "Play now" och skickades automatiskt in på en server i Taiwan.
Delayen låg på typ 1-2 sek då.

Finns några servrar i Gotland som fungerar bra att spela på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Hur hittar man de norska och svenska servrarna?

Trodde inte det fanns servrar i norden?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

tv2 har
finns en del norska servar.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Lirar alltid på TV2, dom har många och alla ligger på 30 ping.

Permalänk
Medlem

För att snabbt och enkelt lägga till servrarna i favoriter:
Öppna:
C:\Documents and Settings\NAMN\My Documents\BFBC2Beta\GameSettings.ini

Ändra:
FavoriteGames=blablabla;

till:
FavoriteGames=Gotland;TV2;

Så läggs alla servrar med dom orden i namnet med.
Obs versal/gemen känsligt

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan boka och få sin Beta key ?

Webhallen har slut på sina keys Och Steam kan jag tyvärr inte köpa från då jag inte har ett ordentligt kort !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrooK
Någon som vet vart man kan boka och få sin Beta key ?

Webhallen har slut på sina keys Och Steam kan jag tyvärr inte köpa från då jag inte har ett ordentligt kort !

Jag beställde mitt (Limited, PC) på webhallen i torsdags och fick en betakey även om det stod att man inte skulle få det.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Det tycks som att spelet är låst till max 91 fps, ser aldrig min fps gå under det och inte heller över det.

Samma som på Modern Warfare 2 då

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Det tycks som att spelet är låst till max 91 fps, ser aldrig min fps gå under det och inte heller över det.

90-130fps medium settings 1920x1080.
50fps+ using eyefinity 5760x1080 all low.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
Antar att man får vänta på bf3 om man vill ha bättre
kul att det kommer i år

Hur vet du att det kommer i år?!

Längtar som fan till det!

Måste ju bli sjukt kul när man får spela med flygplan å allt igen fast med samma

eller bättre grafik och destruktion osv!!

Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i7 2600K @ 4,20GHz | Antec KÜHLER H2O 920 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600MHz XMS3 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | 250 GB Samsung 850 EVO SSD | 500 GB Samsung 850 EVO SSD | 2TB Seagate Barracuda Green | 4 TB WD40 EFRX-68N32N0 | Samsung SH-B123L Blu-Ray | Corsair HX 750W 80+ | ASUS Xonar DS | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

för att det står som release datum på webhallens hemsida

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

Hej
Fick min beta nyckel idag av EA via mail! damn va tur man kan ha.

Lite otur med spelet dock, när jag håller på att ladda en server så fryser den alltid på samma ställe. Ljudet fortgår och man förstår att man är inne i matchen då man hör com. radios och VoiP:en men bilden fryser som sagt vid loading screen, något som vet något?

Permalänk
Medlem

Har en beta key över om någon vill ha?

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvist90_
Har en beta key över om någon vill ha?

Vore jättesnällt!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE | 8GB Corsair XMS3 DHX 1600MHz | Gainward GTX285 1024MB | Asus Xonar Essence ST + AKG K702 | Samsung P2450H

Permalänk

Har också en ledig beta kod

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk

give give give, hehe

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psykOs
Hur vet du att det kommer i år?!

Längtar som fan till det!

Måste ju bli sjukt kul när man får spela med flygplan å allt igen fast med samma

eller bättre grafik och destruktion osv!!

Kommer säkert inte i år.
EA hypar alla sina spel långt innan, speciellt stora spel som BF.
Sen brukar webhallen alltid ha fel datum på "announced, TBA" spel

Permalänk
Medlem

Snabba fråga: Borde inte min rigg maxa i 1080p? Har i5 och 5870. Får lite lagg men undrar om det beror på dålig server eller att det helt enkelt är lite väl krävande att maxa för mig.

Kom på en till nu när jag håller på:
Ska man aktiver DX11 någonstans? har inte varit särskillt imponerad nämligen...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zatyrax
Snabba fråga: Borde inte min rigg maxa i 1080p? Har i5 och 5870. Får lite lagg men undrar om det beror på dålig server eller att det helt enkelt är lite väl krävande att maxa för mig.

Kom på en till nu när jag håller på:
Ska man aktiver DX11 någonstans? har inte varit särskillt imponerad nämligen...

beta, all grafik inte på.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

ingen annan som har en extra beta key ? hemskt sugen på att testa och webhallen har inga keys just nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrooK
ingen annan som har en extra beta key ? hemskt sugen på att testa och webhallen har inga keys just nu

http://www.fileplay.net/keys

Skaffa ett konto, de delar ut varje timme. Var snabb för de tar slut fort varje gång.

Permalänk
Medlem

plockade en där åt en kompis, tog mig inte mer än ett försök

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harman
http://www.fileplay.net/keys

Skaffa ett konto, de delar ut varje timme. Var snabb för de tar slut fort varje gång.

försökt hela dagen har aldrig sett att dom haft några

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrooK
försökt hela dagen har aldrig sett att dom haft några

Hehe jorå dom har bara att de tar slut rätt fort. Om du är snabb på f5 så hinner du få en

Permalänk
Medlem

antar att det inte är någon som behöver keys längre , fick precis en key från
bfbc2 hemsidan , antar att alla fick det

om det är någon som inte signat upp än

http://battlefieldbadcompany2.com/beta

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |