Permalänk
Medlem

Vista till xp

Tänkte installera windows xp sp3 nu, är det bara sätta i skivan och köra eller? Kanske göra något först? Ingen aning hur det går till Men hoppas ni kan hjälpa mig!
Tack på förhand!

Visa signatur

Min Dator: Q9550 Radeon HD 4870x2 Noctua NH-U12P Crosair Dominator 4gb Crosair 650W , Raptor 150 gb Gigabyte GA-EP45-DS4

Permalänk
Medlem

Leta upp och ladda ned alla XP drivrutiner och nya versioner av annat du ska installera så att du slipper leta med en halvt fungerande dator.

Starta datorn från XP CD skivan när du installerar genom att gå in i bios och ändra boot ordningen så att CD/DVD står före hårddisken.

Vad är det för dator?
Har den många CD/DVD/Hårddiskar/Partitioner?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoku
Tänkte installera windows xp sp3 nu, är det bara sätta i skivan och köra eller? Kanske göra något först? Ingen aning hur det går till Men hoppas ni kan hjälpa mig!
Tack på förhand!

Tänk på att om du har flera stora HDD (som är större än HDD:n där ditt OS ligger på) så är det en bra idé att koppla ur SATA-kablarna (du behöver inte koppla ur kontakterna som ger ström till dina HDD:ar) eftersom vissa (alla?) uppdateringar lägger sig på den HDD som har störst utrymme.

Fördelen med detta är givetvis att att alla uppdateringar hamnar i windows uppdateringsmappen.:) Personligen brukar jag bara ha i OS-HDD:n när jag installerar ALLA uppdateringar tex. till program som Office för att vara säker på att allt hamnar rätt.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!