Märkbar skillnad på Class 6 och Class 4 microSDHC?

Permalänk

Märkbar skillnad på Class 6 och Class 4 microSDHC?

Tja!

Ska köpa ett minneskort till min LG KP500.
Det står att den stödjer MicroSD upp till 8GB så man kan anta att det inkluderar MicroSDHC.

Spelar det någon roll om jag köper ett Class 4 eller Class 6? Jag vet att skillnaderna klasserna emellan är läs- och skrivhastighet.

Permalänk

För en mobiltelefon tror jag skillnaden inte kommer att märkas av ärligt talat. Class 4 kanske förbrukar lite mindre ström, men är inte helt säker.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Avstängd

Alla mobiler klarar INTE sdhc googla på det innan du lägger ut pengar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Alla mobiler klarar INTE sdhc googla på det innan du lägger ut pengar.

Mobilen har en maxgräns på 8GB, och det finns inte större MicroSD än 2GB. Det borde vara tillräckligt med bevis.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chaos_maniac
För en mobiltelefon tror jag skillnaden inte kommer att märkas av ärligt talat. Class 4 kanske förbrukar lite mindre ström, men är inte helt säker.

För vilket användningsområde skulle man märka skillnad? Det är ju i stort sett ingen prisskillnad på Class 4 och 6 på 4GB-kort.

Permalänk

Märkbar skillnad ser man oftast vid fotografering och högupplöst videoupptagning. Mobiltelefoner använder såpass lätta applikationer fortfarande att jag TROR att skillnaden kommer vara försumbar. Skillnad kan dock märkas vid överföring av filer till och från mobilen mot dator.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •