Diablo 2-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Vilket är det bästa vapnet jag kan ha till min Merc? Känner att han har taskig damage-output.

fred.

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0ni
Vilket är det bästa vapnet jag kan ha till min Merc? Känner att han har taskig damage-output.

fred.

Jag kör alltid med spjut eller liknande, så slött som möjligt iom att mercs inte påverkas av attackspeed, kolla gamblesnubben i act 2.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

har hittat en blade of ali baba, kan man byta till sig flamebellow med det svärdet tro?

är helt ur kurs när det gäller diablos ekonomi

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Om någon skulle sitta på typ arachnid mesh/magefist/griffon's eye som de inte behöver så säg till håller på att testa en nova sorc

Permalänk

har mesh iaf..

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Wow ny patch!:D Dags att börja lira lite b.net igen då! Finns det någon patch eller dylikt man kan tanka hem för att slippa använda cd jämt? Har bytt chassi och har bara en IDE-dvd så sladdarna räcker inte till:P

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Har precis börjat med Diablo igen (wiieee!). Spelar Hammardin för första gången, tänkte höra ifall någon sitter på t.ex Charms som ger styrka?

Vad jag uppfattat ska man inte lägga något på Styrka utan spara sina points till Dextarity och Vitality? Har nämligen fått lite "gears/items" som kräver 37-47 styrka..

EDIT: Spelar på ladder - europa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipstah
Wow ny patch!:D Dags att börja lira lite b.net igen då! Finns det någon patch eller dylikt man kan tanka hem för att slippa använda cd jämt? Har bytt chassi och har bara en IDE-dvd så sladdarna räcker inte till:P

Patch 1.12 la till no-cd stöd. Men du måste dra över någon fil från din D2 cd till datorn. Noggrant beskrivet i patch notes.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Tjenare!

Har precis börjat med Diablo igen (wiieee!). Spelar Hammardin för första gången, tänkte höra ifall någon sitter på t.ex Charms som ger styrka?

Vad jag uppfattat ska man inte lägga något på Styrka utan spara sina points till Dextarity och Vitality? Har nämligen fått lite "gears/items" som kräver 37-47 styrka..

EDIT: Spelar på ladder - europa

Är du rik som ett troll så behöver du inte lägga ett smack i strength. Då kan du sköta det med charms, typ annihilus och torch. Det räcker för att du ska få på några bitar gear, som i sin tur get strength till resten av gearet. Men som sagt, man måsta ha några värdefulla bitar för att få tag i så bra grejor:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morris164
Patch 1.12 la till no-cd stöd. Men du måste dra över någon fil från din D2 cd till datorn. Noggrant beskrivet i patch notes.

Är du rik som ett troll så behöver du inte lägga ett smack i strength. Då kan du sköta det med charms, typ annihilus och torch. Det räcker för att du ska få på några bitar gear, som i sin tur get strength till resten av gearet. Men som sagt, man måsta ha några värdefulla bitar för att få tag i så bra grejor:P

Okej, vart att lägga 15 styrka... får väl lära mig leva med det

Permalänk

ta 15-20str extra och lvla 3-4lvl mer istället, enklare enligt mitt tycke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gustavwth
ta 15-20str extra och lvla 3-4lvl mer istället, enklare enligt mitt tycke.

Kör på lite extra styrka så jag kan ha rustningar och lite.. kör lite "Baal-runs" just nu se ifall man kan ta någon extra level

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morris164
Patch 1.12 la till no-cd stöd. Men du måste dra över någon fil från din D2 cd till datorn. Noggrant beskrivet i patch notes.

"Okej tack för hjälpen, googlade lite och allt jag fann var:
Patch 1.12 removed the requirement for those that had the "full installation" of Diablo 2 to have the CD to run. It also fixed a bug where there was an incompatibility between OpenGL mode on the Intel Mac and Rosetta."

Har patchen men frågar fortfarande efter skivan, vilken fil ska man dra över?:)

EDIT:
Jag hittade vilka filer, ska prova nu hur det funkar:D Tack igen och gott nytt år!

EDIT 1:
Provade utan resultat... provade även installera om med full install och kopierade alla .mpq-filer.
Verkar som man får köra med cd:n iaf, då funkar det iaf:P

Permalänk

Necromancer

-Blood Golem - Removed negative shared life effect (player no longer loses life when golem takes damage).

Med detta borde det väl funka bra med en Blood Golem som tank istället för Clay Golem när man kör summoner?

Med rätt skills och så så har han ju fortfarande helt klart tillräckligt med HP, och då Blood Golem snor liv åt sig själv och Necromancern så borde det ju bli en HP pot minde då och då när man blir träffad av en spell som flyger fel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipstah
"Okej tack för hjälpen, googlade lite och allt jag fann var:
Patch 1.12 removed the requirement for those that had the "full installation" of Diablo 2 to have the CD to run. It also fixed a bug where there was an incompatibility between OpenGL mode on the Intel Mac and Rosetta."

Har patchen men frågar fortfarande efter skivan, vilken fil ska man dra över?:)

EDIT:
Jag hittade vilka filer, ska prova nu hur det funkar:D Tack igen och gott nytt år!

EDIT 1:
Provade utan resultat... provade även installera om med full install och kopierade alla .mpq-filer.
Verkar som man får köra med cd:n iaf, då funkar det iaf:P

Erhm.. Kanske dum fråga men frågar iaf, ERSATTE du filerna eller kopierade du bara? Du får INTE ersätta .mpq-filerna för då funkar det ej

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Erhm.. Kanske dum fråga men frågar iaf, ERSATTE du filerna eller kopierade du bara? Du får INTE ersätta .mpq-filerna för då funkar det ej

Jo jag ersätte dom:P Vilken mapp ska man lägga .mpg-filerna i då om man inte ska ersätta dom?

Permalänk
Medlem

Hej!

Vart på blizzards hemsida var det som man registrerade sin CD-key till diablo för sedan kunna ladda ner det?

Har nämligen registrerat Diablo 2 + Expansion.

*Edit*

Hittade det nu, https://eu.battle.net/

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Hoppas dom har fixat så att det går att spela på win7 utan lagg:D

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipstah
Jo jag ersätte dom:P Vilken mapp ska man lägga .mpg-filerna i då om man inte ska ersätta dom?

Du ska lägga dom direkt i mappen, antagligen där du la dom först Den med d2.exe o.s.v Bara kopiera in utan att ta "ersätt". Vet inte vad den kopierar in men det funkar iaf

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Ursäkta om detta låter dumt, men hur gör jag för att spela på 1.13 patchen ?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gwanto
Ursäkta om detta låter dumt, men hur gör jag för att spela på 1.13 patchen ?

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=21730644778&sid=...

Välj ''ClassicBeta'' i realmlistan. Du kan behöva först connecta till någon annan realm och sedan ut igen för att det ska komma upp som val.

Permalänk
Medlem

Hej,

Hittade precis en "Gheed's Fortune. Grand Charm" undrar ifall den är värd något i så fall vad?

Stats på den är

123% extra gold from monster
39% better chance of getting magic items
Reduce all vendor price 12%

Permalänk
Medlem

Fler som har problem att komma ut på bnet? Har försökt hela kvällen utan att lyckas...

Visa signatur

EOS 5Dmk2, 24/1.8, 50/1.8 II, 70-200/4L, Sigma 530 Super
Flickr

Permalänk

Om man vill spela Diablo 2+exp med en polare online. Altså spela ihop med nån. Är ladder nått att ha då? Har inte fattat detdär med ladder riktigt.

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Medlem

Att den här tråden fortfarande håller på

@ Mr.Snark, den gheeds bör du nog spara, inte perfect men helt okey ändå.

@ PatrikBre. Laddern kommer startas om inom en snar framtid, dina gubbar kommer alltså att gå till Non-Ladder (ingen skillnad, förutom att spelet bara fortsätter föralltid och att det är vissa runewords man inte kan göra.)
Spelar inte så stor roll vad du väljer, jag lirar NL dock av det skälet att jag inte pallar börja om med alla gubbar när det väl är ladder reset.

Visa signatur

Expect the unexpected, and you will never be surprised.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagma
Att den här tråden fortfarande håller på

@ Mr.Snark, den gheeds bör du nog spara, inte perfect men helt okey ändå.

@ PatrikBre. Laddern kommer startas om inom en snar framtid, dina gubbar kommer alltså att gå till Non-Ladder (ingen skillnad, förutom att spelet bara fortsätter föralltid och att det är vissa runewords man inte kan göra.)
Spelar inte så stor roll vad du väljer, jag lirar NL dock av det skälet att jag inte pallar börja om med alla gubbar när det väl är ladder reset.

Skicka över den till min Sorcceress, lootade bara några minuter senare en ännu bättre -.-

Permalänk

Så... Någon vet var man kan hitta info om den stora nya ''hemligheten'' i 1.13 some ska låta en respecca fler gånger än 3?

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa om modden Median XL till Diablo. Faktiskt en rolig mod där utvecklaren har gjort om så gott som allt i spelet, förutom världarna. Det är dock bara singleplayer eller open battlenet som gäller.
Kolla in det om ni har tröttnat på vanilla!
Som gammal D2-räv kan jag starkt rekommendera modden.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sMricoT
Tänkte bara tipsa om modden Median XL till Diablo. Faktiskt en rolig mod där utvecklaren har gjort om så gott som allt i spelet, förutom världarna. Det är dock bara singleplayer eller open battlenet som gäller.
Kolla in det om ni har tröttnat på vanilla!
Som gammal D2-räv kan jag starkt rekommendera modden.

Håller med, det blev faktiskt som en nystart när jag väl vågade steget över. Mycket kul grejer att göra.

Visa signatur

Intel core i7 8700k - ASUS Gtx 1080ti 11GB Strix gaming - Corsair 3000MHz DDR4 16 Gb - EVGA Supernova G2 750w - Fractal Design Define S - Samsung 850 evo 500 Gb - Asus TUF Z370 Plus-Gaming - W10 Home - Asus PG279Q - Mionix Naos 8000 - Gigabite Osmium Aivia (MX Red) - Beyerdynamic dt990 250ohm - Philips Fidelio X2 -Massdrop Minimic - Modmic 4.0 - Odac+O2.

Permalänk
Medlem

Hitta denna nyss. Vet att den saknar fcr men är den värd något iaf ?

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

inga mängder men du kanske kan få ngn fg för den

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |