Permalänk
Medlem

Finn sex fel

Jag har varit borta ett tag härifrån men funderat på att uppgradera.
Nu pajade grafikkortet så nu är det dags.

Min fråga är:

Varför ska jag inte köpa detta om 1156 är givet?

Corsair HX 1000W
Noctua NH-D14
ASUS Maximus III Formula
i7-860
Sapphire Radeon HD 5870
Corsair Dominator GT 1600MHz 4GB CL7-7-7-20

Mycket tacksam för synpunkter.

Visa signatur

Intel 2600K | Asus P8P67 Deluxe | 4x4GB Corsair Vengeance C8 | Dell U3011 | Ung. 15 TB lagring + SSD:er | Corsair 800D | Corsair AX1200 | Gainward GTX570 | Corsair H70 | Logitech G9x | Creative HQ-2300D | Func Surface | Wacom Intous 4 | TerraTec H7 | ASUS G73JH |

Permalänk
Medlem

seems fine, the psu is a bit overkill though. however the 5870 cards are quite hard to come by.

EDIT: skit! självklart ska man skriva på svenska här satt med fem engelska forum och swec, sorry.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Ser bara ett fel, och det är att: Du behöver inte ett nätagg på 1000w.
annars ser det väl bra ut

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk

How about speakin Swedish?

Nätaggregatet är som sagt överkill som fasen, HX550W räcker bra. Eller varför inte testa ett annat märke... Tröttsamt att rekommendera Corsair till alla människor.

Du skulle ju kunna använda Noctua NH-U12:an i din signatur, eller är blir det socket-knas med den?

Permalänk

Tycker du ska använda din U-12:a och sedan byta ut nätagget. Som rymdvanilj säger räcker HX550 och blir över.

Permalänk
Avstängd

Köp en H50 istället för Noctua. Tar mycket mindre plats och ger i princip samma kylning.

Permalänk
Medlem

mmm allt ser bra ut förutom nättagget det räcker med 6-700 om du ska köra crossfire så jag förstår inte varför du ska safta 1000

Permalänk
Medlem

i7 tkr jag är overkill. Räcker med i5. Nätagget som många påpekat.

Permalänk
Medlem

I personally think the HX1000W powersupply is a good choice if you want the computer to be quiet and you have the money. But sure Corsair 550W powersupply works well! I have it in my second computer:

Corsair 550W
Cooler Master Centurion 534
i7 920@3.8Ghz
ASUS PT6 Deluxe v2
Sapphire 5870
Corsair Dominator 1600Mhz 6GB
150GB WD raptor
1TB Green
2x 120mm fans

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Thx for all your replies...

Tack för era svar. Jag vet att PSU:n är overkill men det här är ju inte sista gången jag uppgraderar Kanske blir det crossfire/SLI för första gången eller nåt kort som drar 600W, vad vet jag.

Vad kylaren anbelangar så ser jag det så att det är bättre att ha stor kylare i chassit än en stor e-pen. Det ena är verklighet, det andra inte.
Nu kanske jag inte har varken det ena, andra eller tredje men...

Allvarligt talat så tycker jag att nuvarande kylare känns trött.

Hur skulle den funka ihop med minnena, är det inte tall heat sink på dem?
Alltid är det ngt.

Visa signatur

Intel 2600K | Asus P8P67 Deluxe | 4x4GB Corsair Vengeance C8 | Dell U3011 | Ung. 15 TB lagring + SSD:er | Corsair 800D | Corsair AX1200 | Gainward GTX570 | Corsair H70 | Logitech G9x | Creative HQ-2300D | Func Surface | Wacom Intous 4 | TerraTec H7 | ASUS G73JH |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av novi
Hur skulle den funka ihop med minnena, är det inte tall heat sink på dem?
Alltid är det ngt.

Jo det är det men om det passar beror sedan helt på vilket håll du har ditt torn åt.

Permalänk
Medlem

Om du oroar dig gör heatsinken kan jag inte rekommendera annat än H50. Då slipper du det problemet direkt. Som däremot påpekats i Sweclockers test krävs det en 120mm plats för att fästa den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Nätaggregatet är som sagt överkill som fasen, HX550W räcker bra. Eller varför inte testa ett annat märke... Tröttsamt att rekommendera Corsair till alla människor.

750W, modulärt, kvalite, >> 7 års garanti << för 1300kr = Corsair HX750. Då finns det också plats för ett till 5870 eller HD6***/HD7***. Det skulle jag rekommendera men bara för att det är tröttsamt skall vi kanske rekommendera någonting annat?

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av novi
Tack för era svar. Jag vet att PSU:n är overkill men det här är ju inte sista gången jag uppgraderar Kanske blir det crossfire/SLI för första gången eller nåt kort som drar 600W, vad vet jag.

Utvecklingen går inte så snabbt framåt, nätagget lär hinna gå sönder innan du kommer upp i 1000W. Mindre tillverknings teknik och bättre arkitekturer. Ett runt 750 är lagom om du ska kunna uppgradera ett par år också.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
Utvecklingen går inte så snabbt framåt, nätagget lär hinna gå sönder innan du kommer upp i 1000W. Mindre tillverknings teknik och bättre arkitekturer. Ett runt 750 är lagom om du ska kunna uppgradera ett par år också.

Säkra sidan alltså. You made my day. Tack.

Visa signatur

Intel 2600K | Asus P8P67 Deluxe | 4x4GB Corsair Vengeance C8 | Dell U3011 | Ung. 15 TB lagring + SSD:er | Corsair 800D | Corsair AX1200 | Gainward GTX570 | Corsair H70 | Logitech G9x | Creative HQ-2300D | Func Surface | Wacom Intous 4 | TerraTec H7 | ASUS G73JH |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
seems fine, the psu is a bit overkill though. however the 5870 cards are quite hard to come by.

EDIT: skit! självklart ska man skriva på svenska här satt med fem engelska forum och swec, sorry.

tidigare idag när jag tittade hade komplett ganska många 5870

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

1000 watts nätagg, kanske är lite overkill:P
men det e endå ganska ballt.
frågar man någon - hur mkt watt har du på ditt nätagg då?
- jag har 550 watt.
du bara - Pöö jag har 1000 watt.

1000 watt nätagg, är ett fruktasvärt framtidsäkert nätagg hursomhelst:D
så why not:P
har du pengarna till de så kör hårt mannen.

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
tidigare idag när jag tittade hade komplett ganska många 5870

då tar jag tillbaka det jag sa. den nya leveransen måste ha kommit.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur