Permalänk
Medlem

Iphone - Vettigt skydd?

Får en iphone på posten i nästa vecka.. 8GB om de spelar någon roll.

Ja hittade apps tråden så den blir jätte användbar. Dock är ja ute efter något form av skydd, en gammal ex-kollega använde nått gummi skydd som såg vettigt ut. Har ingen kontakt med denne längre dock.

Finns de några tips? De ja hittar på random elektronikmarknader verkar vara sjukligt överprisade och så vet man ju aldirg om de e rent skräp eller ej.

Uppskattar några tips!

Tackar

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk

Om du som jag bara vill ha ett repskydd så rekommenderar jag Incipio feather. Väldigt tunt så att iPhonen inte blir stor och klumpig och dessutom ger det ett bra grepp!

Visa signatur

Lancool PC K-62 - i5 2500k@4,2 - MSI GTX 980 - 850 EVO 500GB

Permalänk
Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Gillar det skyddet skarpt, va nog nått liknande kollegan körde. Dock lyckas ja inte förstå om den har display skydd med eller inte? Det står "inkluderar två skydd för framsidan" men är det nått tunt som man typ klistrar på då eller hur funkar det?

Ja lyckas alltid faila med saker som ska klistras på.. Luft bubblor ftw..

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jobbarkompisen köpte ett gummiskydd till sin otroligt efterlängtade iPhone, och det slutade med att han slängde det skyddet och köpte perfekt beskurna delar av plastfilm som var självhäftande eftersom gummiskyddet gjorde att telefonen drog med sig hela fickans insida när han skulle ta fram den och så var den mer eller mindre omöjlig att få tillbaka eftersom gummit greppade på insidan fickan...

Konstigt skrivet, men kanske värt att tänka på?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

http://www.macoteket.se/ProductSheet.aspx?prd=1336876&ppk=pg1... köpte kompis, grymt smidigt. skyddar den del av iphone som repas lättast, baksidan

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Hade en vanlig skyddsplast på framsidan på iphone som följde med ett silicon "fodral" som va rätt okej, var av typ hårdplast som täckte okej, kändes rätt bra med. Gjorde sedan misstaget att köpa invisible shield som i min mening är helt värdelös, ändrade känslan helt till de sämre. så funderar på att köpa nått fodral av typ strumpa till min.

Visa signatur

/Danne

Permalänk
Medlem

Köp invisible shield. Kostar ca 100-200 kr men skyddar väldigt bra. Ngt pillig att sätta dig, gå in på youtube o sök.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomster
Köp invisible shield. Kostar ca 100-200 kr men skyddar väldigt bra. Ngt pillig att sätta dig, gå in på youtube o sök.

+1
kör de på min, supernöjd!

Visa signatur

Vi är alla nybörjare i början, glöm aldrig det.
1: Mozart TX - MSI Big bang-Xpower - i7 980x på vatten - GTX480 Sli - 12gb Dominator - 2x 128gb SSD raid0
2: Stacker 830 Nvidia - QX9650 (H20) - EVGA 780i - 9800GX2 (H20) - 8gb XMS2 - 150gb vraptor Raid0 + 5,2Tb

Permalänk
Medlem

Gelaskin har jag kört i ett år grymt tåligt och bra skydd

http://www.bluebox.se/gelaskins.asp

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zagrow
Gillar det skyddet skarpt, va nog nått liknande kollegan körde. Dock lyckas ja inte förstå om den har display skydd med eller inte? Det står "inkluderar två skydd för framsidan" men är det nått tunt som man typ klistrar på då eller hur funkar det?

Ja lyckas alltid faila med saker som ska klistras på.. Luft bubblor ftw..

Ja det kom med en eller två plastfilmer för att skydda skärmen. Dessa har jag iallafall skitit i att använda. Jag är överdrivet försiktig om min iPhone ändå så den får inga repor Tycker du ska köpa Incipio Ultra Light Feather. http://store.apple.com/se/product/TV459ZM/B?mco=MTQ1NTk4NDQ

Är väldigt nöjd med mitt

Visa signatur

Lancool PC K-62 - i5 2500k@4,2 - MSI GTX 980 - 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Skulle inte rekomendera silicon/gummi skydd då smuts lätt letar sig in mellan telefonen och skyddet och repar telefonen innifrån. Sattsa på ett hard-case/snap-on skal och en displayfilm. Jag gillar skalshops skärm skydd bäst
http://skalshop.se/lasmer.asp?produkt=2806
http://skalshop.se/lasmer.asp?produkt=2807
Dessa skydsfilmer är inte överdrivet reptåliga men billiga och skyddar skärmen, gå att byta ut när dom är repiga. Haft min i säkert 8 månader innan jag bytte.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk

Jag kör med Incase Slider, funkar perfekt. Kostar visserligen en del om man jämför med andra liknande men passformen är verkligen 100% och den totala kvalitetskänslan är mycket hög.

http://store.apple.com/se/product/TW822ZM/A

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomster
Köp invisible shield. Kostar ca 100-200 kr men skyddar väldigt bra. Ngt pillig att sätta dig, gå in på youtube o sök.

+1
Har det på min Nokia 5800 och det passade bra och har inte en repa och syns knappt

(Finns på webhallen om de ligger nära dig )

Visa signatur

Intel Core 2 duo E6850 3.8Ghz 24/7|Noctua NH-U9B SE2|Msi P7N SLI Platinum|EVGA Nvidia Gerforce Gtx 260|Corsair Hx650w|2x Western Digital 1Tb+ 1x 500Gb Green Power + Samsung 830 256GB SSD OS disk|Corsair Carbide 500R Vit

Permalänk
Medlem

Man behöver inte repskydd till en iphoneskärm. Min har varit med i fickan helt utan irriterande skyddsfilm och fodral sedan i höstas nån gång och skärmen har inte en enda repa. Inte ens en mikroskopisk liten stackare. Jag försöker undvika att ha andra saker i samma ficka som telefonen men det är allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Man behöver inte repskydd till en iphoneskärm. Min har varit med i fickan helt utan irriterande skyddsfilm och fodral sedan i höstas nån gång och skärmen har inte en enda repa. Inte ens en mikroskopisk liten stackare. Jag försöker undvika att ha andra saker i samma ficka som telefonen men det är allt.

Jag håller med!

Haft min iphone 3g 8gb sedan en tid innan sommarn 2009 tror jag det är ungefär.

Gällande skärmen, har jag inga repor alls och jag har min telefon med mig ALLTID var jag än går, bara jag går från datorn till köket är den med.....

Tappat den i verkstan på betonggolvet från 1,5 meters höjd, landade på kanten o kasade på skärmen = inga repor

Tappat den ur fickan när jag deckade efter ett lan ute på asfalten... Landade också så den kasade lite på skärmen men fick inga repor.

Säkerligen bara jag som haft tur, men de kvittar vad min iphone har blivit utsatt för så har jag fortfarande inga repor och är sjukt nöjd, trodde aldrig skärmen skulle vara så bra.

Tillägas skall dock att jag aldrig har den vid mina nyckar... inte i fickan ialf, händer att jag tar ut den + nycklarna o lägger nycklarna på skärmen men de gör ju inget på nån tele

Det enda som repas dock, det är den svarta plasten runt om. Frågar du mig tkr jag den är onödigt plastig egentligen men men, de e också de enda som jag knappt kan säga att jag är missnöjd med ens....

Har en del polare som har skydd på sina telefoner, men ja som sagt, de e paranoia

Så mitt råd är, är du rädd om utsidan (baksidan typ....) så skaffa ett skydd runt den. Men kan säga att efter att ha känt på ett antal olika skydd så hatar jag dom redan, bli sjukt äcklig känsla att hålla i den som annars är rätt skön i handen...

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Har precis beställt en iPhone 3GS och behöver hjälp med skydd, har läst massor av trådar och mer eller mindre bestämt mig för att prova invisible shield. Jag hade tänkt testa att köra med full cover och eventuellt dra av display skyddet om jag stör mig på det.

Men det är några saker jag undrar, hur mycket större blir iPhonen med http://store.apple.com/se/product/TW822ZM/A

Är det här displayskyddet ngt att ha? Är det bättre än Invisible Shield? http://store.apple.com/se/product/TS505LL/A?fnode=MTY1NDA0NA&...

Har innan haft en iPod Touch och jag har lyckats få några mindre repor (de syns endast om man håller upp ipoden och speglar den i ljuset medan den är avstängd) men nu tänkte jag att jag skulle försöka hålla iphonen i så bra skick som möjligt. Detta eftersom jag tecknade ett abonnemang på 24 månader och kommer troligen att använda telefonen i 2 år.

Daniel

Visa signatur

Vill du tjäna extra pengar?
Testa en Paid to Click-site!
[Klicka här]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbon
http://img97.imageshack.us/img97/3690/65609527.png

hahaha
Fan nu vart jag paranoid o letar som en tok efter rep skydd o liknande, dam you!

Permalänk
Medlem

Kör med Copters skydd på front och baksida, är betydligt slätare och halare än Invisible Shield. På baksidan har jag ett skydd från Case-Mate:
http://www.case-mate.com/iPhone-3G-Cases/Case-Mate-IPH3GBT.as...

Cleant, greppvänligt och säkert OM den skulle åka i backen.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scalp:

Kör med Copters skydd på front och baksida, är betydligt slätare och halare än Invisible Shield. På baksidan har jag ett skydd från Case-Mate:
Case-Mate iPhone 3G / 3GS Barely There Cases (Case-Mate IPH3GBT), Apple iPhone 3G / iPhone 3GS Cases, Holsters, Skins, and Accessories | Case-mate

Cleant, greppvänligt och säkert OM den skulle åka i backen.

Detta lät intressant! jag slängde mitt dyra invisible shield pga att det kändes som det var klister på displayen! touchen på Iphone 4 blev ju helt känslolös i jämförelse utan skyddet. ska tydligen vara liknande med dom från ZAGG | invisibleSHIELD | iPhone, iPod Cases, Screen Protectors, Covers, Shields, Skins, Invisible Shield.
Köpte sedan ett billigt på Displayskydd.com | Skärmskydd till mobiltelefoner och iphone. för 39:- och det var perfekt, kändes och syntes inte! men jag råkade idag repa skyddet och där är väl nackdelen med dom billigare skydden att dom tål inte lika mycket som dom dyra! har du testat ett sånt billigt och är känslan så som jag menar att man knappt känner att det sitter på telefonen som med dessa billiga?

Visa signatur

Hejsan

Permalänk
Medlem

Rekommenderar som tidigare nämnts Invisible Shield. Jävligt bra om man gör det rätt från början. Sen har capdase några silikonskydd som skyddar baksidan.