Permalänk

Speldator (10000 kr)

Hej! Jag ska bygga... nej jag ska låta Tricom bygga den så jag får garanti men där väljer man vilka komponenter man vill ha så jag vill fråga!
Det är ingen som har några förslag?
Jag har en relativt stor budget... max kanske 8000... Med tanke på att det kommer bli min första EGNA dator så skulle jag vilja ha den tillräkligt bra att hålla några år...
Jag ska ha en hysad kraftfull speldator med Windows 7 som klarar ganska krävande spel med nästan bästa grafik och ett bra Antivirus program med tanke på att jag kommer ladda ner en del saker så vill jag inte ha ett antivirus program som blockerar allt.
Ska man ha windows 7 eller inte?
Såna tips...
Jag vill helst ha ett snyggt chassi med bra kylningsförmåga.
Någon som kanske har ett tips?
Jag behöver allt! Exakt allt! Jag ska börja från scratch och jag tror det här stället är ganska seriöst

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ska skärm, mus, tangentbord och operativ ingå i dessa 8000?

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk

Nej, men vi gör såhär istället.... Jag har 10000 kronors budget ska ingå operativsystem, antivirusprogram och sånt... men inga tillbehör, mus, tangentbord... men har ni tips så är det välkommet

Tack för att du svarade så snabbt

Permalänk

Vad är Tricom? Ska du köpa delar utav dom eller ska du köpa delar på nätet och sedan ge delarna till Tricom i oöppnade förpackningar så att dom kan bygga och ge garanti?

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad, rubrik redigerad*

Permalänk

Ska skärmen ingå också?

Annars kan jag bygga din dator

Permalänk
Medlem

Nice, Har några frågor förens jag tänker offra min privata tid för att hjälpa dig.

Är du villig att betala för ditt Operativsystem?

Vad gör du dagligen på din dator? - Surfar på facebook,youtube,kollar mailen, kör webbspel typ som tower defence?

eller kör du tunga applicationer som Photoshop,vegas diverse spel?

ska du ha skärm med i ditt 10 000 kr dator paket?

svara på dom frågorna och jag lovar dig att plocka ihop ett utav dom top 10 mest prisvärda dator paketen man kan köpa för pengar idag.

Ps. inget illa menat åt dig!

Permalänk

top 10..lol..top 3 vore väl bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHoudini
top 10..lol..top 3 vore väl bättre.

"lol" ser att du inte riktigt hängt med här på sweclockers...Jag kan enligt min EGNA uppfattning, plocka ihop den MEST prisvärda datorn för 10 000kr. Men alla andra har egna uppfattningar om vad som är mest prisvärt.

Men tillsammans kan vi alla plocka ihop dator-paket som är rankad som TOP10 utav dom mest prisvärda dator-paket I VÄRLDEN.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SissY
"lol" ser att du inte riktigt hängt med här på sweclockers...Jag kan enligt min EGNA uppfattning, plocka ihop den MEST prisvärda datorn för 10 000kr. Men alla andra har egna uppfattningar om vad som är mest prisvärt.

Men tillsammans kan vi alla plocka ihop dator-paket som är rankad som TOP10 utav dom mest prisvärda dator-paket I VÄRLDEN.

vad snackar du om, är du här och kladdar också förresten varför citerade du mig? när vi handskas med datorer så finns det faktiskt en objektiv verklighet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHoudini
text

Jag "kladdar" ingenting i onödan.

Vad jag snackar om? Läs vad jag citerade.

Vad betyder "en objektiv verklighet" ?

Permalänk

För att svara på alla era frågor.

Man går till Tricom säger att man ska ha den hårdisken, det chassit, det nätverkskabeln osv och så bygger dom det så får man garanti på det.

Ingen skärm ska ingå.

Sissy: 1) Ja, jag är villig att betala för operativsystemet.
2) Just nu surfar jag nästan bara på facebook mm för att jag har krasslig dator med inga spel på... Men jag kommer surfa en del och spela en massa kraftkrävande spel på den nya datorn.
3) Nej. inget sånt... Tror jag. Inte mycket i alla fall.
4) Tack, jag tog inte illa upp.

Tack för alla svar! :D:D:D

Permalänk

Vill du väldigt gärna ha det byggt av tricom eller går det lika bra att använda någon av de stora internetbutikerna som erbjuder montering med garanti osv?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Nä... faktist inte... jag tror inte det spelar någon roll...:p