Permalänk
Medlem

Hemdator/Multimedia för max 6k

Hejsan

Farsan ska köpa ny dator till hemmet och vill ha en bärbar

Han använder den till det vanliga typ mail, internetbank, musik, youtube, lagrar mycket bilder och så.

Ett måste är att det finns HDMI utgång då han tänkt sig att koppla den till TV'n/ Projektor.

Stor skärm är ett + .

Så vad är det bästa man får till det här ändamålen för max 6k.

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.dustinhome.se/pd_5010332286.aspx

~4800kr med studentrabatt. Rätt prisvärd om man kollar på vad man får.

Core 2 Duo
Grafikkort som ger ~2000 3DMARK poäng
4GB Ram
320GB HDD
AGN WLAN, bluetooth, webcam och HDMI
Uppgradering till Windows 7

Skrev i en annan tråd om Lenovo G550 som jag tycker är prisvärd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Skrev i en annan tråd om Lenovo G550 som jag tycker är prisvärd.

Tack för tipset! Jag beställde den idag för 4820~ riksdaler, slapp betala frakt och fick det på faktura. Perfekt att den har HDMI och rubbet, verkar inte vara alltför många kring det priset som är utrustade med 4GB RAM.

Såg att någon kille på youtube lirade något hyfsat krävande spel med bra framerate på en G550, ska bli trevligt att pröva den, även om jag inte har några direkta krav när det gäller spel (kommer mest bli till film).

Visa signatur

Jag gillar Sweclockers! :E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vicxkE^
Tack för tipset! Jag beställde den idag för 4820~ riksdaler, slapp betala frakt och fick det på faktura. Perfekt att den har HDMI och rubbet, verkar inte vara alltför många kring det priset som är utrustade med 4GB RAM.

Såg att någon kille på youtube lirade något hyfsat krävande spel med bra framerate på en G550, ska bli trevligt att pröva den, även om jag inte har några direkta krav när det gäller spel (kommer mest bli till film).

Skriv en review när ni har fått den.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

Blev själv väldigt sugen på den där Lenovo datorn, har dock några funderingar:

Enligt prisjakt har datorn bara ett integrerat grafikkort, är det säkert att speccsen på dustinhome stämmer?

Är ganska ny på laptop området, så därför undrar jag även om det är några problem att installera W7 istället för vista på datorn, har redan windows7 liggandes här hemma, måste man göra nått speciellt eller måste man ha en windows7 skiva från Lenovo för att få in det?