Permalänk
Medlem

Val av headset

Tjena undrar om några skulle kunna ge mig några förslag på headset. Ska först och främst användas till och spela så skulle va bra om man kan sitta med det typ 10 timmar utan att få ont i öronen. En inbygd mick skulle va en fördel. Mvh Andy

Permalänk
Keeper of Traditions

Steelseries Siberia V2 skulle jag och väldigt många andra rekommendera, kör på det så blir du nöjd!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har ett par steelseries 5hv2 sitter skönt, men micken suger imo.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Steelseries Siberia V2 skulle jag och väldigt många andra rekommendera, kör på det så blir du nöjd!

Själv tycker jag att Siberia v2 var värdelösa i allmänhet och satt dåligt - en kompis som provade paret jag hade tyckte även de satt något inpå oduligt.

För tillfället provar jag Razer Carcharias och utifrån mina nuvarande erfarenheter så kan jag inte göra annat än att rekommendera dem. Lätt vikt utan att kännas klena, robust sladd med snyggt och enkelt volymreglage och sitter godkänt fast utan att kännas det minsta påfrestande varken på huvudet, nacken eller öronen. Dock ramlar dem på dryga 800kr, men det tycks vara ungefär där man får ett intelligent och bra presterande headset idag.

Men ta inte mitt ord för det, testa dig fram. Tycker du att modellen du köper funkar, kör på det - om inte så kan du alltid byta utan vidare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Själv tycker jag att Siberia v2 var värdelösa i allmänhet och satt dåligt - en kompis som provade paret jag hade tyckte även de satt något inpå oduligt.

För tillfället provar jag Razer Carcharias och utifrån mina nuvarande erfarenheter så kan jag inte göra annat än att rekommendera dem. Lätt vikt utan att kännas klena, robust sladd med snyggt och enkelt volymreglage och sitter godkänt fast utan att kännas det minsta påfrestande varken på huvudet, nacken eller öronen. Dock ramlar dem på dryga 800kr, men det tycks vara ungefär där man får ett intelligent och bra presterande headset idag.

Men ta inte mitt ord för det, testa dig fram. Tycker du att modellen du köper funkar, kör på det - om inte så kan du alltid byta utan vidare.

1+

Har själv Carcharias och kan säga att det är ett riktigt bra headset. Grymt skönt och ljudet är underbart, Siberialurarna kommer inte ens i närheten. Minus är väl att sladden "krullar" sig, men det får man väl leva med ^^

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Keeper of Traditions

Jahopp... Ja där ser man... Jag har i alla fall bara läst positiva tester på Siberia headset, även nåt test där de ansågs bättre än Razer's.

Så jag tror inte de är så dåliga som ni får dem att framstå!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag har läst att Razers headset ska vara skit, men kommer inte ihåg vart jag har läst det.

Köpte mig ett par Siberia V2 idag men lämnade tillbaka dom efter några minuter (Ja, minuter). Mitt huvud var för litet så dom satt inte riktigt på mitt huvud, men däremot så sitter V1 riktigt och micen håller fortfarande efter ca 1 års användande. Hörlurarna används flera timmar dagligen och reser mycket och är fortfarande i bra skick.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Jahopp... Ja där ser man... Jag har i alla fall bara läst positiva tester på Siberia headset, även nåt test där de ansågs bättre än Razer's.

Så jag tror inte de är så dåliga som ni får dem att framstå!

Du läser recensioner. Jag ägde lurarna.
Recensioner, vare sig det är mina ord eller ord från någon hemsida, så är det subjektivt och inte absolut fakta.

Men - jag har också läst enbart bra saker om Siberialurarna. Trots det tycker jag de är bland de sämsta lurarna jag har använt. Till och med Creative lyckades bättre med sina billiga Fatality-lurar (minus komforten för öronen kanske).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Steelseries Siberia V2 skulle jag och väldigt många andra rekommendera, kör på det så blir du nöjd!

+1 Micken är underbar med

Visa signatur

DunderdatorN ZOMFG:

Intel core 2 duo E6600 2,4ghz @ 2,8Ghz | XFX Radeon 4850 "XXX" | Creative fatality | 1500gb HDD 7200rpm | 2gb corsair 800mhz | Intel bad axe 2 mobo | 12890p i 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Jag hade ett par Steelseries 5hv2 men tyckte inte om dom och skaffade Logitech G35 istället dom älskar jag.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Du läser recensioner. Jag ägde lurarna.
Recensioner, vare sig det är mina ord eller ord från någon hemsida, så är det subjektivt och inte absolut fakta.

Men - jag har också läst enbart bra saker om Siberialurarna. Trots det tycker jag de är bland de sämsta lurarna jag har använt. Till och med Creative lyckades bättre med sina billiga Fatality-lurar (minus komforten för öronen kanske).

Jo, det är klart.

Men vad var det som var dåligt med dom då?

Jag ska också skaffa nya hörlurar, och då kan det ju vara bra att veta.

Och sen är det väl inte så värst lätt att byta dem när man brutit förpackningen..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Jo, det är klart.

Men vad var det som var dåligt med dom då?

Jag ska också skaffa nya hörlurar, och då kan det ju vara bra att veta.

Och sen är det väl inte så värst lätt att byta dem när man brutit förpackningen..?

Min erfarenhet sträckte sig så pass som dålig passform, "kuddarna" på själva lurarna var klumpigt och hade en otäck läderliknande textur, vikten var något för hög och själva ljudet - både i spel och musik kändes otroligt torr och "burkig". Virtuellt ingen bas alls och det kändes i stil med de där näst-intill-gratislurarna från Deltaco som skolor brukar köpa in för 69kr paret.

Det är min erfarenhet. Jag lämnade tillbaka lurarna två-tre timmar efter jag köpte dem, de var lite för dåliga i mina mått.

Sedan kan du utan vidare lämna tillbaka en produkt och få full ersättning även om förpackningen är bruten eller inte så länge du inte överskrider tiden för öppet köp, vilket (om jag minns rätt) enligt lag ligger på trettio dagar. Om det inte är trettio dagar så är det åtminstone två veckor. Lite osäkert exakt hur länge.

Du har rätten på din sida. Men du ska ändå alltid se till att ha med alla väsentligheter vid byte, kanske inte exakt alla plastpåsar och skräp, men manualer, skivor och dylikt. Själv handlade jag hos Webhallen och det var absolut inga konstigheter - jag sa bara att jag ville lämna tillbaka lurarna för jag inte var nöjd med dem och det fanns absolut ingen diskution, det är ju trots allt inget konstigt.

Byt, byt, byt tills du är nöjd.

Permalänk
Medlem

Själv har man razer barracuda och tycker att dom är riktigt bra. hadde siberia v1 förut som ja tycker var mycket sämre då micen inte satt inbygg i headsetet utan löst vid sidan

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt på Teknikmagasinet i Birsta och det var inga problem alls att byta.

Personligen så tycker jag att V1 verkar bättre. Polaren ska ta med sina V2 imorrn då jag ska bygga hans dator så vi kan jämföra litegrann.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Min erfarenhet sträckte sig så pass som dålig passform, "kuddarna" på själva lurarna var klumpigt och hade en otäck läderliknande textur, vikten var något för hög och själva ljudet - både i spel och musik kändes otroligt torr och "burkig". Virtuellt ingen bas alls och det kändes i stil med de där näst-intill-gratislurarna från Deltaco som skolor brukar köpa in för 69kr paret.

Det är min erfarenhet. Jag lämnade tillbaka lurarna två-tre timmar efter jag köpte dem, de var lite för dåliga i mina mått.

Sedan kan du utan vidare lämna tillbaka en produkt och få full ersättning även om förpackningen är bruten eller inte så länge du inte överskrider tiden för öppet köp, vilket (om jag minns rätt) enligt lag ligger på trettio dagar. Om det inte är trettio dagar så är det åtminstone två veckor. Lite osäkert exakt hur länge.

Du har rätten på din sida. Men du ska ändå alltid se till att ha med alla väsentligheter vid byte, kanske inte exakt alla plastpåsar och skräp, men manualer, skivor och dylikt. Själv handlade jag hos Webhallen och det var absolut inga konstigheter - jag sa bara att jag ville lämna tillbaka lurarna för jag inte var nöjd med dem och det fanns absolut ingen diskution, det är ju trots allt inget konstigt.

Byt, byt, byt tills du är nöjd.

Jahopp, men det kanske är krångligare att byta om man köper över nätet... Brukar bli billigare över nätet, men byten blir oftast svårare. Vet ni om det går att gå in på inets affärer och byta, om man har köpt från deras webbhandel?

Får väl kanske ta en titt på razer lurarna också då, synd bara att de vanliga affärerna inte har såna här prylar liggandes så man kan gå och "klämma" på dem... Lite svårt att göra ett beslut när man bara sett dem på bild på nätet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Jahopp, men det kanske är krångligare att byta om man köper över nätet... Brukar bli billigare över nätet, men byten blir oftast svårare. Vet ni om det går att gå in på inets affärer och byta, om man har köpt från deras webbhandel?

Får väl kanske ta en titt på razer lurarna också då, synd bara att de vanliga affärerna inte har såna här prylar liggandes så man kan gå och "klämma" på dem... Lite svårt att göra ett beslut när man bara sett dem på bild på nätet.

Undvik nätbutiker för sådana här artiklar som handlar mycket om passform och personliga preferenser - det är ju lite annat om man köper t.ex. datorskärmar, hårdvara och annat där det sällan blir att man har anledning att just byta.

Köper du från Inets nätbutik ska du nog kunna lämna tillbaka produkter i fysiska butiken. Det låter ju inte speciellt konstigt. Men du kan ju alltid fråga i butik om du kan prova lurarna du är ute efter. Kanske, kanske inte. Men de proffsigare butikerna ska inte ha några egentliga invändningar alls.

Permalänk

Är det någon som har provat något Ace Of Swedens headset? För att ligga under 200:- så ser dom rätt seriösa ut... ?

Finns på inet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gargamel123
Är det någon som har provat något Ace Of Swedens headset? För att ligga under 200:- så ser dom rätt seriösa ut... ?

Finns på inet.

Ett sådant headset skulle jag inte ens fundera på om vi inte snackar för kanske skolor och liknande miljöer där man behöver många till så lite pengar som möjligt. De är nog bland det sämsta du kan få tag på.

Permalänk
Medlem

Hur är det med Mionix Keid 20 då?

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10

Permalänk
Medlem

Hade själv svårt att bestämma mig för headset, tittade på steelseries siberia v2 eftersom att jag hade kört med icamat siberia jävligt länge innan.
Men v2 kändes plastigare, så jag började kolla på razer megalodon och sådär men kom tillslut fram till att utbudet verkligen suger bran headsets...
Så jag köpte mig ett par riktiga hörlurar (AKG K601) och kör med gamla icemat micen, fan vad nöjd jag är

Edit: Ljudet kändes dock konstigt i vissa spel till en början, men jag blev snabbt van. Hade ju setat med icemat lurarna ruggigt länge så det är väl inte så konstigt kanske.