Underskattat MMO EQ2!

Permalänk
Medlem

Wow är roligare, gillar deras nya lfg system bättre oxå. Enda jag kommer på som Eq2 har bättre är deras auctionhouse system.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennne
Testat det också 2 gånger innan, testade det igen och nu är det sjukt skoj! Grafiken är långt från pissig (om du inte har värdelös dator men vad förväntar du dig då!?).
Dåligt Fightingkänsla jämfört med vad?

Jag förväntar mig bra grafik om det ska vara något att ha typ Vanguard, LOTRO eller AOC. Fightingkänslan är betydligt bättre i WOW, AOC, LOTRO och MO.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker vissa kan ta och tagga ner lite. Strunta i att diskutera EVE - vi pratar om EQ2. Personligen måste jag säga att det var galet lågt pris för alla spelen.
Kanske skulle man slå till? Det handlar ju trots allt bara om en pizza

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Jag tycker vissa kan ta och tagga ner lite. Strunta i att diskutera EVE - vi pratar om EQ2. Personligen måste jag säga att det var galet lågt pris för alla spelen.
Kanske skulle man slå till? Det handlar ju trots allt bara om en pizza

Lol. en pizza är inte dumt.

Permalänk

Hemskt fult spel

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Ett bilspel. Mat. En säng.

Dessutom är ju WoW helt klart snyggare än EQ2's tafatta försök till realistisk grafik. Jag testade också EQ2 förut och det var helt värdelöst i dom två eller tre dagarna jag plågade mig själv.

This.

Ang. EVE så spelade jag trialen och sure, det var jävligt roligt - men jag betalar hellre för wow.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Gillar inte grejjen med att man måste ha steam för att spela det och har man redan ett konto får man inte 30 dagars spel tid, känns rätt värdelöst imo. lika bra o göra nytt konto då iom att man inte har så hög level sen innan...

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimmeh
Gillar inte grejjen med att man måste ha steam för att spela det och har man redan ett konto får man inte 30 dagars spel tid, känns rätt värdelöst imo. lika bra o göra nytt konto då iom att man inte har så hög level sen innan...

Du måste inte ha steam för att spela det, du kan ladda ner deras egna streaming client. Du måste bara köpa det på steam. Du får en produktnyckel som du sedan aktiverar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Jag förväntar mig bra grafik om det ska vara något att ha typ Vanguard, LOTRO eller AOC. Fightingkänslan är betydligt bättre i WOW, AOC, LOTRO och MO.

Om du har en värdelös dator kan du inte förvänta dig bra grafik. EQ2 är inte bäst optimerat men om du har en hyfsad dator får du helt okej spel.
Lotro är bättre texturerat på vissa ställen (Tummen upp på lotro btw skit bra spel) men Lotro och EQ2 är enl. mig ungefär equal, EQ2 har tex. bättre effekter.

Sen att du jämför grafiken med spel som kom ut dels 3 år senare (4 år för AoC) är ju jätte duktigt av dig. EQ2 grafiken är bra SPECIELLT med tanke på att det är 5 år gammalt.

Gå och lägg dig, mortal online har ett "fps" fightingsystem självklart är det bättre då.

På vilket sätt är WoW och lotro så överlägset? jag har kört båda LÄNGE och kan säga att det är lika mycket känsla i alla tre spelen. AoC är ett fail spel så det hjälper inte att deras combat är lite mer intressant

Permalänk
Medlem

Varför rekomendera ett spel som har grafik som var bra för fem år sen? endel MMORPG har nån sorts fördröjning som gör att man tappar all känsla EQ2 och Vanguard är sådana det är inte LOTRO och WOW.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Varför rekomendera ett spel som har grafik som var bra för fem år sen? endel MMORPG har nån sorts fördröjning som gör att man tappar all känsla EQ2 och Vanguard är sådana det är inte LOTRO och WOW.

Varför skulle inte ett sånt spel vara bra då? Grafik är inte allt. Och FYI wow släpptes samtidigt som EQ2. Och om du tittar närmare på texturerna i wow ser du hur pass dåliga dem är.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wRRM
Saken med eve online är att det tar ett antal månader innan man har rätt skills för att det ska kunna bli roligt. Sen att många missions är samma om och om igen är inte heller det roligaste. Visst när man kommer över level 2 mission gränsen kanske det börjar bli roligt men innan dess är det ganska långtråkigt. Men som sagt det är en smaksak vad man tycker är roligt.

Man spelar inte eve för att köra missions...............................................

Dock ser EQ2 riktigt bra ut med allting maxat, mitt 5850 klarar dock tydligen inte det så jag skiter totalt i spelet, PLUS att ingen är under level 80 i spelet så om man vill levla så är typ grinding enda sättet ( Quest Grind, yay! )

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Man spelar inte eve för att köra missions...............................................

Dock ser EQ2 riktigt bra ut med allting maxat, mitt 5850 klarar dock tydligen inte det så jag skiter totalt i spelet, PLUS att ingen är under level 80 i spelet så om man vill levla så är typ grinding enda sättet ( Quest Grind, yay! )

Där har du fel, det är otroligt många som är under 80, det finns minst 5-10 personer i varje level område (10-20)(20-30)(30-40) osv. Mitt 4870 maxar spelet i 1920x1200 så ditt borde också göra det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Varför rekomendera ett spel som har grafik som var bra för fem år sen? endel MMORPG har nån sorts fördröjning som gör att man tappar all känsla EQ2 och Vanguard är sådana det är inte LOTRO och WOW.

Hahaha! Oh tack så mycket you've made my day Alltid najs att börja dagen med att skratta.
Lotro är teh game of fördröjning, det är fördröjning som tusan men det är en del av deras combat system och personligen gillar jag det. Ja i deras nya expansion är det mycket mindre fördröjning om man så väljer. WoW har en väldigt "instant" fightingsystem och det fungerar för det spelet. Lotro har fördröjning och det fungerar i deras spel och ger en bra känsla för att det känns mera riktigt (vem tusan hackar på en kille med en tung yxa 20 gånger i sekunden) i EQ2 har de en blandning av de 2 systemen och det fungerar bra.

Och angående Grafiken, ja det spelet hade bra grafik för fem år sen, men det är det spel som scalar bäst med åren också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennne
Hahaha! Oh tack så mycket you've made my day Alltid najs att börja dagen med att skratta.
Lotro är teh game of fördröjning, det är fördröjning som tusan men det är en del av deras combat system och personligen gillar jag det. Ja i deras nya expansion är det mycket mindre fördröjning om man så väljer. WoW har en väldigt "instant" fightingsystem och det fungerar för det spelet. Lotro har fördröjning och det fungerar i deras spel och ger en bra känsla för att det känns mera riktigt (vem tusan hackar på en kille med en tung yxa 20 gånger i sekunden) i EQ2 har de en blandning av de 2 systemen och det fungerar bra.

Och angående Grafiken, ja det spelet hade bra grafik för fem år sen, men det är det spel som scalar bäst med åren också.

Jag har spelat LOTRO i drygt ett år och inte lidit av det, mycket märkligt :D.
Det kan vara så att vi inte talar om samma sak eller också är du ett fanboy som inte vill/kan förstå vad jag menar. Men jag är ju som sagt ingen expert på EQ2 :D.

Permalänk
Medlem

@HAZ
Både jag och Bennne har spelat lotro en längre tid. EQ2 är inte turbaserat och fördröjning är inget man känner av, det är precis likadant som t.ex. Lotro. Du yttrar dig om EQ2 som om du visste allt om det. Att spela ett spel 15-20 minuter ger oftast ingen uppfattning om själva spelet. Det är som när vista kom och folk hade "hört" hur dåligt det var när det i själva verket inte var speciellt dåligt. Men sure alla har olika uppfattningar och smak när det gäller spel.

Permalänk
Medlem

Jag säger som Najk, pizza istället för EQ2.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Varför rekomendera ett spel som har grafik som var bra för fem år sen? endel MMORPG har nån sorts fördröjning som gör att man tappar all känsla EQ2 och Vanguard är sådana det är inte LOTRO och WOW.

DÄR HAR VI DET FÖR FASIKEN! FÖRDRÖJNINGAR!
Har alltid funderat på varför alla andra mmorpgs suger röv, har iofs inte provat lotro. WAR märkte jag dock inget i men det orkade jag inte börja med då jag redan hade en vettig gubbe i wow

Enda nackdelen med wow i nuläget är att det kostar så jävla mycket att börja spela det. Månadskostnaden kan jag leva med men det är ju skandal att man måste betala över 1000 spänn bara för att kunna spela spelet fullt ut.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
DÄR HAR VI DET FÖR FASIKEN! FÖRDRÖJNINGAR!
Har alltid funderat på varför alla andra mmorpgs suger röv, har iofs inte provat lotro. WAR märkte jag dock inget i men det orkade jag inte börja med då jag redan hade en vettig gubbe i wow

Enda nackdelen med wow i nuläget är att det kostar så jävla mycket att börja spela det. Månadskostnaden kan jag leva med men det är ju skandal att man måste betala över 1000 spänn bara för att kunna spela spelet fullt ut.

Vissa sidor har ju packet med typ vanilla och bc för 200kr, wotlk kostar dock lite mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Jag säger som Najk, pizza istället för EQ2.

Najk sa att spelet kostar lika mycket som en pizza inte att han helre köper en pizza >.>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wRRM
Najk sa att spelet kostar lika mycket som en pizza inte att han helre köper en pizza >.>

Det är väl sak samma vad man väljer pizza tar 10 minuter att käka, EQ2 kul i 10 minuter ungefär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Det är väl sak samma vad man väljer pizza tar 10 minuter att käka, EQ2 kul i 10 minuter ungefär.

Om du bara spelade EQ i 10 minuter så förstår jag varför du tycker det är så tråkigt. Inget spel är roligt i 10 minuter. Att du ens deltar i den här disktutionen är för mig en gåta.

Permalänk
Medlem

EQ2 PvP är intressant, särskilt att man kan PvP'a seriöst med endast en låglevlad char. Problemet är att för att göra en bra char så måste man antingen känna någon som har spelat det innan eller ha spelat det själv en längre tid.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennne
Va heter den där buff addonen på vänster sida längst upp? hade varit skönt att ha så

Den är en del i ProfitUI Reborn, men tror nog du kan hitta något liknande på http://www.eq2interface.com/.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vRRM
Du måste inte ha steam för att spela det, du kan ladda ner deras egna streaming client. Du måste bara köpa det på steam. Du får en produktnyckel som du sedan aktiverar.

Du kan även starta det från EQ2.exe och patcha innan du spelar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wRRM
Najk sa att spelet kostar lika mycket som en pizza inte att han helre köper en pizza >.>

Det stämmer hehe.

Äh, vafan, jag "offrar" 50 spänn för hela paketet och provar på spelet! Har varit påväg att köpa det många ggr tidigare, men att nu få alla expansionerna i ett för det priset... billigare än så blir det inte...

Edit: Vad är det man ska köpa på Steam: Shadow Oddysey eller Rise of Kunark starter pack?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Det stämmer hehe.

Äh, vafan, jag "offrar" 50 spänn för hela paketet och provar på spelet! Har varit påväg att köpa det många ggr tidigare, men att nu få alla expansionerna i ett för det priset... billigare än så blir det inte...

Edit: Vad är det man ska köpa på Steam: Shadow Oddysey eller Rise of Kunark starter pack?

Shadow Oddysey, annars missar du Shadow oddysey expansionen (25kr extra )

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennne
Shadow Oddysey, annars missar du Shadow oddysey expansionen (25kr extra )

Sådär... beställt! Får skippa en pizza då så det går jämt ut haha.
Men jag läste tidigare i tråden att man fick 1,5 månads speltid istället för de ordinarie 30 dagarna, fast bara om man installerade klienten och inte visa Steam, eller hur låg det till med detta?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Sådär... beställt! Får skippa en pizza då så det går jämt ut haha.
Men jag läste tidigare i tråden att man fick 1,5 månads speltid istället för de ordinarie 30 dagarna, fast bara om man installerade klienten och inte visa Steam, eller hur låg det till med detta?

Antaglien syftade personen på att Man kan skapa ett trial konto (14 dagar)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
DÄR HAR VI DET FÖR FASIKEN! FÖRDRÖJNINGAR!
Har alltid funderat på varför alla andra mmorpgs suger röv, har iofs inte provat lotro. WAR märkte jag dock inget i men det orkade jag inte börja med då jag redan hade en vettig gubbe i wow

Enda nackdelen med wow i nuläget är att det kostar så jävla mycket att börja spela det. Månadskostnaden kan jag leva med men det är ju skandal att man måste betala över 1000 spänn bara för att kunna spela spelet fullt ut.

Över 1000 spänn ?! =/

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=115159
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=207286

Näää nog var det ett tag sedan du kollade priserna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
Över 1000 spänn ?! =/

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=115159
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=207286

Näää nog var det ett tag sedan du kollade priserna

Tror iofs han talar om månadskostnaden, den totala årskostnaden dvs.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.