Flimmer över hela skärmen (bilder finns) Vad är trasigt?

Permalänk
Medlem

Flimmer över hela skärmen (bilder finns) Vad är trasigt?

Som rubriken lyder och jag undrar vad det kan vara som är problemet? vilken komponent är det som inte fungerar alltså, vad tror ni?

Tagit ett par bilder som visar hur "flimmret" är över hela skärmen...

Skärmen stänger av sig efter windows loadingen (datorn kommer alltså inte till skrivbordet skärmen lägger ner innan) är klar och det vet jag inte heller va de kan bero på, en sak är säker de är att någonting i datorn är sönder.

nyss köpt ett HD5850 som jag vill kunna använda tillsammans med lite annat jag tänkt köpa men jag vill först veta vad ni tror är "sönder" så jag kan köpa nytt..

Mycket tacksam för svar

Permalänk
Medlem

ursäkta om jag stör men måste verkligen veta

Med största sannolikhet är det väl grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Det är grafikkort artifecter om du har överclockat det så sänk ner isåfall lämna den till garranti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fatalty
Det är grafikkort artifecter om du har överclockat det så sänk ner isåfall lämna den till garranti

garantin finns inte kvar och sen är det ju ett Geforce 7600gt kort så de gör inte så särskilt mycket.. sen har jag heller inte överklockat något. men är det helt säkert att det är grafikkortet som är problemet? för jag har som sagt ett HD5850 som jag kan sätta in isf

Permalänk
Medlem

Likadant på min pappas laptop med Geforce Go 7xxx

Troligtvis grafikkortet som är trasigt.

Visa signatur

E6600 3,0 Ghz | Corsair 2048 mb 800 mhz | 9600GT 512 mb PhysX | 320 GB x 3 | Razer diamondback 3G | Qpad CT Large | Corsair VX450Watt | Gigabyte GA-E7AUM-DS2H

Permalänk
Medlem

Det är grafikkortet som felar.
Men vad har du i övrigt i datorn? Nätagg?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd

glapp

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem

The Matrix!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

E6600 2,4Ghz
580W hiper nätagg (köpt 550w corsair som ska sättas in efter nu detta problemet nu verkar löst)
Asus P5B
4gb PC6400 ram

Jag vet att grafikkortet är rejält overkill men jag har tänkt uppgradera resten i datorn inom ett par månader

när det nya nätagget kommer ska jag sätta in 5850 och prova om de fungerar

Permalänk
Medlem

Prova med att sätta in det nya nätagget med gamla grafikkortet, jag tror att det är nätagget som spökar. Funkar det inte annars så stoppa i 5850.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare