Kan man få paket på julafton?

Permalänk
Medlem

dom var klara för avhämtning den 22:a tidigt på kvällen och är i samma läge fortfarande

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Jodå men onsdagen den 23 var baske mig inget annat än vanlig vardag. Utom tydligen för Postens kuskar

Precis min tanke.:P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Har inte paketen rört sig den 23e?

Mitt paket har avancerat lika mycket som en sköldpadda fastgjuten i cement.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Hm, Undra ifall dom kanske har levererat paketen, men inte har uppdateras posten's hemsida? :p..får väl hoppas ;<..

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Medlem

Nix pix, har inte anlänt hos min lokale mjölknasare som också agerar postombud, var personligen nere och inspekterade allt på den sista lasten dom fick

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Akta dig för julmusten

Köp inte Eldorados Juldito.:P Magen protesterar är som att käka kol.:(:S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conradiminja
Samma här..

23 dec kl 14:33 Stockholm, Sorterad
22 dec kl 19:11 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Vill ha mitt 5970 nuuu :(...Man blir ju otålig som ett barn här ;p...

Man blir ju det, nu måste man sitta och vänta i 4 kanske 5 dagar om man har otur - en hel vecka nästan ju.:(:/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Nix pix, har inte anlänt hos min lokale mjölknasare som också agerar postombud, var personligen nere och inspekterade allt på den sista lasten dom fick

Helt hopplöst med dessa nya postombud:(:

1. Jag skulle hämta paket, Neger Greger denne hävdar man måste ha postavi-->Ringer Posten som meddelar det räcker med kollinummer-->Greger hävdar avin-->blir putt ringer upp posten hos Greger-->Greger svänger 180 grader och menar att det går bra med kollinummer-->vadan detta undrar jag-->Han: "Jo det är svårare att slå in på datorn med nämnda nummer".-->Jag tänker: "Jävla Greger han vill blott pengar tjäna men ej hjälpsam vara. Men för mig blev detta en promenadseger".:P:D;)

2. Skulle ha ut en reklamationsblankett (hade jag haft skrivare hade jag skrivit ut en själv) för att reklamera skrivare: Greger hävdar att de inte tillhandahåller dessa blanketter-->jag kollar med posten som säger postombuden ska tillhandahålla dessa-->Jag glad och lycklig frågar Greger om han vill att vi ringer posten tillsammans?:D-->Han: "Vaför de vara?"-->"Bra då kan du skriva ut blanketten direkt.;):D

Det mångkulturella Sverige har sina barnsjukdomar.:P Fast dom är gulliga på sitt vis: Man frågar efter vara Y men dom svarar inte på frågan och säger att de har vara X till försäljning.:)

En rökare i kön ville ha X cigg-paket Greger inte hade. Greger sa att paket Y är precis samma smak/nikotinhalt som paket X. Den rökande kunden hävdar att så inte är fallet. Jo då menar Greger. Kunden undrar om Greger är rökare vilket han inte är men säger att "säljaren"/grossisten sa att....".

Röker inte själv men måste ge rökaren en poäng i det anförda.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

haha..Enkronan, Du har lyckats förvirra mig :p...

Men men, Får väl hoppas att man har ett sms AVI snart / på månag ;(.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conradiminja
haha..Enkronan, Du har lyckats förvirra mig :p...

Men men, Får väl hoppas att man har ett sms AVI snart / på månag ;(.

Du får läsa noga.:D;) Poängen var att det inte är lätt med postombud som inte vill vara postombud men som är det för att de vill få mer kunder och tjäna pengar.:) Jag tycker alla borde ha sms-avi istället för pappersavi: det är inte alla bolag som skickar ut kollinummer via sms/eller ens numret/alt. tar betalt för det, utan man får snällt vänta på papperslappen.:P

För övrigt hoppas jag att du haft en riktigt God Jul med familj, släkt och vänner.:) ^^

Jag har samma förhoppning som dig att paketet dyker upp på måndag.:):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

DHL jobbade iallafall flitigt fram tills julaftons morgon..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
DHL jobbade iallafall flitigt fram tills julaftons morgon..
http://img188.imageshack.us/img188/7983/dhlship.jpg

That's nice.:):D (Det kanske de måste göra just för att kunna konkurrera med övriga fraktbolag?):P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Du får läsa noga.:D;) Poängen var att det inte är lätt med postombud som inte vill vara postombud men som är det för att de vill få mer kunder och tjäna pengar.:) Jag tycker alla borde ha sms-avi istället för pappersavi: det är inte alla bolag som skickar ut kollinummer via sms/eller ens numret/alt. tar betalt för det, utan man får snällt vänta på papperslappen.:P

För övrigt hoppas jag att du haft en riktigt God Jul med familj, släkt och vänner.:) ^^

Jag har samma förhoppning som dig att paketet dyker upp på måndag.:):D

Haha, nu när jag läste den riktigt noga fattade jag den :p.
Och ja, Sms avi är så mycket enklare och snabbare än pappers avi. Alla borde ha det !

Hoppas detsamma angående julen :D. Hade det riktigt trevligt här. Kan väl önska Gott nytt år i förskott ;).

Sjukt vad otålig jag har blivit nu

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conradiminja
Hoppas detsamma angående julen :D. Hade det riktigt trevligt här. Kan väl önska Gott nytt år i förskott ;).

Sjukt vad otålig jag har blivit nu

Jo jag vet man blir mer och mer otålig för var dag som går.:P:/ *vill ha nuu*:D

Hoppas du får ett bra nytt år du med.^^:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Hehe, satt och spelade precis och så hör man att iphonen vibrerar, och så springer jag dit lycklig och tror att det är ett sms avi..men icke :<...var någon jävla reklam från telia.. Störigt! ;p.

Skriv här så fort ni har fått erat sms avi / Att orderstatusen har ändrats på postens hemsida !

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conradiminja
Hehe, satt och spelade precis och så hör man att iphonen vibrerar, och så springer jag dit lycklig och tror att det är ett sms avi..men icke :<...var någon jävla reklam från telia.. Störigt! ;p.

Skriv här så fort ni har fått erat sms avi / Att orderstatusen har ändrats på postens hemsida !

Jo tack >.< jag vet hur det är: fick med ett sms och *hoppades* men ack vad vad störigt fick ett sms från nån nån som ville ha 100 kr.:P :/

Det kan du ge dig :DDEN:D på att jag kommer skriva så fort jag fått sms och paket.^^:D

Tack och lov slipper jag reklam: har men hemligt nr slipper man sånt.:)

Är det du som är den berömda leguanen som drog till Ulricehamn?;):P

En leguan ifrån Borås djurpark hade rymt.
Skötarna sprang omkring som yra höns.
Leguanen hade redan hunnit till Ulricehamn.
Skam, skam, på torra land!

Övervakningskameran hade missat en liten fläck.
Där såg leguanen till att bli utburen i en säck.
Varanen, babianen och alla andra kolla på.
Dom visste det var så här det skulle gå!

Spring så fort dig benen bär, du listiga leguan.
Föreståndar'n här vill se dig hängd i en lian.
Han är ursinnig och bitter, blodad är hans tand.
Skam, skam, på torra land!

Ödla ifrån öknen, du blåste dom totalt.
Dom trodde allt var lugnt, men deras misstag blev fatalt.
Koalan, kakaduan och salamandern säger hej.
Och du! Låt dom aldrig hitta dig!

Refr:
Hej, hej, hej, hej hejdå!
Farväl Leguan!
Hej, hej, hej, hej hejdå!
Farväl Leguan!
Kanske ses vi aldrig mer,
eller så gör vi det,
och tar en öl på stan.
Hejdå Leguan!

Vi får ta en öl på stan efter sms-avin.;):D xD

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Om Neger Gregers postombud funkar så är det 19 timmar innan man kan hämta ut sitt paket.:P *hoppas det dyker upp på måndag*:D

Jag sa tidigare att jag hade förståelse för att det var julafton, men nu känns det som att förståelsen har minskat drastiskt.:P:/ Man ville kunna montera och pyssla i mellandagarna.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Om Neger Gregers postombud funkar så är det 19 timmar innan man kan hämta ut sitt paket.:P *hoppas det dyker upp på måndag*:D

Jag sa tidigare att jag hade förståelse för att det var julafton, men nu känns det som att förståelsen har minskat drastiskt.:P:/ Man ville kunna montera och pyssla i mellandagarna.:)

Äh här har du något att pyssla med http://www.jesusdressup.com/

Permalänk

Enkronan: Du är en riktigt rolig person haha :p. Visst, Jag är upp för att ta en öl någongång, Ska ju snart upp till stockholm för att hjälpa min syster att flytta. Så kanske kan ske då ;).

Och ja... Man får hoppas att posten är snabb :p, tror dock inte att mitt kort kommer att komma på måndag, tror på tisdag istället. då den senaste uppdateringen var den 23e dec, 14:33 i stockholm "sorterad" :p..Men men..Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge ;).

Och tack ":)" xP

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conradiminja
Enkronan: Du är en riktigt rolig person haha :p. Visst, Jag är upp för att ta en öl någongång, Ska ju snart upp till stockholm för att hjälpa min syster att flytta. Så kanske kan ske då ;).

Och ja... Man får hoppas att posten är snabb :p, tror dock inte att mitt kort kommer att komma på måndag, tror på tisdag istället. då den senaste uppdateringen var den 23e dec, 14:33 i stockholm "sorterad" :p..Men men..Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge ;).

Och tack ":)" xP

Jo låter soft vi får försöka pricka in ölen.^^

Jo jag misstänkte att du skulle hjälpa syrran att flytta...det var väl ofrånkomligt i det långa loppet...stackar'n;):

"Syster min är denna tös.
Fyra barn och arbetslös.
Inte längre ung och vild,
fyrti bast och skild.
Ganska vresig av sig nu,
denna före detta fru.
Skönhet, lycka, älskogshopp,
det har hon givit opp."

OT: Fasen blir *orolig* när du säger att man kommer få på tis istället.:( Jag har samma "post-status" (nej inte posttraumatisk stress:P Kanske man får post-stress när man betalar räkningar över posten med tanke på deras priser dom tar för att bet. densamma) som dig. Riktigt segt och vänta ända till tisdag när man hoppas på måndag och dessutom sitter här och försöker får denna dagen att gå fortast möjligt.:P:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst enligt §1.3*