Permalänk
Medlem

identifiera mitt kort!

Tjenare!
Skulle behöva hjälp med att få ett grafikkort identifierat.
Jag behöver nämligen drivisar till det, och de fixar jag efter att det har identifierats.
det har en digital och en analog utgång.
det är ett pci, alternativt ett pci-e kort. CE: märkt.

skickar fler bilder via msn. mc_clancy@hotmail.com

Tack!!! :):)

Visa signatur

asdfg

Permalänk
Medlem

Kan inte klicka på bilderna för och förstora.
Men tanka ner gpu-z och kolla där.

Permalänk
Medlem

Varför inte bara stoppa in de å kolla i tex enhetshanteraren?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

står det inte bara "unidentified video adapter" eller något liknande så länge man inte har drivrutiner?

ett sätt som kan fungera är att starta om datorn så att skärmen fortfarande är på under omstart då brukar man kunna se vad graffet heter precis i början innan post screen. ett fult sätt men har fungerat för mig 1 gång tror du kan frysa bilden med break knappen oxå.

kan man se i gpu-z vad ett kort heter utan drivrutiner? måste testas nån gång

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
står det inte bara "unidentified video adapter" eller något liknande så länge man inte har drivrutiner?

ett sätt som kan fungera är att starta om datorn så att skärmen fortfarande är på under omstart då brukar man kunna se vad graffet heter precis i början innan post screen. ett fult sätt men har fungerat för mig 1 gång tror du kan frysa bilden med break knappen oxå.

kan man se i gpu-z vad ett kort heter utan drivrutiner? måste testas nån gång

du har troligtvis rätt, ja använder SIW, system information for windows, och ja tror det är ungefär som gpu-z. inget kommer upp.

tack för tipset hörredu! vilken är den så kallade break-knappen?

om detta inte funkar vill ja gärna ha fler tips. ska försöka fixa bilderna osså. Edit: Done.

Visa signatur

asdfg

Permalänk
Medlem

Det är ett gammalt Matrox kort i alla fall, ock det är vanlig PCI kontakt något mer var svårt att se kan ju börja leta på deras hemsida

http://www.matrox.com/graphics/en/support/drivers/

Permalänk
Medlem

Stoppa in det datorn, starta upp den, gå in i enhetshanteraren och kolla vad det står under egenskaper - Information, det står under enhetsinstans-ID eller maskinvaru-ID, mitt EN7300LE heter PCI\VEN_10DE&DEV_01D1&SUBSYS_821D1043&REV_A1

Googla på det och du bör hitta vad det heter, sedan går du in på tillverkarens hemsida och tankar ner drivrutinerna.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk

Det ser ut som att det står Matrox 622_02 rev B

på en av bilderna. Kan inte riktigt se, men kolla nogrannare där.

På en annan av bilderna står det dock nånting om matrox rev A,

Men om du tar dom beteckningarna där och googlar vidare på det så lär du nog komma vidare.

Permalänk
Medlem
Permalänk

det är ett matrox 644-03 rev:A

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Medlem

tackar då allihopa! får försöka sparka mig i baken och fixa drivisarna då

Visa signatur

asdfg