Billig Extern Seagate 1TB 699:-

Permalänk
Medlem

Ja asså, själva HD'n är OK men att stänga in den i en värmeisolerande PLASTlåda är helt åt hel...ete fel.

Ta bort plasten, innanför finns ett plåtchassi, se bilder ovan.

Eller så köper du en aluminiumlåda att stoppa den i.

Eller så köper du WD'n med metallchassi.

Permalänk
Medlem

Känns ju tämligen osannolikt att Seagate gjort en extern hårddisk som går sönder för att den är för varm.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

är det garanterat ett Seagate Barracuda 7200.12 32MB som sitter i denna externa hårddisk isåfall är det väl likvärdigt köp jämfört med WD element samt mybook?

hur är era externa diskar brummar dom? en på prisjakt omdöme skrev att hans brummade.

Permalänk
Permalänk
Medlem

har några mybook hårddiskar den nyaste brummar detta beror på resonans och inte själva hårddisken?

kan man reklamera sådan hårddisk eller anses det acceptabelt?

Permalänk

Jag har bytt min disk en gång på grund av att den klickade oroväckande. Utbytesdisken är väl lite tystare men den klickar också så där mekaniskt trevlig.
Ska åka tillbaka med denna också. Litar inte en sekund på diskar som låter onormalt. Hela Internet verkar vara fullt av folk som fått klickande diskar.

Skulle absolut inte rekomendera att köpa denna disk.

Drar upp tråden då jag har sett att disken säljs på kampanj på ett flertal ställen. Varning!

Permalänk
Medlem

Kollade min sergate nu (inköpt igår) och visst är det en 7200.12 i den.

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats att ha sönder utgångarna bak på externa, tog ut hårddisken och provade den "internt" och den fungerar som den ska trots "incidenten"..

Men det är okej med hårddisken, alltså de går bra att montera den och ha den som intern?. För det är väl en hårddisk som vilken annan som helst?

Permalänk
Medlem

Ja, men garantin på det serie-numret kan du nog glömma nu.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Ja, men garantin på det serie-numret kan du nog glömma nu.

Enligt Seagates supportsida gäller garantin. Däremot gäller inte garantin i butiken, så skicka den direkt till Seagate.