g2play är scammers.. rejält.

Permalänk
Medlem

Dom köper nycklarna i länder som säljer spel jävligt billigt sen säljer dom till europa. Detta kallas gråimport och är INTE olagligt! Sluta skriv en massa saker ni bara hittar på eller tror.
Det är samma som som du själv åker till USA och köper ett par jeans för 200kr som i Sverige kostar 800kr. Har du gjort nåt olagligt då? Nej, men du har gråimporterat.

Företagen som bannar dessa nycklar gör däremot något olagligt men dom räknar med att ingen stämmer dom över en summa på några hundralappar och därmed fortsätter dom.

Alltså, g2play gör inget olagligt, företagen som bannar nycklar gör dock något olagligt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
företagen som bannar nycklar gör dock något olagligt.

Är du säker på det?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Entusiast

Företag får väl göra hur de vill med sina nycklar, står säkert i deras EULA någonstans. Vill de inte att G2play ska få sälja deras produkter så är det väl klart att de kan sätta emot..

Edit: är inte fullt insatt i hur lagar om detta fungerar, bara en åsikt

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Steam bannar gråimport nycklar vad jag vet. Men även om det skulle vara olagligt, vad har den enstaka individen att sätta emot?

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandless
Steam bannar gråimport nycklar vad jag vet. Men även om det skulle vara olagligt, vad har den enstaka individen att sätta emot?

helt rätt, Steam bannar de eftersom g2play är "inte auktoriserade återförsäljare" som de skrev efter att jag fick MW2 inköpt hos g2 play spärrad.
Kontaktade G2play och de bad mig skicka inloggningsuppgifterna till steamkontot...skumt-öppnade ett nytt steam konto för endast MW2 och de fixade det, väldigt fort dessutom.

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Risken är att oavsett om det är lagligt kan det ju vara så att man råkar bryta mot någon paragraf i EULAN om man köper/använer en grå importerad nyckel och blir bannad därför.

Företagen kan ju i princip lägga in vad de vill i EULAN och "ingen" kommer ju att läsa det innan man klickar accept. Sen har man ju sagt att det är ok att banna mig om jag gör något som ni inte tycker om, du kanske kan bestrida avtalet i domstol men vem orkar.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
Funkar skitbra. Sluta klaga

Ska jag sluta klaga på g2play när dom inte ens förstår engelska och kan fixa skiten när man får helt fel nyckel? javisst.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Jag kontaktade G2Play då min nyckel till Kaspersky Internet Security 2010 blev bannad för ett tag sedan, men har inte orkat att fixa något åt det förrens nu. Kontaktade dem sent igårkväll o fick svar redan efter nån timme. Svarade på det, då de ville ha order-nummer o nyckeln som blev bannad. Efter nån timme igen så fick jag en nyckel. Det bästa är att den här nyckeln är sprillans ny (365 dagar kvar tills den löper ut) och den jag hade som blev bannad, var det typ 270 dagar kvar på.

Jag fick kort sagt extremt bra support som var både kortfattig och snabb, samt en sprillans ny nyckel helt gratis. Kan säga som såhär: G2Play är inte scammers

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Har handlat steam spel därifrån 3 ggr & det har fungerat finfint

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Inaktiv

Tråkigt att det blev en sån missuppfattning på speltiteln. Verkar dock som att man kan fälla alla företag i samma kategori om någonting går fel, nån gång.

Att fela -är- mänskligt, men du har säkert bara råkat växla e-post med en understimulerad tolvåring med hårväxtproblem.

Kan du inte prova skicka ett nytt ärende? Se om nästa person i ledet kanske är lite vettigare?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Segas
Tråkigt att det blev en sån missuppfattning på speltiteln. Verkar dock som att man kan fälla alla företag i samma kategori om någonting går fel, nån gång.

Att fela -är- mänskligt, men du har säkert bara råkat växla e-post med en understimulerad tolvåring med hårväxtproblem.

Kan du inte prova skicka ett nytt ärende? Se om nästa person i ledet kanske är lite vettigare?

Mänskligt att fela ja, men när dom vill ha ens EPOST att logga in på så tänker man: Är dom verkligen så dumma i huvudet? Tänker ju förfan aldrig ge ut min Epost+Pass till nån Asiat i Singapore.

Har skickat kopior på allting jag gjort med nyckeln.
Bild på EADM + Installation + Aktiveringen på hemsidan inkl mailet jag fick från dom, och dom säger att jag försöker att lura dom, ja eller hur..

Då dom har sån jävla kontroll över sina nycklar att dom kan banna en så kan dom väl förfan kolla så att nyckeln stämmer? Tydligen så kan dom inte det, dom säger att man fått en Warhead nyckel men nej det har man ju faktiskt inte alls, och ber en att kontakta EA. Och vad kan EA göra? Ingenting.

Och jag har skickat fler mails efter detta och nu får jag inget svar överhuvudtaget.
Scammers helt enkelt. Och bara för att ett par av er inte haft några problem så betyder inte det att ingen annan haft problem, och lurar dom mig så är dom ju scammers, eller är dom inte det för att ni inte blivit det? Antagligen.. suck.

Edit.
Någon här kan ju prova köpa en Warhead nyckel så får vi se vad ni får för spel

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Okej, det var ju synd att det inte gick att lösa på ett bra sätt. Då har jag fått det bekräftat än en gång att det är en risk att handla från g2play, tack för att du gjorde tråden!

2 av hur många?

Har då inte haft några problem hos g2play och har jag köpt en hel del spel där
En kompis däremot fick fel på sin MW2 nyckel, som många andra även fick pga det var ogiltiga eller vad det nu var om, men så vitt jag vet så fick alla som hade problem en ny nyckel som fungerade

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Alla som läser tråden kan räkna ut att nästan alla köp funkar direkt och majoriteten av problemen fixas snabbt och enkelt. Att du sedan har en liten riskfaktor tycker jag att det utomordentliga priset väger mer än uppför.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av propan
Alla som läser tråden kan räkna ut att nästan alla köp funkar direkt och majoriteten av problemen fixas snabbt och enkelt. Att du sedan har en liten riskfaktor tycker jag att det utomordentliga priset väger mer än uppför.

49 kr för Crysis Warhead på Pixmania.
Väger g2plays pris upp deras problem? nej.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
49 kr för Crysis Warhead på Pixmania.
Väger g2plays pris upp deras problem? nej.

Pixmania är väl ett jävla skitföretag om något.

Kan man byta namn på trådar? I så fall borde du göra det, g2play är uppenbarligen inte ett scamföretag, de skickade bara fel produkt. De brukar fixa sånt om man är trevlig och saklig. Det tvivlar jag på att du var.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
49 kr för Crysis Warhead på Pixmania.
Väger g2plays pris upp deras problem? nej.

Testade faktiskt att köpa det nu, och fick koden

När jag provade aktivera det via EA Download Manager så stod det att koden inte var giltigt konstigt nog. Skrev detta till om och ca 5min senare fick jag svar om att aktivera det via https://profile.ea.com/gamereg.do och då fungerade det.
Loggade därefter in på EA Downloader Manager och där var då både orginal Crysis och Warheads spelen

Hoppas det löser sig för dig

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Pixmania är väl ett jävla skitföretag om något.

Kan man byta namn på trådar? I så fall borde du göra det, g2play är uppenbarligen inte ett scamföretag, de skickade bara fel produkt. De brukar fixa sånt om man är trevlig och saklig. Det tvivlar jag på att du var.

Du tvivlar på att jag var trevlig mot dom? Jasså du får gärna förklara varför istället för att anta. Kan ju skicka kopior till dig, men, nej du var otrevlig mot mig nu så jag vill inte. ;/

Pixmania är helt ok, dock nämnde jag bara dom pga att dom har billigaste priset i sverige, och att propan sa att priset g2play har väger upp misstagen eller nåt. Knappast.

Dom kan ju inte ens fixa ens jävla produkt så hur fan ska man kunna lita på dom i framtiden? Och det är inte så svårt att hålla reda på t.ex Wow nycklar då dom vet vad det är och inget komplicerat med sådana. Crysis och Crysis Warhead har dom tydligen blandat ihop och säger att jag har gjort fel, vardå? Dom säger åt mig att gå till EAs hemsida och skriva in nyckeln, vilket jag redan har gjort, och då stod det 'You have successfully activated Crysis(R), stod inget mer om spelet då, förutom att för att kunna ladda ner det så var man tvungen att ha EADM (download manager) vilket jag tankade ner där, loggade in på mitt nyligen skapade EA konto och laddade ner spelet via EADM. Dom säger att jag INTE ska göra det, lol. Att EADM duplicerar nyckeln, hur fan kan den göra det? Hur fan kan Crysis Warhead bli Crysis? EA har separata nycklar för båda spelen och tvivlar på att man kan aktivera vanliga crysis i warhead och tvärtom.
Isf kan man ju tanka ned olagligt och prova på en sådan kopia och skriva in denna nyckel jag fått i Warhead installation och se om den fungerar, vilket jag tvivlar REJÄLT på att den skulle göra.

Skickade ett screenshot (tror jag kan visa den för dig t.ex om inte imageshack tagit bort den nu) till deras support mail och man får ett svar. Där dom säger att jag försöker lura dom, och då hotar dom med att banna mig från g2play och även nyckeln.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Testade faktiskt att köpa det nu, och fick koden

När jag provade aktivera det via EA Download Manager så stod det att koden inte var giltigt konstigt nog. Skrev detta till om och ca 5min senare fick jag svar om att aktivera det via https://profile.ea.com/gamereg.do och då fungerade det.
Loggade därefter in på EA Downloader Manager och där var då både orginal Crysis och Warheads spelen

Hoppas det löser sig för dig

Jag fick enbart vanliga Crysis. Och dom säger åt mig att man inte ska använda EADM, hur ska man då ladda ned spelet? Står ju på hemsidan även 'Direct Download, EA Download Manager for latest patches etc'

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Jag fick enbart vanliga Crysis. Och dom säger åt mig att man inte ska använda EADM, hur ska man då ladda ned spelet? Står ju på hemsidan även 'Direct Download, EA Download Manager for latest patches etc'

Tror dom menar att man inte ska använda EADM för att aktivera det utan att man ska aktivera det via hemsidan. Så blev det då för mig, fungerade inte via EADM programmet men fungerade via hemsidan.

Sen fattar jag inte hur jag fick både originalet och Warheads efter jag aktiverade en cd nyckel men har då tankat nu och installerar

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Tror dom menar att man inte ska använda EADM för att aktivera det utan att man ska aktivera det via hemsidan. Så blev det då för mig, fungerade inte via EADM programmet men fungerade via hemsidan.

Sen fattar jag inte hur jag fick både originalet och Warheads efter jag aktiverade en cd nyckel men har då tankat nu och installerar

Underligt att du fick båda.
Och jag aktiverade först via hemsidan och sedan loggade jag in på EADM och tankade ned. Men dom förstår inte det.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200