Permalänk
Medlem

Mer minne i HP 311c

Skulle trycka in 1 GB mer i tjejens lilla 311c som har en ledig minnesplats men det verkar inte som att datorn vill starta med det. Har provat 4 (!) st olika moduler med så det verkar jäkligt skumt.

Den ska ju ha DDR3 och jag har provat med hastighet PC8500, dvs 1066 Mhz? När jag startar datorn så är skärmen svart och den kommer ingenstans, den står bara och snurrar.

Nån som har provat trycka in minne i sin och haft samma problem? Tycker det verkar riktigt konstigt. Sannolikheten att jag har 4 trasiga minnen känns ju sådär lagom troligt med.

Permalänk

Såg nån annan som också testa med mera minne i HP 311c Det funkade inte Däremot i min egen Compaq 110C var det inga problem fast det stod max 1GB till den Skulle tro att det även funkar med 4GB Men det är väl skillnad eftersom det sitter DDR2 i den

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Var såg du detta? En länk vore tacksamt

Verkar dock jäkligt konstigt om HP har gjort nån låsning så man inte kan använda minnesporten som från början är ledig! Har läst om massor folk i USA som satt in minnen utan problem, men det kanske är nån liten skillnad på deras 311 och Europas 311c?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apandrak
Var såg du detta? En länk vore tacksamt

Verkar dock jäkligt konstigt om HP har gjort nån låsning så man inte kan använda minnesporten som från början är ledig! Har läst om massor folk i USA som satt in minnen utan problem, men det kanske är nån liten skillnad på deras 311 och Europas 311c?

Ja det verkar ju lite lustigt
Det var nån här på swec som provat med mera minne

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg