Permalänk

Antagningsbesked våren 2010

Godkväll alla kära swecare! Denna tråd är tänkt som ett utlopp för alla glädje bland Sveriges nördar. Vore kul att se vad folk kom in på och om man kanske blir klasskamrater

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Jahopp, nu sadlar man om från ekonom till jurist. I Uppsala. Dricker en redig Macallan just nu bara för att lugna nerverna lite!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Franska 1 i Nice. Skolan heter École France Langue och det är via MDH.

Permalänk
Medlem

Kom in på Läkarprogrammet på Karolinska, funderat på att byta från Lund men tror inte det blir nåt nu till nästa termin.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XerXes
Kom in på Läkarprogrammet på Karolinska, funderat på att byta från Lund men tror inte det blir nåt nu till nästa termin.

Gud va roligt, då är vi två stycken!

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Tekniskt basår, KTH, Haninge. Efter det får vi se vad det blir...

Permalänk
Medlem

Retorik halvfart, läser redan 100% sen tidigare så nu blir det 150%

Permalänk
Medlem

Verkar inte som jag kommer in VT2010, hann inte göra klart en kurs i tid och jag skickade in kompletteringsbetyget på kursen två dagar för sent

Edit: Make that 1 dag för sent. Suck för petitesser

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Verkar inte som jag kommer in VT2010, hann inte göra klart en kurs i tid och jag skickade in kompletteringsbetyget på kursen två dagar för sent

Edit: Make that 1 dag för sent. Suck för petitesser

Ring och whinea en massa. Kan löna sig

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Medlem

Fortsätter bara med mitt program. Hade tänkt läsa lite "numeriska metoder" extra, men det blev inget med det :p.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Fortsätter bara med mitt program. Hade tänkt läsa lite "numeriska metoder" extra, men det blev inget med det :p.

Skönt, det är inget du kommer sakna Har läst numeriska metoder och programmering på KTH. Tråååkigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Skönt, det är inget du kommer sakna Har läst numeriska metoder och programmering på KTH. Tråååkigt.

Jo men det kan vara bra att ha för att söka master sen. Satsa på den som "endast få E" kurs.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag är snart klar med min utbildning efter fyra års studier på universitetet, men har ansökt till kursen "Digital bildbehandling" nästa termin, som jag blev antagen till. Ska bli riktigt kul att läsa den kursen!

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jo men det kan vara bra att ha för att söka master sen. Satsa på den som "endast få E" kurs.

Det var en obligatorisk kurs för oss, fick bara E på den eller 3:a hette det när jag läste den. Varför påverkar den om du ska ta ut en master?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Det var en obligatorisk kurs för oss, fick bara E på den eller 3:a hette det när jag läste den. Varför påverkar den om du ska ta ut en master?

Mer ifall jag vill söka master på mer tekniska utbildningar än jag går nu. Kommer få ut en kandidatexamen med matematiskt statistik som huvudämne, och har lite planer på att söka vissa masterprogram på KTH eller något annan teknisk högskola (som har krav på nummen och diffen). Måste bara kolla att KTH godtar min utbildning

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Mer ifall jag vill söka master på mer tekniska utbildningar än jag går nu. Kommer få ut en kandidatexamen med matematiskt statistik som huvudämne, och har lite planer på att söka vissa masterprogram på KTH eller något annan teknisk högskola (som har krav på nummen och diffen). Måste bara kolla att KTH godtar min utbildning

Kk. Differentialekvationer 1 (KTH) är dock jävligt mycket tråkigare än nummen som faktiskt framstår som en smått rolig kurs i jämförelse

Permalänk
Medlem

Kommit in på systemvetar linjen i örebro

tror dock bara det blir ett halvår där. Kommer plugga matte e på distans och sedan söka civilingengör inom it eller datateknik till hösten. sattsar på chalmers eller linköping. Fast vi får väl se.

Någon annan sweclockare som ska till örebro? God jul

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Kk. Differentialekvationer 1 (KTH) är dock jävligt mycket tråkigare än nummen som faktiskt framstår som en smått rolig kurs i jämförelse

Jo jag har fått höra det. Fast genomlider jag denna kurs i matematiska bevis så lär jag genomlida dem också. Nä, nu måste jag tillbaka och lära mig 4 bevis till idag! woo.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Hur är det förresten, hur svårt är det att komma in på något nu? Funderar på att börja läsa två enklare kurser under VT 2010 (läser redan fulltakt) på distans (100% distans). Finns två kurser på BTH (blekinge tekniska högskola) som är intressant, och som gissningsvis har några platser kvar.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Hur är det förresten, hur svårt är det att komma in på något nu? Funderar på att börja läsa två enklare kurser under VT 2010 (läser redan fulltakt) på distans (100% distans). Finns två kurser på BTH (blekinge tekniska högskola) som är intressant, och som gissningsvis har några platser kvar.

Kolla på antagningsstatistiken och se vilka kurser som inte är fullsatta. Är det massa reserver är det ju omöjligt att komma in som sen anmälan.

Permalänk
Medlem

jag har en fråga. Jag vet jag borde kontakta csn eller liknande men ni kanske vet

1. Om man läser 1st kurs 15hp på helfart 100%, får man hela csn bidraget under dom veckorna det gäller + lånedelen om man vill?

2. Om man läser 1st kurs 30hp på halvfart 50%, får man halva csn bidraget under dom veckorna det gäller och lånedelen om man vill.

3. 7.5hp kurs under veckorna som den går och är på 100% takt så får man hela bidraget under dom veckorna med andra ord?

4. Om jag läser 7.5hp kurs 25% + 7.5hp kurs 25% + 7.5hp 25% så läser jag alltså 65% och får bidrag för det?

Det står något om att 30hp är 100% studier också? jag förstår inte riktigt det, vad går det efter? att man läser 30hp men sprolla om det är 25% takt eller går man bara efter hur mkt % med andra ord?

tacksam för svar, ursäkta mitt kluddriga skrivande.

Jag har kommit in på detta och kanske ska gå iaf Animering av flash.

1.Animering och flash 15hp 100% takt.
2.Design av medietjänster för mobila enheter 15hp 50% takt.

Så om jag går bara animering och flash 15hp med 100% takt så får man fulla csn bidraget under dom veckorna kursen är? eller behöver det vara en 30hp kurs? pengadelen är viktig också för mig ifall det är så att båda kurserna behövs för att få fullt bidrag eller om det räcker med ena så fundera jag..

Väntar även på svar från Utveckling av e tjänster 120hp. Så vi får se vad som händer!

Permalänk
Medlem

Sticker även jag till Örebro, ska bli socionom:)