Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela
Min kompis lillebror var riktigt förtjust i Unreal 1 och Duke Nukem 3D back in the days. Nästan varje gång jag kom på besök satt den lilla parveln där och mejade utomjordingar. Var riktigt svårt att slita honom från datorn när vi ville lira själva. Han var på den tiden 3-4 år..

Skulle dock inte rekomendera den här typen av spel för småbarn.Den där ungen hade problem. Gick runt och slog hunden i huvudet med en matsked och kastade prylar på folk och var allmänt förbannad större delen av tiden. Säger inte att det nödvändigtvis är spelens fel iofs. Kan ju handla om kass uppfostran också *shrugs*

En del personer blir klart märkbart aggressivare av att spela spel... En del småkids jag vet är helt jävla mindfucked.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Mulle meck bygger bilar! det är bra skit

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk
Medlem

Löjligt att påstå att datorspel i unga år skulle påverka en senare i livet.. Det skulle ju innebära att alla vi som är uppvuxna med PacMan skulle springa runt i mörka källarlokaler och knapra piller medans vi lyssnar på enformig monoton musik..

...men vänta lite nu.....

Ooops.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

fps till en 3-åring är lite väl tidigt måste jag säga, min 3,5 åring ockuperar datorn för att se på tecknat och det räcker. Annars är lego/puzzelspel rätt så bra, för hjärnan iaf.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Avstängd

Köp en bilbana! Det är roligt

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=WoF7gHsFwFs
visserligen 2 år gammal video men kan ju bara tänka vad det kommer bli för gamer av denna.Ungen är väl 4-5 år idag (det är en svensk pöjk)

Visa signatur

Don't Touch Moderator(du måste folda för att få +poäng)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Så om vi förutsätter att NFS: Porsche Unleashed var splitternytt när du spelade det så är du 12 år gammal?

3 YEARS: A three-year-old can follow simple directions such as, “time to take a bath,” "tell him your name.” She can also put an object in, under, or on top of a table when asked. She can also answer simple questions about objects such as “which one is bigger?” By age three a child understands approximately 900 words and speaks 200 words clearly

Så du menar att när du var på nivån att du precis har lärt dig att kommunicera med dina föräldrar på ett väldigt grundläggande sätt, så var du klipsk nog för Heroes of Might and Magic 3? Knappast.

Och ang. YouTubelänkarna så är det där ju bara treåringar som har fattat sambandet mellan att något händer när dom trycker på musen/tangentbordet. Vi snackar ju inte att den där ungen SPELAR Jedi Knight 2, han springer runt på en tom bana. När det är sådär grundläggande så kan du ju typ ge honom en gammal game and watch eller något annat som blinkar och låter.

Men för att vara ontopic så har du ju gamla Nerf Arena som är ett FPS med skumgummivapen, meneh, det faktum att det finns väldigt få FPS-spel lämpliga för treåringar kanske talar för att du ska hitta något annat för honom att göra? Ge honom iaf ett spel med någon sorts inlärningsfunktion..

Du, att ha ett jobb är inte mycket till merit när Ica jobbar hårt på att anställa folk med downs syndrom. Inte för att racka ner på folk med downs såklart, men du kanske hajar vart jag vill komma. Om inte annat skulle jag tro att dina sociala färdigheter har tagit stryk.

EDIT:

Stoppa pressarna! En förälder tycker att sitt eget barn är ett underbarn! Det är första gången jag hört talas om det så jag antar att det du säger stämmer Även om din son nu skulle vara lika smart som en femåring, vilket han såklart inte är, så är spel med en rekommenderad åldersgräns på 15-18 ganska mycket ovanför vad som är lämpligt. Om din son är en normalbegåvad treåring, vilket jag förutsätter att han är, så säger jag som jag sagt här uppe; ge honom något vettigt att leka med. [/B]

+1:up:

Permalänk
Medlem

Jag spelade Doom när jag var 5

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Ok seriöst nu, små barn bör inte spela några FPS, det tror jag inte är bra,
men i och för sig att sätta dom i söndags skolan är ju värre så jag vet inte...

Du kanske skulle se om du hittar något mer utvecklande spel ?

Lär honom teckna:

http://video.google.com/videoplay?docid=697593013919434254

http://www.simpleology.com/courses/drawing/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Köp en bilbana! Det är roligt

+1

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Hah, det brukar vara fotboll, ishockey, modell eller fröken sverige.
Men nejnej, nu blir det Dator istället för barnen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rbg09
http://www.youtube.com/watch?v=WoF7gHsFwFs
visserligen 2 år gammal video men kan ju bara tänka vad det kommer bli för gamer av denna.Ungen är väl 4-5 år idag (det är en svensk pöjk)

haha pinsamt för killen han sköt... om han bara visste att han fick pisk av en 2 åring

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

FPS spel är ju oftast lite olämpliga för barn. Men annars funkar väl Team Fortress 2, är väl ett av de FPS-spelen som är mer lämpade för barn än t.ex CS/GTA och såna. Men som sagt inget FPS spel är väl gjort för 3-åringar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
haha pinsamt för killen han sköt... om han bara visste att han fick pisk av en 2 åring

Han spelade mot easybotar;)

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden men allt som har med att skjuta/slå, oavsett om det är vattenpistoler eller slangbellor så går de bort. Att "vi" tycker de är kul i "våran" ålder är inte samma sak. Ungen vet ju inte va som är verklighet eller ej när han får sätta sig och spela våldsamma spel vid så tidig ålder, då han inte vet vad som är ut och in/fram och bak/mutta eller surstömming.

Finns exempel på detta i äldre åldrar med där det slår slint och nån går ut och dödar någon då dom såg att "nån" gjorde de på film/spel. Visserligen så har dom sedan innan en defekt på hjärnkapaciteten men onödigt att påverka denna faktor med våldsspel så tidigt.

De finns som sagt ingen anledning att sätta barn vid datorn då dom med stor sannolikhet kommer upptäcka den och alla sköna splatterspel vid högre ålder.

edit: ang. rbg09' filmlänk så blir man ju förbannad. Va fan tänker föräldrar med?! Känner mig gammal när jag reagerar på detta vis (21) men de kommer gå åt helvete.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rbg09
http://www.youtube.com/watch?v=WoF7gHsFwFs
visserligen 2 år gammal video men kan ju bara tänka vad det kommer bli för gamer av denna.Ungen är väl 4-5 år idag (det är en svensk pöjk)

Det ska ju börjas tidigt.

Förresten, varför måste FPS-spel innehålla en massa sjuka färger och vattenpistoler för att klassas som barnvänligt? De spelar väl ingen roll för det är ju ändå bara pixlar. Och t ex UT2k4 är ju inte speciellt realistiskt ändå.

Portal är nog ett bra förslag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

så länge de är nån plastgrej som skjuter ut något ut ett rör så är de för våldsamt.

Permalänk
Medlem

FPS till en 3 åring WTF?? Min grabb fick varken titta på TV eller sitta framför en dator förrans han var 3, det är inte heller något man rekommenderar för barn men alltför många föräldrar orkar idag inte med sina barn som de skaffade och då är det väldigt lätt att placera de framför en TV eller dator, då har man själv lugn och ro.
Lek med din 3 åring, lär honom räkna eller skriva eller andra vettiga!! saker om han är så begåvad, då slipper han iaf jobba hos ICA när han är stor för det är väl ingen som påstår att man blir smart av att sitta framför en TV eller spela FPS spel.
Om han nu vill spela dataspel skulle jag iaf satsa på lite hjärngymnastik, puzzle t.ex. eller varför inte schack

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Nog för att jag tycker det är fel med spå små barn som spelar fps och andra våldsammaspel när dom är 3år.
Så försök att hitta fps som inte ger så våldsamma intryck.
Så skjut snöbollar eller annat som inte misstolkas lika lätt.
Skjut på prylar istället för människor osv. Tänk på att hans hjärna inte är färdigutvecklad än på många år.

Men kolla på froggames dom brukar ha lite mildare spel typ penguin arena http://www.frogames.com/penguins_arena/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Spelade ett FPS när jag var mindre, man sprang omkring och sköt skumgummi pilar. Det var väldigt likt Unreal Tournament fast barnvänligt och väldigt mycket gul färg!

Skulle det kunna vara detta? Ruskigt kul när det kom även fast man var 13 år då. Vilka minnen!
http://en.wikipedia.org/wiki/Nerf_Arena_Blast#Multiplayer

Bilder:
http://www.gamershell.com/static/screenshots/200/6624_full.jp...
http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/0/198130/ner...

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Team fotress?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

World of Warcraft utan tvekan. Då har din pojke 4 år med ledig tid innan han tvingas in i skolsystemet. Det är gott om tid att lira upp några chars till 80 och skaffa full epic.
Oroa dig inte att han kommer vara en dålig spelare för dom flesta WoWspelarna idag är helt värdelösa.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Men seriöst vill ni ha en bättre eller sämre värld ?

Låt han lära sig något bra som han utvecklas av.

Permalänk
Medlem

Hahahahaha.. Helt underbart vad mycket tyckande det var här.. Efterlyste ett schysst fps till pojken som inte var våldsamt eller blodig och jösses. Folk blir som tokiga
Nej pojken sitter inte en hel dag framför datorn.
Nej jag är inte lat och umgås inte med honom.
Nej han är inte tjock och förslappad.

Ja han är ute många timmar varje dag.
Ja han målar, bygger duplo och lego.
Ja vi läser sagor nästan varje kväll.
Ja pojken får riktigt bra mat utan en massa E-tillsatser och nej han äter inte godis utan frukt istället då det är nyttigare.

Dvs han har mycket bra vanor och han tycker om att spela vilket han ska få göra då det är oerhört stimulerade. Dock inte i timmar och det är absolut inte en barnvakt då jag sitter med honom när han spelar.

Nej jag är inte sepererad och ja pojken tycker om att spela bilspel m.m korta stunder men det är fps han föredrar..

Visa signatur

Elektronik är ljuvligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Skulle det kunna vara detta? Ruskigt kul när det kom även fast man var 13 år då. Vilka minnen!
http://en.wikipedia.org/wiki/Nerf_Arena_Blast#Multiplayer

Bilder:
http://www.gamershell.com/static/screenshots/200/6624_full.jp...
http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/0/198130/ner...

Jaa där har vi det! Var 10 år när det kom. Jäklar vilken nostalgitripp man fick!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tommy2
Hahahahaha.. Helt underbart vad mycket tyckande det var här.. Efterlyste ett schysst fps till pojken som inte var våldsamt eller blodig och jösses. Folk blir som tokiga
Nej pojken sitter inte en hel dag framför datorn.
Nej jag är inte lat och umgås inte med honom.
Nej han är inte tjock och förslappad.

Ja han är ute många timmar varje dag.
Ja han målar, bygger duplo och lego.
Ja vi läser sagor nästan varje kväll.
Ja pojken får riktigt bra mat utan en massa E-tillsatser och nej han äter inte godis utan frukt istället då det är nyttigare.

Dvs han har mycket bra vanor och han tycker om att spela vilket han ska få göra då det är oerhört stimulerade. Dock inte i timmar och det är absolut inte en barnvakt då jag sitter med honom när han spelar.

Nej jag är inte sepererad och ja pojken tycker om att spela bilspel m.m korta stunder men det är fps han föredrar..

Skriver du i ett forum så får du ju räkna med att folk tycker något, det är ju liksom halva vitsen.

Låt honom spela något annat bara, han är 3 år och vet inte bättre. Det finns ju så mycket annat han kan spela istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tommy2
Nej jag är inte lat och umgås inte med honom.

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk

Ojdå! Här får man läsa. Jag som avråder min trettonåriga bror att inte spela 18+ spel.

Köp din son ett lass lego, helst tekniklego av den gamla sorten. Mycket modernt lego är skit, går bara att bygga så som det ser ut på kartongen.

Att sitta framför datorn och spela actionspel främjar inte precis kreativiteten. Om han nödvändigtvis måste sitta vid datorn rekommenderar jag Mulle Meck's olika spel. Dom kan i och för sig vara ganska utmanande för en treåring då det krävs bra mycket mer tankeverksamhet än de flesta actionliren.

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Medlem

Lustigt, det verkar som att drygt halva Sweclockers passar på att klanka ner på dig som förälder, ganska likt då det kommer upp en tråd som på något sätt handlar om piratkopiering och halva Swec (samma halva?) aldrig någonsin ens kollat på ett YouTube-klipp med otillåtet ljudspår!

Som skrivet någonstans tidigare; Nerf Arena Blast!

Permalänk

Håller med ovanstående, en stor sæck med lego!

Eller varfør inte satsa på en dyr fin systemkamera och se till att sækra din penssion!

Barn har en tendens att dra till sig tjejer ændå så bikinimodeller och utvik fixar han lætt, maximal inkomst, med mininala utgifter då modeller ændå knappt får betalt før utvik!

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....