Permalänk
Medlem

Missing Operative System

Tjenare!

Sen jag bytte till dubbla HDD enligt spec nedan så står det iblan Missing Operative System innan windows startar upp, men startar man om så kör den igån som vanligt. Vad kan jag göra åt de eller vad är det för fel? :/ kör Raid 0 med 3 Partioner..

/Marco

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

har du otur är det din system disk som sjunger på sista värsen, testa att lägga windows på en annan disk om möjligt.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Hum!!!Båda är sprillans nya? :/

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

Säkerhetskopiera och vänta på att den pajar. Eller gå ner o daska den på borde o säg att den beter sig konstigt!

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Dra en chkdsk -r

Permalänk
Medlem

Vart gör man det och vad visar den?

Visa signatur

/M

Permalänk
Vila i frid

Man kör den via Recovery Console. Den går igenom hårddisken och söker efter trasiga sektorer.

Permalänk
Avstängd

Samma problem uppstod för mig med..Den bootade bara som den skulle om jag hade nån skiva i dvdromen spelade ingen roll vad för skiva det va..

Gick in i bios och tog helt enkelt bort dvd som första boot och valde hdd istället.Hjälpte mig iallafall ^^

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Nu när Windows 7 börjar bli vanligt så uppkommer problemen med äldre program som ej fungerar med 7-an och 64-bit. Finns det något program som kan simulera Vista 32 eller XP 32?

Permalänk
Medlem

En annan möjlighet som är enklare vore att installera t.ex. Vista på en separat partition och ha en växel där man vid start väljer Vista eller Win 7. Vad finns för hjälp för detta?

Permalänk
Medlem

Tog bort CD som första boot och verkar funka bra

Visa signatur

/M