Permalänk
Robot

Klient server

Rotade lite på min vind och hittade mina gamla klienter som jag slängt upp för att jag inte hade någon användning av dem.

Tänkte att jag kunde lägga upp någon sorts server på en av dem så det blev en liten webbserver

Besök albumet: Klient server av MROO

Permalänk
Medlem

Väldigt moget att rösta 10 på sig själv?

Permalänk
Medlem

Har inte röstat 10 på mig själv.. Men tackar den som gjorde det

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Ok, ber om ursäkt då 1 bild på uråldriga komponenter och en 10 poängare är lite misstänksamt

Permalänk
Medlem

3 poäng för att du inte använder linux.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Vad e det för sdram pc133 eller pc100

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Nice, påminner lite om min itx server :3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Väldigt moget att rösta 10 på sig själv?

Hur ser man sånt ens?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Väldigt moget att rösta 10 på sig själv?

väldigt mogen komentar. Du har inge bevis men ändå ger du ut denna komentar bara så där.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skärm du har där ? LH3000?

Permalänk
Medlem

Du borde använda no-ip för att dölja IP adressen. Både snyggare och lite säkrare med något som döljer IP'n.

Använder det själv på min FTP server!

Permalänk
Medlem

"Som ni ser så har detta nätagg ingen molex kontakt någonstans! Så fick improvisera"

I överklockarnas och moddarnas hem så är lösningarna på problemen alltid uppskattade, berätta/illustrera gärna hur du löste situationen =).

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
Du borde använda no-ip för att dölja IP adressen. Både snyggare och lite säkrare med något som döljer IP'n.

Använder det själv på min FTP server!

Snyggare jovisst, men säkrare? Icke! ett domännamn ersätter bara ip-adresser; har jag ett domännamn, exempelvis careface.eu (vilket jag har...) och testar att pinga det (Start->kör->cmd, tryck enter, skriv ping careface.eu och tryck enter) så får du upp precis samma IP-nummer. Det hade vart en sak om du hade en reverse proxy hos no-ip, men det har du inte.

Visa signatur

Workstation: Dell Latitude E5400, WinXP/Ubuntu 9.10. 4 GB RAM, 250GB, P8700 @ 2.53GHz
HTPC: MythBuntu, 2GB RAM, 1TB, Atom dual core @ 1.6 GHz, Sanyo PLV-Z700
Server #1: Ubuntu, 2 GB RAM, 4*143 GB 10K RAID0 +2*73GB 15K RAID1. Intel Xeon dual core @3.2 GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyber_zero
Snyggare jovisst, men säkrare? Icke! ett domännamn ersätter bara ip-adresser; har jag ett domännamn, exempelvis careface.eu (vilket jag har...) och testar att pinga det (Start->kör->cmd, tryck enter, skriv ping careface.eu och tryck enter) så får du upp precis samma IP-nummer. Det hade vart en sak om du hade en reverse proxy hos no-ip, men det har du inte.

Jag sa inte mycket säkrare, bara lite.

Jag ska inte säga mer, är inte så jävla insatt! x)

Permalänk
Medlem

Robbaz och kockski

10 Poäng och 1 röst....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Robbaz och kockski

10 Poäng och 1 röst....

jag vet fortfarande inte hur du tänker. När någon jag du alibabbert .sven bertill här på sweclockers kan lika gärna lagt en röst. jag har gett många gallerier 10 bara för att dom lägger upp gallerier ,dock behöver jag inte skriva varenda gång.

Så det finns inga bevis på att Galleri skaparen lagt en röst på sig skälv

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

PC133

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antzo
"Som ni ser så har detta nätagg ingen molex kontakt någonstans! Så fick improvisera"

I överklockarnas och moddarnas hem så är lösningarna på problemen alltid uppskattade, berätta/illustrera gärna hur du löste situationen =).

Ja, du missförstod nog.. det är nog rätt så lätt att göra märkte jag Det finns ingen molex på nätagget till klienten Så fick använda ett nätagg separat.

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk

Ser bra ut
Vad är det för Skärm/TV på bilden? Tyckte nämligen den var väldigt lik min 42LH4000

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Robbaz och kockski

10 Poäng och 1 röst....

Vad bevisar det. Kan lika gärna vara jag eller någon annan som röstat. Du kanske till och med röstade 10 själv och sen började gnälla ;).

Permalänk
Avstängd

mer bilder snälla

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Det är kanske inte jättesmart att publicera din PHP-miljö för allmänheten.

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aztekk
Det är kanske inte jättesmart att publicera din PHP-miljö för allmänheten.

Det är bara en halvfungerande

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
mer bilder snälla

Fixar det så fort jag kommer hem!

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
Du borde använda no-ip för att dölja IP adressen. Både snyggare och lite säkrare med något som döljer IP'n.

Använder det själv på min FTP server!

Men snälla någon, ett no-ip döljer inte IP-adressen. Det är ett DNS namn som vilken ärthjärna som helst kan få fram genom att pinga no-ip adressen.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Vad bevisar det. Kan lika gärna vara jag eller någon annan som röstat. Du kanske till och med röstade 10 själv och sen började gnälla ;).

Självklart

Dock så var det nu bara 1 bild på ett par gråa komponenter som låg på något....
Det brukar här på swec innebära ett totalt ointressant fjortis galleri, tyvärr.

Men men, ja hade fel, och jag har bett om ursäkt...

Permalänk
Medlem

Som vanligt så är jag nyfiken på strömförbrukning, vad drar den där lilla geode lådan? hade själv en gammal p2 som webserver förra året så nog duger den där alldeles utmärkt.

Sen till skillnad från vad dom ni andra säger här uppe "security by obscurity" har aldrig funkat speciellt bra, som bäst kanske det håller undan några snookande.

Permalänk
Medlem

Kan inte någon förklara vad dessa "klienter" är för något i grunden osv?

Visa signatur

Quad Core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av __OMP
Kan inte någon förklara vad dessa "klienter" är för något i grunden osv?

Man kan säga att en klient är en dator utan hårddisk, eller den har ett litet operativsystem som gör att man kan logga in på en domän. Alltså det är samma sak som en domänansluten dator bara att den inte lagrar filer på en egen disk.

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze