Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Varför ska man vara empatisk? Det tar så mycket energi -.-

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk

Råkade ut för en person som kan allt i dag

Han "hjälpte" en kompis till mig att starta hans bil med startkablar, bara det att han stängde av hjälpbilen mellan varje försök så nu har min polare både sin egen och sin farsas bil urladdade

Sen så ville smartot hälla ner bensin i en cylinder för att se om den tänder, om den startade men inte fortsatte att gå så var det fel på bensinpumpen sa han.
Det var kul eftersom jag visste att bensinen kommer spola rätt ur cylindern och kanske t.om skada lambdan och katten.
Det blev inte av dock, tur det

Ovan nämnda person går tredje året på fordon, hans lärare måste hata honom xD

Han hade grymma teorier om datorn också.
Det var nåt pucko på fragbite som sa att man kunde formatera RAM, jag sa att jag flyttar till mars när man kan göra det
Han (inte han på fragbite) säger, gör det då.
För enligt honom kunde man formatera allt, t.om en fläkt.
Man behövde bara gå igenom moderkortet så kunde man skicka mer ström och få den att snurra fortare.
Då gav jag upp och lät han tycka o tänka som han ville xD

Oh you're so great, mighty wall of text!

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Var på julbord i Fredags.. Var nere en stund på jobbet innan men det var inte den stämningen redigt som jag förväntade mig det skulle vara.
Massa annat folk och lite sånt dämpade ner det roliga sen så vann man ju iofs en vinflaska men den kommer nog bli lagrad en sådär 170år innan den öppnas och då har det väl blivit till stoft.

Sen blev det att vi gick ner till ett ställe och käkade Julbord. Något som förövrigt är rätt äckligt De hade bara en massa jävla äcklig fulöl inte ens någon vardags öl eller ens alkoläsk hade de.. jävla snåljorpar. gick hem efter en stund eftersom jag kände att jag inte passade inte. kändes förhållande vis rätt dött nere på stan dessutom.

Inte gjort något nämnvärt i helgen mer än att ha städat lite och pillat lite i 19" racket. men känns rätt segt nu. liksom vad ska jag ha allting till? Datorn står på för det mesta och man har mer filer än vad man behöver tror inte ens jag ens vet vad 70% av det är för något.

Gör en randome sökning och jag har det troligen. någonstans..

Finns inga roliga nissar att hitta på något med här heller och de få man känner o tycker är roliga (undra vad de tycker iofs) bor ju en bit ifrån och har ju flickvän o massa annat de tycker är viktigare. men men.. inga roliga filmer att glo på häller.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Är redigt seg, allt börjar med att jag och några polare ska se film här.

En vettig människa bränner ut några filmer, vettig+nördig flyttar en laptop med möjligen en extern. Jag flyttar en 30kg stationär datorn, ett köksbord, en extra skärm för ingen anledning samt drar om hela nätverket för få ihop 25m kabel.

Nu sitter jag här med ett hus fyllt med ölburkar och chipsbitar och måste flytta allt ner för en jävla trappa.

Mina projekt blir alltid för ambitiösa och överdrivna. =/

Skriver jag inte i några trådar på ÖÄ i morgon har jag trillat i trappan och ligger bakfull med bruten ryggrad med en kollos till dator över mig.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laars
Varför ska man vara empatisk? Det tar så mycket energi -.-

Amen på det

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Är redigt seg, allt börjar med att jag och några polare ska se film här.

Text

Haha sånt är så härligt :). Efteråt blir man så jävla trött på sig själv.
Lycka till med flyttandet!

Permalänk
Medlem

LAGOM irriterad på datorn just nu... Fast vet inte om det är datorns eller mitt eget fel.. Hur som haver så vill processorn bara gå i 1980MHz istället för 3003MHz som innan :/ När jag ändrar min FSB vägrar datorn starta Vet inte om jag råka paja något igår när jag damsög den eller om jag råkade reseta bios eller vad som nu hänt :/

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

Tänkte först 23mhx hit eller dit sen såg jag att det var 1000mhz till som fattades

hmmm inga minnen som tagit skada eller så montera ner och sätt ihop igen. brukar hjälpa.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Håller med Fullmoon. Värt ett försök att plocka ut komponenter/kontakter och sätta tillbaka igen. Har fått ordning på krånglande cpu/hårddisk så. (Efter tappad dator ).

Jag är ledig idag. Sitter och slappar framför datorn med en kopp espresso. Morsan införskaffade sig en espressomaskin med kapslar. Tyckte de var lite bögiga så nu tog jag en med maxad intensitet. Den här smakar riktigt fint. Manlig.

Känner för att köpa en systemkamera, och har väl egentligen råd. Men har lovat mig själv att spara lite pengar så att man har om man flyttar för att plugga till hösten.

Sen har ju Dio fått magcancer :(. Hoppas verkligen han klarar sig. Växte upp med hans musik. Skulle sett honom på Trädgårn nu i december, men det blir ju inget nu. Hur gör man för att lämna tillbaka biljetter? Har 3st köpta via ticnet.

Permalänk
Medlem

Mitt paket från dealextreme har inte dykt upp än. Fan snart 30 dagar sen jag beställde...

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Jag har mått skit i princip hela dagen...
Känts som ett helvete då jag imorse, av en slump hittade Pale´s tråd om sin cancer..
(http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2...)

Har inte varit inne på SweC på ett jävla bra tag, så jag har då missat utvecklingen av tråden totalt.
Fick mig en rejäl chock när jag läste att han hade gått bort..
Den killen kämpade in i det sista.
Helvete vilken förebild alltså..

Vila i frid Jonas.
Vi är jävligt många som tänker på dig här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Recall
Mitt paket från dealextreme har inte dykt upp än. Fan snart 30 dagar sen jag beställde...

Över två månader sen jag beställde vanliga 'Stockholmslås' till jobbet 40st .. Liksom vem fan har inte det på lager?
Fått lite svar efter E-brev och telefonsamtal att de ligger där och där men det borde gått på en vecka tycker jag.

Rätt vanligt att vi har beställningstid på ett halvår på kablar och stolpar och stationer på jobbet men vanliga jävla lås och små plock brukar vi ha dagen efter eller 2-3 dar efter. och då kör vi inget Expresspost osv.

Så jag håller med att får man inte grejor på en rimlig tid. visst har det hänt något på vägen så kan jag hålla med om att det får ta längre tid. men nu förförra veckan beställde vi 7stolpar fick de 3 timmar efter. då har de jävlarna kört landet runt för att lämna 7 stolpar som vi inte behövder förens om ett par veckor bara för att vi vet att det är leveranstid.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Är sur för att jag åter igen mår dåligt pga min tjej, hon har varit borta i helgen och veckan innan han vi inte träffas. Nu i veckan tycker hon inte att hon hinner träffas heller för att hon alltid prioriterar andra saker, jag anser mig vara värd att någon gång då och då stå över fritidsintressen...

Alltid i mitt liv är väldigt grått nu. Har meddelat studievägledaren att jag tar studieuppehåll efter jul för att göra något annat än att läsa matte. Hoppas allt känns bättre, kanske till och med får tid att överklocka lite ordentligt då. Ska fan ta och tröstköpa ännu ett överklocknings moderkort för att sysselsätta mig.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Är helt ganska trött på det mesta nu... fick göra komplettering på 3 laborationer i förra kursen... fick en omtenta.. och nu idag såg jag att det ska läsas två hundra sidor till första lektion i andra delkursen tills på onsdag... YEahhh life suxxx extra mycket..

Permalänk

Jaha... fått veta att jag inte har så länge kvar på jobbet.. jaha.. suck. vad fan ska jag göra sen då? Kul julklapp..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag har sökt ett jobb. Ett jobb jag är kvalificerad för, har nämligen jobbat med grejerna innan. Skickade CV och ringde och jagade dem lite häromdagen. Han hade inte läst det, men lät ändå intresserad och ställde frågor. Fan vad jag går runt och hoppas, det tar upp hela min energi.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Inte haft någon inspiration på typ 1 år och så kommer en briljant idé för en bild bara så. Efter någon timmes arbete i photoshop hänger datorn och allt går förlorat :/

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Recall
Mitt paket från dealextreme har inte dykt upp än. Fan snart 30 dagar sen jag beställde...

Jag fick rätt snabb leverans ändå..

Dock har allt jag köpte där slutat fungera, utom klockan fast den använder jag inte xD

1. USB Bluetooth dongle.. Trasig slutade helt enkelt funka

2. Kortläsare .. Död.. funkade dom 2 första gångerna..

3. Klocka.. fungerar men.. tja..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Jag fick rätt snabb leverans ändå..

Dock har allt jag köpte där slutat fungera, utom klockan fast den använder jag inte xD

1. USB Bluetooth dongle.. Trasig slutade helt enkelt funka

2. Kortläsare .. Död.. funkade dom 2 första gångerna..

3. Klocka.. fungerar men.. tja..

Aja du fick ditt paket iallafall. Beställde för exakt en månad sedan nu. Börjar ge upp hoppet...

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Irriterad över att syrran och hennes ungar ska sova här inatt... Nog älskar jag dom allt men när man jobbat kväll och kommer hem halv 1 vill man INTE bli väckt någonstans mellan 6 och 7 på morgonen vilket jag GARANTERAT kommer bli.. Så ja.. Godnatt

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

Ska snart iväg till jobbet. Sjukt osugen.
Läste precis tråden "Hej" I windows 7-avdelningen. Fick mitt humör att bli bättre iaf hahahha :D.

Permalänk
Medlem

Glad att alla tentor är över!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Trött på mig själv att jag aldrig kan komma i säng i tid! Godnatt

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

Jag är så jävla trött på allting atm.

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Hedersmedlem

Lite sur över att cykeln paja så man fick gå hem från stan

Permalänk
Medlem

Lite småledsen över att ett -ärlighet- som kommer att tas upp på lördag kanske leder till att man blir tvungen till att bryta kontakten med en viss person man gillar otroligt mycket.. suck.. hoppas det här kommer att gå bra =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Nej jag var jätte nära på att vinna en dubbelpedal i en onlinetävlig, frågan var värdens snabbaste dubbelpedal spelare. Hade svaret på en sida som jag hade uppe men jag tog personen som var snabbast 2008 och inte 2009 xP Jag var väldigt snabb på att svara med, attans... ny dubbelpedal är ju som vatten och bröd för mig xD

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Glad då jag vann 2 biljetter till valfri Brynäsmatch. Det satt ju inte helt fel nu i juletider!

Sen börjar jag bli ruskigt nervös inför fredagen också när tjejen från Sthlm kommer på besök!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Att det tar slut med flickvännen efter 4½år på sin födelsedag är min nya bottenmarkering.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Att det tar slut med flickvännen efter 4½år på sin födelsedag är min nya bottenmarkering.

Fyfan! Det är inget man vill bli påmind om varje gång man fyller år...

För egen del är jag toknervös. Väntar med spänning på ett jobb jag sökt till och sist jag ringde och pratade med dem verkade de väldigt intresserade av mig. Så nu går jag runt och drömmer... mmm, vad jag kan köpa för min första lön...

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90