Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Lite snabbt såhär... Tänkte kolla om det finns något kul bilspel i stil med track mania (till pc) som man kan köpa på marketplace. Ska helst vara väldigt anpassat för att spela online och inte så avancerat.. Ett "slöspel" helt enkelt.

Sedan en annan fråga av mer personlig art. Ingen som vill bli vän med mig på Xbox Live så att man kan dra ihop lite schyssta Halo 3 sessions på kvällarna? Så ruskigt tråkigt att sitta och lira själv mot alla dessa 12-åriga anglosaxer

Har ej just halo 3 men du kan lägga in mig om du vill kanske har några andra kul spel. jonte99991 på live

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vad hette den engelska sidan där man kunde köpa live billigt? Har försökt att söka i tråden men hittar det inte

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Fungerar fortfarande garanti-tricket med handkontrollen? Om man ringer Microsoft Support och säger att ens handkontroll inte funkar, får man en ny hemskickad då?

Permalänk
Medlem

naikon: Aldrig hört talas om :S Länkar?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
naikon: Aldrig hört talas om :S Länkar?

Länk och länk, det är ju tekniskt sett olagligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
Vad hette den engelska sidan där man kunde köpa live billigt? Har försökt att söka i tråden men hittar det inte

Kolla in:
http://cheapxboxlivecodes.com/xbox-live-gold-subscription-cod...

http://live-codes.com

Den första körde jag med för 1.5 mån sedan och det funkade klockrent.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Hejsan, jag undrar om nån av er vet vid ungefär hur många procent (%) man kommer till 3:e staden på Grand Theft Auto IV ? Jag kom till 2:a staden vid ca 20 procent

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM<3

Permalänk
Testpilot

Vet inte hur många procent det är men det är efter det långa uppdraget med bankrånet, Three leaf clover heter det och man gör uppdraget med Packie och dom andra irländarna.

Edit: Googlade fram att man får det vid ungefär 35% om man inte gör några sidouppdrag.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Vet inte hur många procent det är men det är efter det långa uppdraget med bankrånet, Three leaf clover heter det och man gör uppdraget med Packie och dom andra irländarna.

Edit: Googlade fram att man får det vid ungefär 35% om man inte gör några sidouppdrag.

okej, har försökt mig på bank uppdraget 1 gång men jag ledsnade, hehe

Jag har klarat ut 35 % så då lär de bara vara de updraget kvar typ ?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM<3

Permalänk
Medlem

Tjena , hur gör man SPOILER taggar på sweclockers?

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syde
okej, har försökt mig på bank uppdraget 1 gång men jag ledsnade, hehe

Jag har klarat ut 35 % så då lär de bara vara de updraget kvar typ ?

Procenten har inget med det att göra, du får sista ön när du klarat bankuppdraget.

drjens: [spoiler]hemlig text[/spoiler]

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Procenten har inget med det att göra, du får sista ön när du klarat bankuppdraget.

drjens: [spoiler]hemlig text[/spoiler]

okej, härligt

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM<3

Permalänk

Har en liten fråga!
Har precis köpet en 360 elite me 120 GB disk. Det finns en funktion där man kan lägga in spel på disken så man ska kunna spela utan skiva! när jag har lagt in spelet så kräver den skiva i allafall så nu undrar jag varför. Behövde ingen skiva på mitt gamla xbox

Visa signatur

ASUS sabertooth z97 Mark 1/Graffe GTX 670 OC/ I7 4790 Corsair H100i ! /16 GB Corsair vengeance Pro /HDD Crusial M500 240GB still windows /SSD 120x2 och 3,4TB lagring / DVD-RW Asus Bluray-brännare SATA Black / Fractal Design Define R4 Svart / XFX 1250 Pro nätagg /Skärm Benq EW2730 / Score Vantage ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gotland1981
Har en liten fråga!
Har precis köpet en 360 elite me 120 GB disk. Det finns en funktion där man kan lägga in spel på disken så man ska kunna spela utan skiva! när jag har lagt in spelet så kräver den skiva i allafall så nu undrar jag varför.

Nej man måste ha skiva eftersom man annars skulle kunna köpa ett spel, installera det, och lämna tillbaks det till butiken. Alternativt att 10 personer köper ett spel som de installerar på sin hårddisk.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gotland1981
Behövde ingen skiva på mitt gamla xbox

Den var chippad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gotland1981
Har en liten fråga!
Har precis köpet en 360 elite me 120 GB disk. Det finns en funktion där man kan lägga in spel på disken så man ska kunna spela utan skiva! när jag har lagt in spelet så kräver den skiva i allafall så nu undrar jag varför. Behövde ingen skiva på mitt gamla xbox

Krävs inte så mycket tanke för att lista ut det själv...

Permalänk

Jo den var chippad Men det är denna me!

Visa signatur

ASUS sabertooth z97 Mark 1/Graffe GTX 670 OC/ I7 4790 Corsair H100i ! /16 GB Corsair vengeance Pro /HDD Crusial M500 240GB still windows /SSD 120x2 och 3,4TB lagring / DVD-RW Asus Bluray-brännare SATA Black / Fractal Design Define R4 Svart / XFX 1250 Pro nätagg /Skärm Benq EW2730 / Score Vantage ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gotland1981
Jo den var chippad Men det är denna me!

Hjälper ej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gotland1981
Jo den var chippad Men det är denna me!

Hahahahaha man chippar inte en Xbox 360 man flashar den alltså man bränner in en fil till DVD läsarens flash och det öppnar inte upp portarna till homebrew men det gör Xrebooter/Freeboot som går att Googla till Xbox 360 dock kräver det lödning och att man har en Xbox 360 som inte har höst uppdateringen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Hahahahaha man chippar inte en Xbox 360 man flashar den alltså man bränner in en fil till DVD läsarens flash och det öppnar inte upp portarna till homebrew men det gör Xrebooter/Freeboot som går att Googla till Xbox 360 dock kräver det lödning och att man har en Xbox 360 som inte har höst uppdateringen.

Hörtalas om punkt någon gång?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naikon
Hörtalas om punkt någon gång?

Meningsfullt inlägg I approve!

freeBOOT v0.02 och XBReboot v0.05 heter det som låter dig köra homebrew på Xbox 360, man kan bland annat göra om demo arcade spel till fullversioner då det visar sig enbart vara lite hexkod som är skillnaden!

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=697814 där går det läsa mer. Hoppas det kommer bara ett chipp eller en enklare metod för oss dödliga med.

Permalänk
Medlem

Så så pojkar, tänk på §7 nu.

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Hahahahaha man chippar inte en Xbox 360 man flashar den alltså man bränner in en fil till DVD läsarens flash och det öppnar inte upp portarna till homebrew men det gör Xrebooter/Freeboot som går att Googla till Xbox 360 dock kräver det lödning och att man har en Xbox 360 som inte har höst uppdateringen.

HAHAHAAH xD Man kan chippa 360 åsso idijuut! Inte för att kränka eller så.. men detta va de mest meningslösa inlägget ever!

Chip till 360: http://console.se/xbox360/xbox360chipp/

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapust
HAHAHAAH xD Man kan chippa 360 åsso idijuut! Inte för att kränka eller så.. men detta va de mest meningslösa inlägget ever!

Chip till 360: http://console.se/xbox360/xbox360chipp/

Inte i chipp med den benämningen att köra homebrew som han verkade hoppas på.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Inte i chipp med den benämningen att köra homebrew som han verkade hoppas på.

Haha Okey nee jag kan inte såpass mycket om xbox.. Visste bara att de fanns chip..

Men vad menar du med de du säger?

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapust
Haha Okey nee jag kan inte såpass mycket om xbox.. Visste bara att de fanns chip..

Men vad menar du med de du säger?

De där chippen du länkade hjälper till att få sin DVD läsare flashad och inget annat. För att köra homebrew som t ex Mame emulatorn som är ute till Xbox 360 nu behövs de en exploitbar kernel samt Jtag hack

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
De där chippen du länkade hjälper till att få sin DVD läsare flashad och inget annat. För att köra homebrew som t ex Mame emulatorn som är ute till Xbox 360 nu behövs de en exploitbar kernel samt Jtag hack

Jaha.. Så de finns alltså inga ÄKTA chip till 360 som de fanns för gammla Xbox?

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Nej precis... det finns inga chip som tar bort regionsskyddet eller fixar så man kan köra "homebrew".

Men man kan vara glad för att det räcker med o bara "flasha"... det fixar man enkelt själv. Fast bäst är dock o köpa en redan flashad ifrån valfri konsolsida eftersom man annars riskerar garantin.

Stämmer freeBOOT v0.02 och XBReboot v0.05 gör det dock möjligt att köra osignerad kod, ladda ned arcade spel gratis, homebrew såsom emulatorer å annan kod som är anpassad för Xbox 360, man kan köra spel ifrån hårddisk utan skiva, regionsfria spel etc. Enda nackdelen är att man måste ha en exploitbar kernel (alltså inte uppgraderat sin Xbox 360 med Augusti uppdateringen) samt att man måste löda och hålla på med annat jobbigt så änsålänge är det inte värt allt strul då man kan istället koppla in sin dator till TVn eller köra ifrån sin HTPC

Permalänk
Medlem

Hejsan, kommer få ett 360 i julklapp och har lite frågor!

Kan man ha 2st olika konton på xboxet?
Tex ja ett "live" konto och min bror ett "offline" konto?
Hur fixar man det isf?

Om vårat internet osv inte fungerar så kan jag väl inte ansluta till mitt live konto?
Kan jag då isf fortfarande anslua till det fast i "offline mode"?

Kommer nog fler frågor men börjar med dessa

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas
Hejsan, kommer få ett 360 i julklapp och har lite frågor!

Kan man ha 2st olika konton på xboxet?
Tex ja ett "live" konto och min bror ett "offline" konto?
Hur fixar man det isf?

Om vårat internet osv inte fungerar så kan jag väl inte ansluta till mitt live konto?
Kan jag då isf fortfarande anslua till det fast i "offline mode"?

Kommer nog fler frågor men börjar med dessa

Självklart kan du ha 2 konton, du kan ha hur många som helst(så många som får plats på hårddisken/minneskortet då dvs ). Och om du inte har internet inkopplat så kan du självklart fortfarande logga in på ditt konto, bara att det du inte är online.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Självklart kan du ha 2 konton, du kan ha hur många som helst(så många som får plats på hårddisken/minneskortet då dvs ). Och om du inte har internet inkopplat så kan du självklart fortfarande logga in på ditt konto, bara att det du inte är online.

ok tack!

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical