Kan inte koppla upp mig hemma på trådlöst. Udda fel....

Permalänk
Medlem

Kan inte koppla upp mig hemma på trådlöst. Udda fel....

Hej! Jag har nyss flyttat till ett kollektiv i ett stort hus och har problem med att koppla upp min netbook på trådlöst.

Vad som händer: Jag väljer rätt nätverk, skriver in WAP-nyckeln och det står "validating" i en halv evighet. Det har hänt att datorn kopplar upp sig i någon sekund, men kopplar sedan av sig.

Två gånger (försökt ca 20 ggr) så har internet fungerat i 3-4 minuter....

Inga andra datorer i hushållet har haft detta problem. Routern är en DLINK DIR-655 (samma som jag hade hemma innan jag flyttade, där var det inga problem).

Uppskattar hjälp

Permalänk
Medlem

Det låter lite som om mottagningen är dassig, signalstyrka?

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Avstängd

Kör du på vista eller W7?

Hemma fungerar inte vista med vissa inställningar på våran router.,

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Tackar för svar.

Nej det är 5 bars på mottagning. Hittar routern direkt.

Kör xp. Jag använder en 10" netbook.

Permalänk

Jaså, du kommer bara dit.

Själv kommer jag till "Nätverksanslutning erhålls" där stannar det och datorn står och tuggar i all evighet...

Det festliga är att det gäller en eee PC med XP samt en D-link 655... Allt började strula när jag bytte till en nyare mjukvara i d-linken.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

jag har haft liknande problem, löste detta med att skriva in RÄTT lösenord

Visa signatur

2 är bättre än 1.

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problem en gång med helt andra prylar, felet var att ÅÄÖ i nyckeln inte funkade i alla enheter/datorer.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

Hej
Tror jag har samma router som dig. Ett problem jag har haft är att jag inte kunde ansluta på vissa kanaler. Kanal 1 var helt kört på den ena datorn, men funkade bra på den andra.
När jag manuellt ändrade kanal så anslöt den utan problem. Då den var inställt på att slumpa en kanal vid omstart så gav det upphov till spännande fel... Tog en hel del tid innan jag lyckades lösa problemet. Nu är den inställd att köra på en fast kanal som funkar bra.

Kommer inte ihåg exakt vad symptomen var, men det kan vara något att testa.

Visa signatur