Internet går ner när jag spelar/laddar ner, W7

Permalänk

Internet går ner när jag spelar/laddar ner, W7

Hej varje gång jag spelar eller laddar ner kraschar mitt internet.
Har en Netgear WGT764z nåt sånt och har aldrig haft liknande problem förrän jag installerade windows 7 tror ej det är det men.

Har senaste internet drivrutiner och har nåra portar öppna för hostning och inget virusskydd som blockerar.

Permalänk
Medlem

kör du trådlöst eller kabel ?

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk

Kör kabel

Permalänk

Har kollat om mina öppna portar kan ha nåt med det o göra men det va likadant även när jag tagit bort dom öppna portarna..

Permalänk
Medlem

Uppdatera firmware?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Nvidia mobo?

Kör du med nvidia moderkort? Isf är det ett rätt så vanligt problem att anslutningen försvinner. Det är Ethernet drivisarna som inte är helt ok ifrån nvidia. Man får hoppas på att dom jobbar arslet av sig för att fixa d problemet.

Kolla in denna sidan. http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/w7itpronetwo...

Permalänk

Min firmware är max updaterad och jag kör Crosshair moderkort och ett Nvidia nätverkskort också:)

Permalänk

Jo det kan ha nåt med mitt o göra det står typ när jag letar efter nån lösning att standardgateway inte är tillgänglig men sen att den är fixad.
Och om jag bara kör ett spel inte laddar ner är inne på msn eller nåt mer än ett spel så funkar det bra.

Permalänk
Medlem

Jo det är samma här för mig. Men man får som sagt hoppas på att problemet löser sig snart. Är ju nåt med drivrutiner iaf.

Permalänk

Okej testade o ladda ner en ny drivrutin till nforce ska se om det fungerar bättre.
Men som sagt skriv nånting om du kommer på en lösning eller vem som helst

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem när jag la in W7, bytte tillbaka till Vista igen och då flyter allt som de ska. Så något är det i W7 som ställde till det. Framför allt om jag hade torrents igång fick jag problem.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk

Jo Devour du har nog rätt jag hade vista 64 bitars innan nu har Win7 64 Bitars.
Men när jag hade vista hade jag problem att få igång internet typ...

Permalänk

Ni får väl vänta på att Nvidia släpper en drivis för W7 eller springa och köpa ett nätverkskort som stödjer W7/Vista i drivrutinerna

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Min drivrutin är för win7 står det..

Permalänk

mitt internet håller också på att spöka :S har dock köpt ny router, men det ska funka, det blir som fryslagg när jag spelar, stannar upp i någon sekund,

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q8200 2,33GHz | Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB | XFX GeForce GTX 285 648M 1GB | Corsair Powersupply 550W Black

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem jag oxå. Så fort jag har ett torrent program igång så rasar min anslutning. Kör på ett inbyggt NIC på mitt Asus P5B VM-SE och W7 har hittat nya drivrutiner som jag installerat. Samma blir det när jag har orginaldrivrutinerna från skivan. Sitter jag och spelar eller bara surfar så fungerar det felfritt. Har dock märkt att MSN kan ställa till de för mig också.

Har provat att köra modemet direkt till datorn eller via min Netgear RP614v4 med senaste firmwaren, samma problem. W7 är orginal och man kan ju fråga sig om det är en rejäl bugg i W7 eller nått annat som spökar.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Har också samma problem, någon som provat vistas drivrutiner till W7?

Visa signatur

AMD Athlon64 X2 6000+ l Zalman CNPS9500 AM2 l MSI K9N SLI Platinum l Corsair XMS2 TWIN2X2048-6400C4 l MSI GeForce 8800GTS OC l X-Fi XtremeMusic l Antec TruePower 430 l WD Raptor 74GB l Samsung SP 160GB l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av led-zep
Har också samma problem, någon som provat vistas drivrutiner till W7?

Jag har provat nvidias vista-drivrutiner på windows 7 men det är fortfarande samma problem där. Problemet är att det verkar inte vara W7 det är fel på utan det verkar enbart vara nvidia kort och då måste det vara nåt med nvidias drivrutiner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anexus
Jag har provat nvidias vista-drivrutiner på windows 7 men det är fortfarande samma problem där. Problemet är att det verkar inte vara W7 det är fel på utan det verkar enbart vara nvidia kort och då måste det vara nåt med nvidias drivrutiner.

Hmm för mig funkade det på vista som sagt men det konstiga är att det funkade när jag lanade hos en polare i Skövde....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NinjaCore^^
Hmm för mig funkade det på vista som sagt men det konstiga är att det funkade när jag lanade hos en polare i Skövde....

Vadå, funkade vista drivrutiner?

Visa signatur

AMD Athlon64 X2 6000+ l Zalman CNPS9500 AM2 l MSI K9N SLI Platinum l Corsair XMS2 TWIN2X2048-6400C4 l MSI GeForce 8800GTS OC l X-Fi XtremeMusic l Antec TruePower 430 l WD Raptor 74GB l Samsung SP 160GB l

Permalänk

Mm ända problemet var att få igång internet men när det väll funkade så gick allt bra..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NinjaCore^^
Mm ända problemet var att få igång internet men när det väll funkade så gick allt bra..

Ska prova vistas då och invänta nya till W7.

Visa signatur

AMD Athlon64 X2 6000+ l Zalman CNPS9500 AM2 l MSI K9N SLI Platinum l Corsair XMS2 TWIN2X2048-6400C4 l MSI GeForce 8800GTS OC l X-Fi XtremeMusic l Antec TruePower 430 l WD Raptor 74GB l Samsung SP 160GB l

Permalänk

Okej säg till om det funkar

Permalänk

Det är nån ny grej som har strulat idag telefonen tvn och internetet va dött nån som vet nån lösning?
Kör fiber..

Permalänk
Medlem

Avinstallerade nätverkskorten och tog bort drivrutiner. Startade om och lät W7 installera sina drivrutiner. Verkar fungera nu!

Visa signatur

AMD Athlon64 X2 6000+ l Zalman CNPS9500 AM2 l MSI K9N SLI Platinum l Corsair XMS2 TWIN2X2048-6400C4 l MSI GeForce 8800GTS OC l X-Fi XtremeMusic l Antec TruePower 430 l WD Raptor 74GB l Samsung SP 160GB l

Permalänk

Mm har hört folk som gjort det förr..men kan ej hitta mina drivrutiner till nforce nånstans:O

Permalänk
Medlem

Har provat att uppdatera drivrutinerna manuellt och detta har fungerat för mig helt perfekt sedan dess utan att förbindelsen har brytits ngn gång.

Denna ordningen!!!

Högerklicka på nätverksikonen/ öppna nätverk och delningscenter / Vänster kolumn/ Ändra inställningar för nätverkskort/ högerklicka på nätverksanslutningen/ Egenskaper / konfigurera/ drivrutin/ uppdatera drivrutin.

Permalänk

Tack gjorde det nu precis ska se om det funkar bättre

Permalänk

Tack anexus verkar fungera nu Sweclockers FTW !

Permalänk

Samma sak hände igen.....!