Lära sig FL studio? vad rekommenderar ni?

Permalänk

Lära sig FL studio? vad rekommenderar ni?

hur lär man sig det egentligen? har kikat på lite youtube klipp men de är ju ganska värdelösa på att förklara.. det viktigaste jag inte kan hitta är hur man förlänger tidsintervallet där man kan göra olika beats bla.. nån som vet hur man gör?

nått annat program som är bättre kanske finns?!

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.

Permalänk
Medlem

Står det inte i manualen?

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

När jag började med ljud redigerings program (DAW) så kollade jag aldrig i manulen, någon visade för mig eller kollade på videos utan jag testade mig fram! Klicka på allt, testa allt.

Kanske inte gick så snabbt men lärde jag mig programet? JA!

Permalänk
Medlem

annars finns väl The Fruity Loop Bible eller vad den kallas, sjukt många sidor där man får lära sig typ allt.

Permalänk
Medlem

Jag antar att "GoKille08" inte har anför skaffat detta exemplar av FL-studio via dom normala "kanalerna"

Därmed så är chansen stor att han ej har någon manual i pappersform.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk

Re: Lära sig FL studio? vad rekommenderar ni?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gokille08
det viktigaste jag inte kan hitta är hur man förlänger tidsintervallet där man kan göra olika beats bla..

Kan det vara det här du menar?
http://h.imagehost.org/0141/asd.jpg
Isf kan du bara hålla inne musen över den och dra upp/ner
Har inte använt FL på ett tag, men lite kommer jag ihåg.

Vad för typ av musik gör/gillar du? Leta upp din musikstils BPM(Beats per minute) och ändra.
Själv gillar jag hardstyle, ligger runt 140-160

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes

Därmed så är chansen stor att han ej har någon manual i pappersform.

.pdf någon??

Permalänk
Avstängd

Sitt och lek med funktioner några veckor så sitter det,

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasting
.pdf någon??

Du vet nog vad jag syftar på. Spela inte naiv

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

data, representation av värden, text etc. lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner.
dator, digital automatisk beräkningsmaskin som styrs av ett i dess minne lagrat program.

Permalänk

Du kan ju testa Linux MultiMedia Studio vilket är cross-platform och en motsvarighet till FL Studio bl.a. Finns en del dokumentation samt community.

http://lmms.sourceforge.net/home.php

Permalänk
Medlem

Här hittar du nog lite info om det du söker: http://www.djportal.nu/remixskola/