Permalänk
Medlem

Chrome (webbläsare)

Hej jag vet inte ifall det skall vara så men jag tror det är ett problem.

Jag har nyligen övergått från FF till chrome men märker något märkligt i aktivitetshanteraren det ligger ca 4-5 Chrome.exe öppna och stänger jag 1 så står det typ i webbläsaren ett fel och typ en ledsen smile i mitten av chrome.

skall det vara så många chrome.exe som ligger öppna och käkar kraft

varje ligger typ på 30 k var

Har bara 1 flik öppen btw (atm) och jusst nu är det 3 chrome.exe *32 öppna

Permalänk
Medlem

Öppna Chromes aktivitetshanterare och kolla. (Skift+Esc)

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk

Vad jag vet så skapar chrome en ny process för varje flik.

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Chrome skapar nya processer för varje flik och andra saker för att förhindra att hela webbläsarn stängs ner ifall bara en flik / sak går snett.

Väldigt smart imo.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Medlem

Såg detta nu

tack alla men matti4s tack för att du klargjorde det hela

Ifall detta är så + drar nt det lite mer än firefox?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhitNe
Ifall detta är så + drar nt det lite mer än firefox?

Det ska dra mindre om du bara har en flik öppen, jämfört med FF som drar mer och mer för varje addon du lägger till.
Men desto fler flikar du öppnar i chrome desto segare går det ju såklart eftersom varje ny flik betyder en till process.

Själv använder jag chrome för att den har skönare gränssnitt, men framförallt för att den startar mycket fortare än FF.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phukkitt
[B
Själv använder jag chrome för att den har skönare gränssnitt, men framförallt för att den startar mycket fortare än FF. [/B]

tycker också crome är mkt bättre skönare look allting e skönare =):up:

ajja då e jag nöjd tack för alla svaren

Permalänk

Kör oxå chrome, dock saknar jag att kunna använda musfunktioner samt att kunna öppna filer direkt och slippa hålla koll på när de e klara... Slött jag vet!

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Kör oxå chrome, dock saknar jag att kunna använda musfunktioner samt att kunna öppna filer direkt och slippa hålla koll på när de e klara... Slött jag vet!

använd CTRL+T och CTRL + 1/2/3/4 osv för att öppna ny flik och sedan navigera ( ifall det var detta du menade) :S

Permalänk
Medlem

CTRL + J för att se pågående och avslutade filhämtningar.

Permalänk
Medlem

Sen Crome kom har jag varit fast och har inte kikat tillbaka. Älskar också gränssnittet och snabbheten.

Visa signatur

Crap.

Permalänk
Medlem

Jag saknar en fungerande Adblock till chrome. Ad sweep tar inte bort många ads, och privoxy känns inte lika smidigt (eftersom jag ibland måste använda mig av reklamen). Finns det något bättre alternativ, eller är kanske privoxy enkelt att välja bort vid behov (ja, svårare än att ta bort proxy inställningar i chrome blir det ju inte. Men senast jag använde proxy, var man tvungen att starta om webläsaren efter ändringar)?

Finns det någon flashblocker till chrome? Gillar verkligen den till firefox där varje flash object ersätts med en flashknapp som man kan trycka på för att godkänna tillfälliga.

Visa signatur

Freman

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhitNe
använd CTRL+T och CTRL + 1/2/3/4 osv för att öppna ny flik och sedan navigera ( ifall det var detta du menade) :S

haha förlåt var morgon trött det var filer inte flikar men ctrl + j som övanstående post skrev

Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
FlashBlock finns iaf: http://www.chromeextensions.org/appearance-functioning/flashb...

Hittade AdBlock+ men det var kanske den du menade: http://www.chromeextensions.org/appearance-functioning/adbloc...

ska pröva tanka

Permalänk

Neee...jag menade mousegestures att kunna stänga öppna flikar osv. Vet inte vart jag fick "musfunktioner" ifrån...

Sen med nedladdningarna menar jag att när du laddar ner en fil så kommer en ruta upp och frågar om du vill spara eller öppna filen.

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phukkitt
Men desto fler flikar du öppnar i chrome desto segare går det ju såklart eftersom varje ny flik betyder en till process.

Nej, ju fler flikar du öppnar i Chrome desto segare går det.

Det är just det som är problemet med Chrome: den fungerar utmärkt för vanliga användare, men power users som faktiskt har fler än tio tabbar uppe hela tiden bör se sig om efter andra webbläsare (såsom Firefox då).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Neee...jag menade mousegestures att kunna stänga öppna flikar osv.

http://code.google.com/p/chromegestures/downloads/list

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Nej, ju fler flikar du öppnar i Chrome desto segare går det.

Har jag aldrig upplevt, har iofs 8 GB RAM... men det har väl de flesta "power users"?

Permalänk

Får inte mousegesture-extension att funka, verkar inte gå att installera extensions i version 3.0.195... Får väl vänta på officiellt stöd.

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Får inte mousegesture-extension att funka, verkar inte gå att installera extensions i version 3.0.195... Får väl vänta på officiellt stöd.

Om du byter till dev channel och uppdaterar till 4.0.249.11 så får du stöd för extensions.

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

Ja precis, jag har kört med dev channel sedan Chrome kom ut utan att uppleva några problem så det är the way to go skulle jag säga. Såhär gör man: http://dev.chromium.org/getting-involved/dev-channel/using-th...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhitNe
tycker också crome är mkt bättre skönare look allting e skönare =):up:

ajja då e jag nöjd tack för alla svaren

Tycker bäst om opera... Men då jag prövade Chrome så tyckte jag om den.

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Testpilot

Eftersom problemet handlar om ett program och inte programmering ligger tråden i fel avdelning.
*Tråd flyttad*

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Eftersom problemet handlar om ett program och inte programmering ligger tråden i fel avdelning.
*Tråd flyttad*

HAha förlåt tycker att du lika bra kanske kan låsa tråden detta har blivit mer en diskussion nu problemet är fixat

Permalänk

Faen va gött grabbar! Tack för tips om beta-versionen så att man kan lägga till extensions! Chromegestures fungerade inte speciellt bra, men hittade en annan extension "Mouse Stroke" som fixade biffen!

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Nej, ju fler flikar du öppnar i Chrome desto segare går det.

Det var ju det jag sa? =/

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Jag laddade nyss ner google chrome och jag gillar gränssnittet. Men det är en sak jag saknar. Sökfältet som finns i högra hörnet i firefox. Går det att söka snabbt i chrome på något sätt? (utan att öppna en ny flik)

Permalänk

Du söker genom att skriva in det du söker efter i adressfältet!

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Aha, smart

Permalänk
Medlem

Är inbiten Opera användare, och provade Chrome när det kom ut, men tyckte den saknade för mycket, så idag provade jag det igen, men saknar ett par saker..

Mousegestures - http://code.google.com/p/chromegestures/ verkar ju inte vara för standard versionen av Chrome av nån skum anledning?
AdBlocker!! - Är ju ett måste på dagens websidor.

Sen finns det ju en massa andra önskemål som ingår i Opera utan addons

Och vad gör man när en Tab har hängt sig? jag trodde man skulle slippa starta om hela Chrome då?
men jag hittade då ingen lösning, kör med Process Explorer, men kunde endå inte lista ut vilken av chrome.exe som hade hängt sig,
så jag provade stänga den som tog mest processor kraft, 1(2-13%) och sen tog jag den med hösta PID nummret (det var sista fliken som hade hängt sig),
men ingen skillnad efter att jag stäng dom två, så det slutade med att jag fick starta om hela Chrome. TIPS!?!?!

Hade tänkt ge Chrome en chans till o köra det nån vecka för utvärdering, men redan nu känns den inge vidare

Ni kanske undrar varför jag inte kör vidare med Opera? .. haft för mycket krashar med Flash Player, ... provat flera versioner av Opera och av Flash Player, men det slutar alltid med att npswf32.dll eller vad den nu heter krashar efter ett tag

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk

Finns en ny beta ute nu!

5.0.307.1 -> http://www.filehippo.com/download_google_chrome/

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro