Grattis Lite-On 32123W och 40125W ägare

Permalänk
Medlem

Coolt.. Jag har dock en Plextor PX-W4012A eller vad dem heter.. Finns det inge hack till den på den där siten?

Visa signatur

Warez

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xdm
Coolt.. Jag har dock en Plextor PX-W4012A eller vad dem heter.. Finns det inge hack till den på den där siten?

Mycket möjligt, då jag har en Lite-On själv så är jag inte så insatt på Plextors brännare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

alltså när jag ska bränna skivor med min liteon så är det ikryssat i nero "buffer underrun protection" så den bränner inte konstant i 40x utan mestadels 24x...

hur gör jag för att ta bort det där?

Permalänk
Medlem

om man på något sätt råkar misslyckas flasha den... går det flasha tillbaka till sin gamla firmware då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j0akim
alltså när jag ska bränna skivor med min liteon så är det ikryssat i nero "buffer underrun protection" så den bränner inte konstant i 40x utan mestadels 24x...

hur gör jag för att ta bort det där?

Antar att du menar Smart Burn eller vad det nu heter? Det känner även av hur "bra" skivorna är dvs i hur hög hastighet som kan brännas i.

Oftast går det att flasha tillbaka, bara det går att boota till rent dos-läge med den i så ska det gå.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

jag menade hur jag tar bort så det inte är buffer underrun skydd... det går nämligen inte klicka bort det i rutan?

Permalänk
Medlem

nu har jag iallafall flashat brännaren men det står fortfarande i nero att det är en 40x brännare.... alltså modell: LTR-48125W
men att det är en 40x brännare..

vad har gått snett?

så lyckas jag inte få bort underrun skyddet... hur gör man?

Permalänk
Medlem

Kan någon posta filerna på en server där man inte behöver ha ett ton med konton för att få ladda?
-[edit]-
Hittade, har flashat nu med VS04.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j0akim
nu har jag iallafall flashat brännaren men det står fortfarande i nero att det är en 40x brännare.... alltså modell: LTR-48125W
men att det är en 40x brännare..

vad har gått snett?

så lyckas jag inte få bort underrun skyddet... hur gör man?

Kolla i enhetshanteraren vad den heter, även om Nero bara vill bränna i 40x så kan det mycket väl vara en 4812W men skivorna du har pallar inte 48x.

Du vill inte ta bort buffer underrun skyddet heller, med tanke på att det bara är en 2mb buffer så kommer du nog att få rejält med coasters.

Länk till VS02, den senaste firmwaren:
http://home.online.no/~magdyr/Firmware/Lite-On/LTR-48125W/bin...

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

aaki.. men när jag väljer brännare i nero så står det att det är en 48... men att den bara kan bränna i 40x, och när jag gör ett test så bränner den inte snabbare än 40x.. precis vid 40x markören följer den tills skivan är klar...

Permalänk
Medlem

Det blir så när skivorna är dåliga. Om enhetshanteraren och Nero rapporterar att det är en 48x, så är det bara att skaffa nya skivor...

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

ja men nero säger att den skriver i 40x och inte 48x... helt skummt...

Permalänk
Medlem

gah! den vill bara bränna i 24x :(((((

det är ju en 40x? vet någon hur jag ska få tillbaka till 40x?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j0akim
gah! den vill bara bränna i 24x :(((((

det är ju en 40x? vet någon hur jag ska få tillbaka till 40x?

Ja, slå av SMART-burn. Med SMART-Burn aktiverat så "känner" den av mediets kvalitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denka
Ja, slå av SMART-burn. Med SMART-Burn aktiverat så "känner" den av mediets kvalitet.

Men meningen med Smart-Burn är att den känner av mediets begränsningar...Så risken med att slå av det är att skivan kommer att bli dåligt bränd/få skadade sektorer osv...

Men det kan du givetvis kolla med Scandisk i CD-Speed.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Ska testa när jag får min brännare från itbutikken.dk Nån som vet hur långa leveranstider därifrån? Måste ha den på fredag... När jag söker på kolliID så står det ingenting, inga städer eller nåt Och den var skickad i tisdags...

Permalänk
Medlem

gå till www.postdanmark.dk och så står det typ längst ner till höger på sidan...nåt på danska typ ett fält.. tryck in ditt kolli id där och kolla, väntar också på ett paket nämligen.... det står iaf "sent to sweden" på mitt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Där står det iaf att det är ankommet till Sverige idag torsdag kl 5.27 Hoppas det kommer i morogn...Ska ju lana..

Permalänk
Medlem

aha du... det står det inte på min ;(.. när beställde du? eller vilken dag skickade dom paketet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZSebbe
Körde upp min LiteOn 24x i 32x för ett tag sen.. undrar om man får upp den i 48x oxå?

Hur då?

jag har åxå en 24x:are och lite mer fart skadar ju aldrig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av res
aha du... det står det inte på min ;(.. när beställde du? eller vilken dag skickade dom paketet?

Tisdags... Den kom inte fram Och jag som bytte från en WD SE till en vanlig för att få den i tid

Permalänk
Medlem

Filerna är borttagna... Kan någon maila dem till mig?? plz???

Edvuld@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Om nån har filerna så kan jag lägga upp dom på en annan server.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

hmm jag har en BenQ 24x10x40x undrar om den går att flasha någon som vet eller är kunnig att kolla upp det?

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Hedersmedlem

Äsch, jag har redan originalet.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

finns de inga såna här grejer för plextorbrännare?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apa100
finns de inga såna här grejer för plextorbrännare?

Nä, ni får sitta där med era dyra och icke överklockningsbara brännare som inte klarar SafeDisc 2 och hänga läpp

Lector: Jag TROR inte det, har inte sett någon som har gjort det iaf...

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Skiiit. Fick en LTR-40125S och inte en W från itbutikken...

Permalänk
Avstängd

Jag har fått uppfattningen att det går lika bra att överklocka 40125S

CDfreaks har fyra olika 40125S som de testar med varsin firmware

Citat: And to make this even better we have added some test results from an LTR-48125W which is just a LTR-40125S which we overclocked by flashing it with a binary firmware from a real LTR-48125W.

Visa signatur

Powered by AMD 3900X