Nytt hot till jailbrekade iPhones

Permalänk

Nytt hot till jailbrekade iPhones

Nu har det kommit en mask som sprider sig via OpenSSH på jailbreakade iPhones.

Jag kommer hålla min post uppdaterad med information allteftersom den kommer, ni kan läsa den här.

Tills dess vill jag bara säga att det fortfarande är extremet lätt att fixa problemet, ta bort OpenSSH eller byt password.

Permalänk
Medlem

Känt sedan nån vecka.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Känt sedan nån vecka.

Sedan igår faktiskt, det gamla "hotet" bytte bara bakgrund och var mest ett skämt, det här är en mask som sprider sig självt, stjäl information från telefonen (bilder, email, nummer) och skickar upp allt till en server i litauen, och så blir telefonerna en del i ett botnet. Mycket värre än det som kom för en vecka sen.

Permalänk
Medlem

De som inte har bytt lösenord förtjänar det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
De som inte har bytt lösenord förtjänar det.

Faktiskt.

Så svårt är det inte att byta lösenord och man borde förstå att det inte är en särskilt bra idé att ha ett root-password på sin telefon som alla vet.

Vet man eller kan man inte det så bör man inte jailbreaka telefonen.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ubbelarsson
Sedan igår faktiskt, det gamla "hotet" bytte bara bakgrund och var mest ett skämt, det här är en mask som sprider sig självt, stjäl information från telefonen (bilder, email, nummer) och skickar upp allt till en server i litauen, och så blir telefonerna en del i ett botnet. Mycket värre än det som kom för en vecka sen.

Nej, sedan någon vecka är säkerhetshotet känt. Fortfarande.

Visa signatur