iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Hur ska man uppdatera från 1.1.4, har första 2g telefonen.

Kan jag bara uppdatera via iTunes och jailbreaka på nytt?

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Det var så lite, så!

Som jag förstått det är det datumet då din beställning godkänts de menar. Ifall man fick ett kontrakt hemskickat som skulle skrivas på och skickas tillbaka, är det nog det datumet Telia fått tillbaka kontraktet som gäller. Har jag för mig.

Okej! Tack så mycket för svaren och hjälpen! Återstår bara att hoppas att jag står med på nästa utskick!

Visa signatur

"Imagination is more important than knowledge"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DimpZ
Har formaterat datorn, dum som jag var tog jag ingen backup på all information från itunes och telefonen.

Nu när jag syncar och ska installera apps i min jailbreakade lur vill ju itunes rensa telefonen från apps som inte finns i programmet, typ dom från cydia.

Är det möjligt att ta backup eller på något sätt göra så att jag slipper ladda ner och installera om alla program igen?

Ladda ned programmet appsync från Cydia om du inte redan gjort det.
Sedan i iTunes kan du välja 'Överför köp från iPhone', tror det ligger under arkiv. Med appsync installerat så för du över både program från appstore och cydia från telefonen till iTunes.

Permalänk
Medlem

Funkar inte appstore idag eller? Jag får meddelande att det inte funkar när jag försöker ladda ner en app. Har följt massa guider men funkar ändå inte...

Visa signatur

Corsair 8GB / 80 GB Intel SSD + 2TB WD Lagring
AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz / ATI Radeon 5850 XFX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getupkid
Ladda ned programmet appsync från Cydia om du inte redan gjort det.
Sedan i iTunes kan du välja 'Överför köp från iPhone', tror det ligger under arkiv. Med appsync installerat så för du över både program från appstore och cydia från telefonen till iTunes.

Tack, men det verkar tyvärr inte fungera. Endast program från Appstore kopieras :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DimpZ
Tack, men det verkar tyvärr inte fungera. Endast program från Appstore kopieras :/

Det stämmer. Du kan inte kopiera över Cydia apps till itunes.

Kolla:
http://www.hackint0sh.org/f126/50173-2.htm

Permalänk
Medlem

Det löste sig!
Aktiverade iTunes-sync i Installous

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av newneal
Undrar dock vad som händer om man beställer det nu, står ju faktiskt att månadskostaden är noll och om man går hela vägen till beställning så står det fortfarande noll.

Nej, det kommer inte funka. Det finns alltid någon finstilt paragraf om att dom "reserverar sig för felaktiga uppgifter" osv. Det bästa du kan hoppas på är väl att kunna häva köpet utan något som helst krångel eftersom du handlat i god tro.

När får telenor in nya iPhones? Jag klättrar på väggen snart. 1-3 veckor, halva tiden avklarad. Jag gissar att 1-3 veckor betyder 4-6? Någon som beställt under samma premisser och faktiskt fått telefonen inom 3?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Nej, det kommer inte funka. Det finns alltid någon finstilt paragraf om att dom "reserverar sig för felaktiga uppgifter" osv. Det bästa du kan hoppas på är väl att kunna häva köpet utan något som helst krångel eftersom du handlat i god tro.

När får telenor in nya iPhones? Jag klättrar på väggen snart. 1-3 veckor, halva tiden avklarad. Jag gissar att 1-3 veckor betyder 4-6? Någon som beställt under samma premisser och faktiskt fått telefonen inom 3?

Jo jag tror också du har rätt, hade nog inte sluppit månadskostnaden.
I vilket fall så ska jag få en 3Gs 32Gb fabriksupplåst för 6500Kr, helt ny. Har en kompis som läser ett år i asien, det är tydligen vad dom kostar där. Han skulle ta med sig den när han kommer hem över jul

Permalänk

Ska sticka ner till Qlimax imorgon som är i Holland, så nu funderar jag på hur jag ska göra för att försäkra mej om att iphonen inte laddar upp/ner massa data när man är utomlands. Vilka funktioner ska jag stänga av för att vara 100% ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
Ska sticka ner till Qlimax imorgon som är i Holland, så nu funderar jag på hur jag ska göra för att försäkra mej om att iphonen inte laddar upp/ner massa data när man är utomlands. Vilka funktioner ska jag stänga av för att vara 100% ?

Stänga av 3G till att börja med. Annars kommer jag inte på något så här på direkten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
Ska sticka ner till Qlimax imorgon som är i Holland, så nu funderar jag på hur jag ska göra för att försäkra mej om att iphonen inte laddar upp/ner massa data när man är utomlands. Vilka funktioner ska jag stänga av för att vara 100% ?

Per default så är dataroaming avstängt (upptäckte detta när jag var i Danmark).
Du har inställningen under Inställningar, allmänt, nätverk, dataroaming. Om dataroaming är avstängd så skickar du inte en enda byte data, du kan låta 3G vara på.

Permalänk
Medlem

Spelet kingdoms live är borta för mig i app store. Samma för alla andra? Hittar bara massa pengapaket-grejer..

Permalänk
Medlem

Någon som har ett tips på något nice fodral till iPhonen? Är ute efter något som är som en plånbok, så att man kan ha sitt kredikort m.m. Så slipper man plånboken

Permalänk
Medlem

Min sambo och jag beställde vars en 3GS 16GB förra helgen, hon en vit och jag en svart. Givetvis så fick hon sin i förrgår och jag har inte fått någon än

Med andra ord, väldigt snabb leverans från halebop nu (på vita)!

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Min sambo och jag beställde vars en 3GS 16GB förra helgen, hon en vit och jag en svart. Givetvis så fick hon sin i förrgår och jag har inte fått någon än

Med andra ord, väldigt snabb leverans från halebop nu (på vita)!

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Om det är någon här som brinner för iPhone och hade tyckt att det skulle va roligt att vara moderator på ett stort och aktivt iPhoneforum kan skicka mig ett PM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har en iPhone 3GS, någon vet om det finns några tillbehör man kan köpa. Helst från Apple. Tex ett sorts stativ som man sätter iPhonen på så laddas den osv.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Nu har Halebop sänkt sitt pris ytterliggare på 3GS 16Gb, första året 238/mån därefter 268kr med halebop vänner mobilsurf fastpris. Riktigt bra erbjudande!

Visa signatur

Veteran

Permalänk

Jaha, försökte precis jailbreaka med tveksamt resultat. Byggde en firmware i Pwnage tool. Källfilen jag använde heter iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw. Jag gjorde min firmware och körde på, allt verkar gå bra, men när det är klart sitter jag med en till synes stendöd iPhone och det enda jag kunde göra var att göra restore (på riktigt) från iTunes så nu är jag tillbaks på ruta ett igen.

Är det något annat jag måste göra? Jag gjorde restore genom att alt-klicka på restoreknappen och välja min egen firmware.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Jaha, försökte precis jailbreaka med tveksamt resultat. Byggde en firmware i Pwnage tool. Källfilen jag använde heter iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw. Jag gjorde min firmware och körde på, allt verkar gå bra, men när det är klart sitter jag med en till synes stendöd iPhone och det enda jag kunde göra var att göra restore (på riktigt) från iTunes så nu är jag tillbaks på ruta ett igen.

Är det något annat jag måste göra? Jag gjorde restore genom att alt-klicka på restoreknappen och välja min egen firmware.

Vilken iPhone har du? 2G eller 3G/3GS ?
Läs här: http://www.iclarified.com/entries/index.php?caid=2&scid=11&se...
Tutorial för alla olika modeller med PwnageTool!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Jaha, försökte precis jailbreaka med tveksamt resultat. Byggde en firmware i Pwnage tool. Källfilen jag använde heter iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw. Jag gjorde min firmware och körde på, allt verkar gå bra, men när det är klart sitter jag med en till synes stendöd iPhone och det enda jag kunde göra var att göra restore (på riktigt) från iTunes så nu är jag tillbaks på ruta ett igen.

Är det något annat jag måste göra? Jag gjorde restore genom att alt-klicka på restoreknappen och välja min egen firmware.

Det finns ju en guide på det här forumet: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

.. men om du kör 3.1.2 så använd blackra1n istället för pwnagetool, bara jobbigt att köra custom ipsw osv, eftersom senaste basebandet ändå är knäckt så är det ju bara att slänga på senaste uppdateringen via iTunes och sen köra blackra1n.

Permalänk

Vill konvertera ett par .avi till mp4 för att ha på min iPod Touch. Tips på program till att konvertera långa filer? (Filmer).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
Någon som har ett tips på något nice fodral till iPhonen? Är ute efter något som är som en plånbok, så att man kan ha sitt kredikort m.m. Så slipper man plånboken

http://store.apple.com/se/product/TW933ZM/A?fnode=MTY1NDA0NA&...

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoQ
Vilken iPhone har du? 2G eller 3G/3GS ?
Läs här: http://www.iclarified.com/entries/index.php?caid=2&scid=11&se...
Tutorial för alla olika modeller med PwnageTool!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av newneal
Det finns ju en guide på det här forumet: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

.. men om du kör 3.1.2 så använd blackra1n istället för pwnagetool, bara jobbigt att köra custom ipsw osv, eftersom senaste basebandet ändå är knäckt så är det ju bara att slänga på senaste uppdateringen via iTunes och sen köra blackra1n.

Det visade sig att det inte går att jailbreaka den helt utan varje gång man startar om den hamnar den i restore mode för att dom har ändrat någon flash någonstans. Jag tycker det känns rätt ostabilt att inte kunna starta om mobilen om jag vill så jag skiter i jailbreak tills det är fixat permanent. Tack för hjälpen ändå!

Permalänk
Skäggig legend

Ifall det är någon som äger en iPhone och vill ha lite mer underlag om allt som händer i den världen och vill ha hjälp av riktiga iPhone fantaster - rekommenderar jag detta sida: http://www.iphoneinfo.se/

Deras forum är fantastiskt bra, har hjälpt mig många gånger om (:

Ps. iPhone är den bästa telefonen. Ds.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeax
Nu har Halebop sänkt sitt pris ytterliggare på 3GS 16Gb, första året 238/mån därefter 268kr med halebop vänner mobilsurf fastpris. Riktigt bra erbjudande!

Jag tog och beställde 32gb versionen för 288kr första året och 318kr sista året. Tycker det var väl värt dem extra 1200kr det blir för att få en 32gb version.
Fast nu sitter man och väntar på att man ska få mobilen snart, har läst runt på diverse forum etc så man är riktigt sugen på att få den så att jag kan pensionera min halvdöda K610i

Jag har läst att på dem nyare iPhones så måste man installera om Jailbreak varje gång man startar om mobilen om man har en viss version, stämmer detta?

*EDIT* Missade NatoGandalf inlägg nevermind

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Det visade sig att det inte går att jailbreaka den helt utan varje gång man startar om den hamnar den i restore mode för att dom har ändrat någon flash någonstans. Jag tycker det känns rätt ostabilt att inte kunna starta om mobilen om jag vill så jag skiter i jailbreak tills det är fixat permanent. Tack för hjälpen ändå!

Det du gör är en "Tethered Jailbreak", har skrivit om det också, sök lite på nätet annars.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av newneal
Det du gör är en "Tethered Jailbreak", har skrivit om det också, sök lite på nätet annars.

Japp, fenomenet uppdagades efter lite googlande. Hoppas på en fix snart. Någon som vet något på den fronten? Antar att ingen har en bra ETA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Vill konvertera ett par .avi till mp4 för att ha på min iPod Touch. Tips på program till att konvertera långa filer? (Filmer).

Videora iPod/iPhone converter. Funkar utmärkt, har själv använt i flera år.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!